[TI] Peesbeschermers voor je tinker !

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cinnykuh

Peesbeschermers voor je tinker !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 10:22

Hoi allemaal,

Een tijdje geleden heeft mijn tinker meisje een pees blessure opgelopen, gelukkig is het helemaal genezen.
Nu zou ik haar graag peesbeschermers om willen doen maar helaas heeft ze te dikke benen voor de gewone of grote maat peesbeschermers !

Gebruiken jullie peesbeschermers voor je tinker ?
Waar vind ik extra large peesbeschermers ? :P

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:26

Ik weet niet waar de blessure heeft gezeten maar......
Bij mijn merrie werden me de peesbeschermers door de arts afgeraden na de blessure.
Die zouden de pees alleen maar aandrukken en verwarmen.
Doordat mijn merrie zichzelf aantikt ben ik noodgedwongen ze toch te gebruiken.
Maar dan mogen ze alleen heeeeel losjes om, puur tegen het aantikken.
Verder zouden die dingen n.l. helemaal geen nut hebben volgens DA.

flettie

Re: Peesbeschermers voor je tinker !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:50

Ik gebruik geen peesbeschermers :n

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:28

Je hebt peesbeschermers die luchtdoorlatend zijn. DIe zijn erg duur(60,- of meer), maar naar mijn mening de enige goede. Zeker als je een tink heb met veel beharing is dat enorm belangrijk. Anders word het een broeikas daarbinnen en dat is heel erg slecht voor de benen. Hierdoor word bijvoorbeeld de bloedtoevoer slechter en dus afvalafvoer ook! Ik zou nooit peesbeschermers van goedkope kwalliteit nemen! Dan liever niets om doen..

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:31

peesbeschermers die luchtdoorlatend zijn, zijn net zo luchtdoorlatend als de gewone peesbeschermers :j

ik gebruik peesbeschermers bij het springen en in het bos...
of bandages als mijn peesjes liggen te weken :j

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:33

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:37

Nou daar ben ik het niet mee eens, gewone goedkope peesbeschermers zijn altijd nog slechter dan beschermers waar een team techneuten zich over gebogen hebben. En ja, tuurlijk liever zonder beschermers, dan ademen de benen het best. Maar wil je toch bescherming, ga dan voor goede kwalliteit. En bandages zijn ook erug slecht, hierdoor verliest de pees draagkracht, omdat de bandage het over neemt. Daarbij worden de benen daardoor ook enorm warm. En zeker jonge/beginnende/recreatie ruiters zouden niet met bandages moeten rijden, het bandageren zelf is nog best een kunstje. Onder de Z zou ik ze zeker niet omrollen!

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:41

Een tinker heeft van nature al eigen bescherming.
Mijn tink heeft een tijd terug een zeer ernstige peesblessure gehad. En mij werd afgeraden zonder beschermers te rijden ivm warmte onder de peesjes. Nu ben ik al bijna een jaar weer asnt rijden zonder peesjes en het belangrijkste zonder problemen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:41

ik weet echt wel wat een bandage doet met de pezen en wat een paasbescherming er mee doet...
ik zou zeggen steek eens een thermometer tussen de beesbeschermers en ga een rijden...
je zult zien dat het helemaal niks uitmaakt of je nou goedkopen neemt, of die dure...

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:44

Kijk eens bij westernwinkels voor geschikte peesbeschermers!
In het westerndeel onder algemeen (dacht ik) vind je een waslijst.
Je vind dat veel andere maten en vormen dan bekend in de dressuur.
Dus ook geschikt voor jouw paarden z'n dikke beentjes :)

Peesbeschermers om tijdens het trainen kan echt geen kwaad.
Dat warm worden gebeurt alleen als je bijvoorbeeld heeeeeeeeel lang om laat.
Laat je dus daar niet gek overmaken hier op Bokt hoor!
En: als je het zeker wilt weten, vraag het dan een kenner (=dierenarts :) )

Edit: hierbij de link Ods @ [WN-AM] Shops
Laatst bijgewerkt door Rumpleteaser op 26-10-10 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Thea_Dinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:45

De full achter kappen van BR gebruiken wij ook voor de Friezen.

Cinnykuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 14:40

Rumpleteaser schreef:
Kijk eens bij westernwinkels voor geschikte peesbeschermers!
In het westerndeel onder algemeen (dacht ik) vind je een waslijst.
Je vind dat veel andere maten en vormen dan bekend in de dressuur.
Dus ook geschikt voor jouw paarden z'n dikke beentjes :)

Peesbeschermers om tijdens het trainen kan echt geen kwaad.
Dat warm worden gebeurt alleen als je bijvoorbeeld heeeeeeeeel lang om laat.
Laat je dus daar niet gek overmaken hier op Bokt hoor!
En: als je het zeker wilt weten, vraag het dan een kenner (=dierenarts :) )

Edit: hierbij de link Ods @ [WN-AM] Shops

Super bedankt Ik zal eens een snuffeltje doen bij een western winkel/store

Cinnykuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 14:40

Bedankt allemaal !!! :D

Cinnykuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 14:44

Thea_Dinske schreef:
De full achter kappen van BR gebruiken wij ook voor de Friezen.

Zijn dat deze ?
De BR Pro Max achterbenen peesbeschermer heeft een sterke, schokabsorberende neopreen binnenvoering van 5 mm. Het buitenmateriaal is gemaakt van sterk kunstleder. De harde en naar het paardenbeen gevormde kunststof schaal in de binnenzijde van de peesbeschermer zorgt voor optimale bescherming van het paardenbeen. De peesbeschermer heeft 4 klittenbandsluitingen en is eenvoudig wasbaar.Leverbaar in de kleuren zwart , wit en bruin

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 16:47

M_D_H schreef:
ik weet echt wel wat een bandage doet met de pezen en wat een paasbescherming er mee doet...
ik zou zeggen steek eens een thermometer tussen de beesbeschermers en ga een rijden...
je zult zien dat het helemaal niks uitmaakt of je nou goedkopen neemt, of die dure...

Sorry las vandaag mijn posted terug en hij klonk een beetje aanvallerig :? Was absoluut niet de bedoeling! Super dat jij er veel van af weet, maar een helehoop mensen niet, daarom bestaat bokt toch ook. Ik draaf soms beetje door, maar wil graag dat iedereen een hoop kennis van paarden opdoet..Want dan alleen word het paardenwelzijn beter! Vandaar mijn uitspatting :D

Ik vind nog best interesant om een thermometer tussen die dingen te stoppen en dan de verschillen te bekijken. Maar als ik mag vragen, wat is jou onderbouwing dat alle beschermers slecht warmte reguleren?? Waarom is het bij die duren (die claimen dat ze het wel doen) toch niet het geval?

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 16:50

ik heb gehoor dat je ook XXL peesbeschermers hebt.

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:00

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:44

jantineS schreef:
M_D_H schreef:

Sorry las vandaag mijn posted terug en hij klonk een beetje aanvallerig :? Was absoluut niet de bedoeling! Super dat jij er veel van af weet, maar een helehoop mensen niet, daarom bestaat bokt toch ook. Ik draaf soms beetje door, maar wil graag dat iedereen een hoop kennis van paarden opdoet..Want dan alleen word het paardenwelzijn beter! Vandaar mijn uitspatting :D

Ik vind nog best interesant om een thermometer tussen die dingen te stoppen en dan de verschillen te bekijken. Maar als ik mag vragen, wat is jou onderbouwing dat alle beschermers slecht warmte reguleren?? Waarom is het bij die duren (die claimen dat ze het wel doen) toch niet het geval?

wij hebben voor school van die thermometers gebruikt om het op te meten,
uiteindelijk bleek dat zelfs die dure die claimen luchtdoorlatend te zijn, net ze warm waren als de gewone pees beschermers,
bandages steekt er met kop boven uit, maar goed, soms kun je neit anders dan bandageren.

verder, het klonk idd een beetje aanvallerig ;) maar verder voelde ik me niet extreem aangevallen hoor :P
was gewoon een klein discussietje :P
uiteindelijk blijkt dat de goedkope peesbeschermers door de opening van de voorkant net ze luchtdoorlatend zijn als de peesbeschermers met van die luchtgaatjes er in ;)

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:26

Ik voel me afgezet!!!! Maare is het dan wel zo dat duurdere wel een betere pasvorm/kwalliteit kwa stevigheid en stootbestendigheid hebben?

