dat dekhengst djenges dood is
dit hoorde ik net van betrouwbare bron
wat vreselijk ben er echt kapot van
een mooiere hengst was er niet vond ik

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Leonoor schreef:Omdat geruchten altijd zo'n eigen leven leiden, heb ik even een berichtje gedaan naar Jolanda (de eigenaresse van Djenges) over het verhaal wat rond gaat en uiteindelijk ruim 3 kwartier met haar aan de telefoon gezeten.
Allereerst: Djenges leeft inderdaad niet meer, eind december is hij ingeslapen.
De toedracht is vrij complex, momenteel wacht zij nog op de uitslagen van sectie in Utrecht. Kort samengevat komt het erop neer dat zijn maag/darmstelsel door (hoogstwaarschijnlijk) slechte voeding dusdanig extreem is aangetast dat een paardwaardig leven absoluut niet meer mogelijk was. Jolanda heeft hem 2 jaar geleden ziek aangetroffen met hoge koortspieken. Daar knapte hij wel van op, echter bleef er iets knagen. Hij zat niet helemaal lekker in zijn vel, zoals zij hem kende (uiterlijk zag je er overigens niets aan). In die 2 jaar is zij van kliniek, naar DA, naar homeophaat etc. gegaan voor onderzoeken. Diverse medicijnen zijn er ingegaan, echter mocht het uiteindelijk allemaal niet baten.
In december heeft ze een onderzoek op maag/darmen geeist in Utrecht. Daar kwamen deze heftige diagnose naar boven. Ook na een second opinion van een andere arts en een professor, bleven ze allemaal bij de constatering dat hij enkel in leven gehouden kon worden met een hele rits medicijnen, prednison en 24/7 op de stal staan.
Jolanda zal uiteindelijk wel meer bekend maken, mits ze daar behoefte aan heeft. Wanneer de uitslag van de sectie bekend is, zal ze me nog even bellen om dit door te geven.