[TI] Equitop Myoplast gebruiken bij Tinkers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

carolina1278

Equitop Myoplast gebruiken bij Tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 21:12

Hallo,

Ik ben van plan om mijn jonge tinker naast de dagelijkse training en ter bevordering van zijn spierengroei (voornamelijk zijn zwakke achterhand) equitop myoplast bij te gaan voeren. Nu vroeg ik mij af of er nog meer tinkereigenaren dit gebruiken en wat hun resultaten hiermee zijn.

Hij krijgt nu op aanraden van de dierenarts alleen equitope forte voor de benodigde vitaminen en mineralen, maar kan ik dit samen gebruiken??

Ik weet dat er meerdere topics over zijn, maar heb niets kunnen vinden mbt de tinkers

Graag hoor ik jullie ervaringen

Ariebren

Re: Equitop Myoplast gebruiken bij Tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:32

Geef wat meer info.

En waarom heeft een jonge tinker een zwakke achterhand ??

En waarom moet die zwakke achterhand opgelost worden met speciaal voer ??

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 21:35

Hij is jong en elk jong paard moet de achterhand ontwikkelen, doordat hij te hard groeit heeft hij last van te slappe spieren en die moeten we ontwikkelen en dit kan daarbij helpen.
Dit is geen voer, maar supplementen, aminozuren om precies te zijn die de spierontwikkeling ondersteunen en versnellen. Zodat hij sneller spieren kan ontwikkelen tijdens zijn training en minder snel last heeft van spierverzuring.

Maar ik wilde graag weten of er meer tinkereigenaren dit gebruiken en wat hun resultaten zijn

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:39

Gun dat jonge paard dan de tijd om zijn achterhand te ontwikkelen.

Hoe oud is hij of zij eigenlijk ??

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:40

Myoplast is uitsluiten op plantaardige basis en mag bij andere supplementen gegeven worden. Het is echt n topmiddel en adviseer dit aan meerdere eigenaren waar ik hun paard van masseer.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 21:40

Ik gun hem alle tijd, maar hij heeft last van die zwakke achterhand en dan vindt ik het niet meer dan fair om hem te helpen deze sneller te ontwikkelen dan we nu kunnen.

Maar ik zoek mensen die ervaring hebben met het product.......

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 21:42

Zirano: Dus je kunt het gewoon bij elkaar gebruiken... en heb je ook ervaring met hoe snel je resultaat kunt zien?

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:44

In principe zie je dus binnen 1 maand al resultaat. Wij gebruiken het zelf bij onze KWPN ruin die bij zware training dit middel krijgt. Dat wij hem gingen inrijden hebben we dit gegeven en hij ging er zo op vooruit. Bespiering kwam zo mooi en goed. Je hoeft dit ook niet zn hele leven te blijven geven hoor. We geven het hem als we merken dat bij intensief werken hij niet zo lekker gaat. en dit ondersteunt echt prima. Een kleine tip. Ff googelen want er zit heel veel verschil in prijs als je dit gaat bestellen

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 21:48

Ja dat had ik al gezien, dat de prijzen nogal verschillen...
Je zegt dat jullie het hem alleen geven als hij het nodig heeft, maar moet je dan niet weer een maand geven, of blijft de werking doorgaan als je stopt?

En werd hij echt een bodybuilder of was het gewoon zichtbare spierverbetering?

Werd hij er ook voorwaartser van? Want dat heb ik ook veel gelezen...

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:52

Voorwaarts was hij al genoeg en we hebben eerst 2 potten aan hem gegeven en zijn toen ruim een half jaar gestopt. daarna kwam hij in een intensieve training en heeft hij weer 1 pot gehad. Dan stoppen we weer n tijd. dat bedoel ik ermee.
Hij is echt prima bespierd. straalt echt kracht uit.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 21:56

Ja heb al via de zoekfunctie vele goede dingen erover gehoord,maar vindt het altijd moeilijk om zo met iets te beginnen zonder gedegen onderzoek..... vandaar de vraag naar ervaringen.

Had jouw paard nog bijwerkingen,zoals diarree o.i.d.?

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:04

Alleen maar positieve dingen. vacht ging glimmen, paard was dus niet meer verzuurd, conditie met sprongen vooruit,bespiering top. echt ik heb nu voortaan mn pot op voorraad staan. De paarden die het nog meer krijgen zijn ook met sprongen vooruit gegaan en geen nare bijwerkingen gehad,

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 22:07

Ja denk dat ik morgen even met de DA overleg en dat ik toch maar een pot ga bestellen.......want hoor alleen maar positieve dingen!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:08

Ik was de eerste keer ook aan het twijfelen hoor. Maar echt ik was snel overtuigd. het is alleen maar goed om die jonkies even lekker te ondersteunen. En dan is het nog puur natuurlijke supplement ook.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 22:16

Ja dat klopt, kan hem wel laten aanmodderen, maar hij moet alles wel leuk blijven vinden en als ik hem zo kan helpen dan doen we dat, is wel niet natuurlijk, maar ja onze huidige paarden leven allang niet meer zoals in de natuur en dan moeten we ze gewoon een handje helpen op een natuurlijke manier!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:35

Ben het helemaal met je eens, Succes

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:56

ik heb het een paar keer gebruikt voor mijn oudere Tinkerruin Indy. Hij is een aardig flegmatieke ruin...ging prima en ik zag, uiteraard ook door het vele trainen, duidelijk verbetering.