Ik vind het echt achterlijk dat ze dan mogen adverteren dat ze beter lucht door laten, ik bedoel als consument moet je toch een beetje kunnen vertrouwen op de beschrijving. Je mag toch niet liegen??? Misschien ga ik een dezer dagen wel eens zo'n producent opbellen. Gewoon om te horen wat ze der over te vertellen hebben. Wel intressant dit. Maare laatste vraag, hoe heet werd het dan? En hoelang had je ze om?

Cinnykuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 15:37

Oei dan zal een Tinker been met al dat haar nog wel warmer worden !

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 10:28

jantineS schreef:
Ik voel me afgezet!!!! Maare is het dan wel zo dat duurdere wel een betere pasvorm/kwalliteit kwa stevigheid en stootbestendigheid hebben?

Ik vind het echt achterlijk dat ze dan mogen adverteren dat ze beter lucht door laten, ik bedoel als consument moet je toch een beetje kunnen vertrouwen op de beschrijving. Je mag toch niet liegen??? Misschien ga ik een dezer dagen wel eens zo'n producent opbellen. Gewoon om te horen wat ze der over te vertellen hebben. Wel intressant dit. Maare laatste vraag, hoe heet werd het dan? En hoelang had je ze om?

een gewone trainingsduur, dus zeg maar 1 uur :P
stap, draf, galop en springen.

hoe heet het werd weet ik niet meer,
dat moet wel ergens staan :P
maar volgens mij zat er uiteindelijk maar 0,1 of 0,3 graden tussen...
dus de producent liegt niet...
maar hij overdrijft alleen een beetje :P
zoals alle adverteerders en producenten doen ;)

this maar net wat je zoekt over een betere pasvorm en kwaliteit,
ik heb een stel goedkopen en een stel dure, maar die dure passen echt niet beter dan die goedkope...
en omdat ik zo ook niet dagelijks gebruik(dus zoals eerder vermeld alleen met springen of in het bos) maakt de kwaliteit ook niet uit...

ken je die van eskadron?
die 3 in 1 en die andere(weet even niet meer hoe die heten, maar ze gaan in plaat van een strip klittenband overdwars, gaat er aan de achter kant klittenband die zich dan nog over de hele pees uitsrekt :P)
die zijn echt heel duur...
en om eerlijk te zijn? die 3 in 1 zijn zo stuk...
en die ander zijn echt heel naar in gebruik :(

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 10:30

die pessoapeesjes ken ik niet...
maar om heel eerlijk te zijn vind ik ze er niet uitzien :P
maar qua luchtdoorlatendheid denk ik dat dat wel veel beter is...
(maar oh zo afschuwelijk :'))

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 16:51

hihihi mee eens mdh....LELIJK!!!en misschien helemaal niet stevig ;)
Tja dat producenten liegen, niets nieuws onder de zon. Maar had het van peesbeschermers toch niet zo verwacht. Ik vind het trouwens niet schokkend heet. Maar ik ben geen dokter, dus weet niet of het toch wel heet is.

Die 3 in 1 ken ik wel. Voor sommige doeleinde zijn ze wel fijn, maar idd wel fragiel. Ik denk welke beschermer kwa vorm en maat die je gebruikt is afhankelijk van het doel en het been van je paard. Ik heb een tink, doe nooit beschermers om (hou niet van springen ;)) maar heb ook nooit geschikte gevonden. Want ze heeft ZO VEEEL SOK!!! ;)
Ik denk dat je gewoon per paard moet kijken wat past, en ja als jij zegt dat de goedkope beter passen om jou paard geloof ik je meteen. Ik pas de BH's van de HM ook beter dan die van de Hunkemuller ;) Maar mijn zusje juist anders om!!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 21:58

als je echt goede passende wilt hebben kun je beter gaan bandageren ;)
want daar kun je zelf aan afmeten hoe groot enz...
gil heeft ook enorm veel sok, en hij past ook echt nog maar net maatje l, en daar heb ik het klittenband van laten verlengen :')

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:42

hihi goed plan! doe nooit iets om, pad is een voorzichtig paard gelukkig.