[TI] Stoeterij de Ierse Tinker.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

palominotje

Stoeterij de Ierse Tinker.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 15:24

Hallo allemaal,
ik ga binnenkort kijken bij de stoeterij de Ierse Tinker.
Hebben jullie ervaring met deze stoeterij?
Komt jou Tinker daar misschien vandaan?
Ik hoor het graag van jullie,
Alvast bedankt.

Keeva

Re: Stoeterij de Ierse Tinker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:28

Mijn merrie komt inderdaad bij Stoeterij de Ierse Tinker vandaan. Super adres ! Wij hebben destijds (toen we een tinker zochten) veel verschillende stallen bezocht, maar de Ierse Tinker stak er met kop en schouders bovenuit. Mooie paarden, aardige mensen, je bent er altijd welkom !
Prijstechnisch liggen ze wel wat hoger dan sommige andere stallen, hou daar rekening mee. Maar dat zijn ze dan ook dubbel en dwars waard. Als ik ooit een andere tinker zou kopen, zou die zeker weten bij John (eigenaar) vandaan komen !!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:35

Mijn tink komt er niet vandaan (daar had ik het geld destijds niet voor, ze zijn vrij duur :o ), maar de Stoeterij is echt geweldig :j De mensen zijn heel aardig en weten ontzettend veel van tinkers, ze zijn heel eerlijk en netjes.. En ze hebben prachtige paarden staan. Aanrader, absoluut :j

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:00

Ik ben van mening dat er geen betrouwbaarder adres is om een tinker te kopen. Als je service, kwaliteit en betrouwbaarheid wil dan zit je goed. Je betaalt er wel voor, maar persoonlijk vind ik het dubbel en dwars waard. :)

Ik heb er heel kortgeleden een tinker gekocht en deze staat op het moment ook weer daar. Dus als je binnen nu en twee weken gaat kijken, dan zul je mijn spetter nog wel zien. Een grote, effen zwarte (momenteel meer bruinachtig) ruin, met twee witte achtervoetjes.
We kregen na een aantal weekjes thuis namelijk wat probleempjes en dit kon ik niet alleen oplossen. Vandaar dat hij nu daar is om dit weer even op orde te krijgen. Kan niet anders zeggen dat John en Miriam dit super hebben opgelost. Ze zijn zo eerlijk en echt te vertrouwen. Zelfs als er problemen zijn dan staan ze voor je klaar, luisteren ze naar je en zoeken ze samen met jou naar een oplossing. En ik ben van mening dat je dat niet snel ergens anders vindt.

Oo, en als je een kleine super leuke tinker zoekt. McMurphy is echt helemaal het einde. Ben compleet in love met dat kleine kereltje. <3 Alleen veel te klein voor mij, haha.

palominotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 18:50

Ik vindt ze ook heel aardig overkomen.
En heb ze al een aantal keer gemaild en ze geven goed advies en uitleg.
Ja vindt de Tinkers inderdaad wat aan de prijzige kant,maar op Marktplaats staan ze ook wel met een pittige prijs!
Maar voor mijn gevoel komt de Stoeterij betrouwbaar over,heb er een goed gevoel bij.
En ik kijk veel op hun site.....dan zzit ik te kwijlen achter mijn computer hahaha zulke mooie Tinkertjes <3
En inderdaad ben ook verliefd op Mc Murphy _/-\o_ +:)+
Ga voor hem en Pongo kijken.
Maar zal je zien,kom ik misschien met een merrie thuis?!
Ze geven namelijk advies welke Tinker het best bij mij past.
Bedankt voor jullie reacties!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:53

ik heb er zelf geen paard gekocht, maar zou ze wel aan iedereen aanraden, ben nl wel met iemand meegeweest
er wordt idd persoonlijk advies gegeven
ze hebben vaak ook meer/andere paarden te koop dan enkel die die op de website staan, dus zeker de moeite om eens te gaan kijken ;)

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:58

Pongo? Je bedoeld Borgo?
Die is al verkocht. ;-)

Maar ze hebben ook echt super gave merries!

palominotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 19:35

Ja ik bedoel Borgo :D
Ik wilde het net veranderen,maar jij was me voor :o ;)
Ohh is die al verkocht?
Hij staat nog wel op Marktplaats en op de site van de stoeterij.

Dakota_75Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:20

Aaaaah neeeee, ik vind die McMurphy ook zo'n scheet.... ik heb mijn eigen tinker ook te koop staan en zodra die verkocht zou zijn wilde ik heel erg graag naar hem gaan kijken....
Ehm... Palominootje... Is mijn tinker niet iets voor jou? Haha :p

trudiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:26

Hoewel mijn Tinker er niet vandaan komt kan ik je verzekeren dat je daar met een gerust hard kunt kopen.
Ze verkopen daar niet alleen om te verkopen maar willen ook dat paard en ruiter bijeen passen.

RozenhofAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:46

Ik heb 3 merries bij john gekocht.... Ze zijn super.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:06

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:25

ik heb bij hun stage gelopen, het zijn zeer betrouwbare mensen die je niet elke tinker zomaar laten kopen. De klik moet er wel zijn.
Heb tijdens mijn stage daar ook een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd voor hun. Daar kwamen eigenlijk alleen maar positieve dingen uit.
Ze zijn idd alleen nogal prijzig.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 23:40

ik ben daar ook geweest toen ik op zoek was naar een Tinker.
Ze verkopen je inderdaad niet zomaar een tinker. De klik moet er ook echt zijn. vind het hele aardige mensen en alles was erg netjes en verzorgd!

arletroex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 19:05

Beste Tinkerstal!!!

tinkers met een goed karakter, goed opgeleid.
leuke medewerksters die er alles aan doen om de beste match te vinden..

Zeker de moeite waard om te gaan kijken.
Maak wel eerst een afspraak dan nemen ze alle tijd voor je!

Dakota_75Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:15

Ik wil er ook zeker gaan kijken (mag er wel twee dagen voor uittrekken geloof ik want het is voor mij bijna helemaal aan de andere kant van het land). Ik heb vandaag een kijker voor Crosby gehad en morgen krijg ik er nog een en zodra hij verkocht is wil ik een afpsraak maken.

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 23:34

Mijn paard heb ik ook bij de Stoeterij gekocht. ;)
Zeer aardige , gastvrije, mensen. :j en een goede kennis van zaken en eerlijkheid ;)
Het ziet er op en om de stoeterij ook allemaal keurig netjes uit. +:)+
Kan iedereen aanraden als hij of zij op zoek, is daar te gaan kijken,en als je je match kan vinden met een gerust hart daar een paard kan kopen :j

Yoxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 08:37

Ook hier niets dan goed over de Stoeterij.
Mijn Tinker heb ik er zo'n 6 jaar geleden gekocht.

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 08:39

Hij staat bij mij al in de favorieten voor als we in de toekomst een tinker gaan kopen

bert ad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 12:16

Als er mensen zijn die een kijkje willen nemen, dan wil ik graag verwijzen naar het weekeinde van 4 en 5 september.
Op het terrein van deze stoeterij worden dan diverse aktiviteiten gehouden. :)*
Op zaterdag 4 september wordt er een ICS rassenkeuring gehouden.
Op zondag 5 september organiseert Team Tinkerdag Limburg haar 2e editie van de Tinkerdag Limburg (met dressuur en springwedstrijden).
Zie ook http://www.tinkerdaglimburg.nl.

Dan sla je twee vliegen in een klap.
En je kunt het bedrijf zien en je ziet welke tinkers er rondhuppelen. :o? }:0

Als er mensen zijn die nog willen meedoen op de tinkerdag .... er is nog plaats.. :list:

groetjes
Bert Adriaens
team Tinkerdag Limburg

floortje_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:44

voordat we onze eerste tinker kochten hebben we daar ook gekeken.
Er werd alle tijd voor ons genomen, en alles goed uitgelegd. Ook wordt je daar niet een paard opgedrongen.

Aardige mensen, goed verzorgde mooie paarden.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:00

aardige mensen, maar uiteindelijk draait het echt alleenmaar om geld, mijn tinker bleek na een officiele meting 5 cm kleiner te zijn. En hij was redelijk snel ingereden, dus na de maand proeftijd kwamen zijn streken pas naarbuiten. *hij voelde zich nog wat beduusd*

verder is hij hardhandig ingereden, hij is heeel gevoelig op zijn kont, dat is nu weer goed..

Verder aardige mensen, met wel bijna alleen maar jonge (pas) ingereden paarden. Je betaald wel voor de betrouwbaarheid van de stal. Ze zeiden dat ze die van mij het liefste paard val stal was, nou ik ben het daar mee eens. Hij doet alles keurig, bitje in (als je het voorhoud) voetjes in volgorde optillen. geen gebreken.

betrouwbaar maar prijzig

ps. gebruik de zoekfunctie, vind je nog veel meer info over deze stal

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 10:31

Elk paard dat pas ingereden is, kan later streken gaan vertonen...
Daarom heet het ook pas ingereden en niet goed doorgereden (en zelfs een goed doorgereden paard kan streken krijgen bij een nieuwe eigenaar, dat hoort er nu eenmaal bij)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 10:34

frenia schreef:
Elk paard dat pas ingereden is, kan later streken gaan vertonen...
Daarom heet het ook pas ingereden en niet goed doorgereden (en zelfs een goed doorgereden paard kan streken krijgen bij een nieuwe eigenaar, dat hoort er nu eenmaal bij)

dat weet ik, en daar waren we van te voren al alert voor, maar ze hebben daar bijna alleen maar pas ingereden paarden. dus ik weet niet wat de ts zoekt maar daar wou ik gewoon even op wijzen

Doughall_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 10:37

Tijdens onze zoektocht naar een tinker zijn we hier ook langsgeweest. Aardige mensen, mooi bedrijf, hele mooie tinkers. Prijzen liggen wel iets boven het gemiddelde, heb ik het idee.

Wat ik prettig vond was dat John alle tijd nam, goed luisterde naar de wensen en op basis hiervan, en zijn indruk, goed kon adviseren welke tinkers wel, en wel tinkers niet bij ons zouden passen.