Afgelopen jaar wilde ik het ook gaan geven aan mijn Tinkerruin van 4 jaar, ivm z'n slechte knieen en slappe bespiering in de achterhand. Hij werd daarbij getraind voor de kar. Nou had ik al eens gehoord dat er meerdere koudbloeden/Tinkers aardig heet van worden....maar goed, met Indy alleen maar prima resultaat, dus hop Shathu ook gegeven...
hij was NIET meer te houden!! hihih eerlijk, kreeg hem amper nog met fatsoen voor de kar. Niet te stuiten gewoon, en niet op een fijne manier ;) , dus met hem ben ik er maar weer mee gestopt!

Hou daar dus rekening mee, dat dat ook kan gebeuren.
Maar proberen kun je het allicht wel natuurlijk! ;)
(echter krijgt je paard ineens totaal ander/drukker gedrag als normaal, dan weet je wel waarvan het komt!) ;)

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:12

Zirano schreef:
Alleen maar positieve dingen. vacht ging glimmen, paard was dus niet meer verzuurd, conditie met sprongen vooruit,bespiering top. echt ik heb nu voortaan mn pot op voorraad staan. De paarden die het nog meer krijgen zijn ook met sprongen vooruit gegaan en geen nare bijwerkingen gehad,

Hier dezelfde positieve ervaring :j

Mijn paard is van zichzelf ook al heel erg voorwaarts en heb niets gemerkt van dat hij heter dan normaal is, hij lijkt eigenlijk wel relaxter :D Omar had door de winter (weinig kunnen bewegen) veel stil gestaan en kreeg last van zijn spieren en liep erg stijf toen we eenmaal weer aan het werk konden (sta op nieuwe stal met binnenbak).

Ik ben toen Myoplast gaan gebruiken en hij ging echt met sprongen vooruit en is nu ook totaal niet stijf meer. Ik ben van plan de pot nu op te maken en dan een tijd niet te geven tot ik het gevoel heb dat hij het weer nodig heeft. Het staat gelukkig niet op de dopinglijst dus ik kan ook gewoon starten :)

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 23:24

Ik heb een pot aangeschaft en geef het nu 3 dagen, maar gelukkig nog geen verschil, ach en hij mag wel wat drukker.....

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:19

Een beetje googelen op myoplast gaf het volgend.

Op natuurlijke wijze gekweekte
zoetwateralgen (40 % ), sacharose
(41%) en glucosesiroop (18%).

Toen eens gaan zoeken op sacharose.

http://www.goedgeweten.be/ingredienten/sacharose/

Glucosesiroop is een druivensuiker.

Dus wat voeren we het paard.

Suiker !!!

Vandaar de energie en dat sommige paarden er knettergek van worden.

De aminozuren kan je ook uit een gewone lijnzaad of maisolie halen.
Scheelt een hoop kosten.

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:45

Pfffff mooie verkoop techniek.
Kan je net zo goed een pak suiker klonten er in duwen.
In mijn ogen puur vergif dus.

Spier opbouw moet je trainen,en daar gaat als je het goed doet wel een paar jaar overheen.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:17

Ariebren schreef:
Een beetje googelen op myoplast gaf het volgend.

Op natuurlijke wijze gekweekte
zoetwateralgen (40 % ), sacharose
(41%) en glucosesiroop (18%).

Toen eens gaan zoeken op sacharose.

http://www.goedgeweten.be/ingredienten/sacharose/

Glucosesiroop is een druivensuiker.

Dus wat voeren we het paard.

Suiker !!!

Vandaar de energie en dat sommige paarden er knettergek van worden.

De aminozuren kan je ook uit een gewone lijnzaad of maisolie halen.
Scheelt een hoop kosten.

goed werk henk :Y)

ik ga met roosa mee, spieren met je trainen. en bij de een gaat het sneller dan bij de andere. Ik ben best voorstander van suplementen, maar na het bericht van Henk, niet van deze ;)

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:22

En wat je ook ziet bij de mens en het paard.
De ene heeft aanleg om spieren te krijgen en de andere niet.
Als ik allen het verschil al zie tussen mijn Quarter merries.
Een dikbiller en een een slanke merrie.

Spieren heeft te maken met erfelijke achtergrond.
Misschien anabolen die hier nog effect op hebben.

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:48

Wouww is dat het eenige wat er in zit???? ik heb op een sportstal gewerkt end aar gaven ze het aan paarden die zwaar trainde en problemen hadden met bespiering...het hielp duidelijk in opbouw, maar jeetje dat alleen dat soort dingen er in zitten vind ik shokking..Toch geloof ik wel dat het werkte. daarbij waren degen die het voerde mega secuur op voer, die voerde echt geen onzin dingen...

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 22:57

Ik ben het gewoon aan het proberen hij krijgt 1 schepje per dag, dus daar zit dan volgens de berekening hierboven niet meer in als een paar suikerklontjes... maar als het gaat helpen om hem makkelijker te laten lopen, dan maar een paar dure suikerklontjes! De resultaten op internet zijn gewoon goed en veelbelovend.

Natuurlijk kost het opbouwen van spieren tijd en training en ik hoef ook niet in 1 week een bespierd paard te hebben, daar trainen welangzaam aan, maar het is wel makkelijk als hij iets krijgt wat hem helpt de spieren goed op te bouwen, waardoor hij dagelijks zich lekkerder in zijn vel voelt en daar gaat het mij om!