Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Galop is nog wel een probleem, (hoor je wel meer bij tinkers) hij kan het wel maar vindt het moeilijk, als je dat respecteerd en rustig aan werkt dan is dat ook geen probleem. 

.
.
dankzij mijn koelbloedige kanjer!!

xXLianneXx schreef:Marjolein schreef:Tja vooroordelen van de jury hou je toch. Ik merk toch dat een jury bij een tinker makkelijker vanuit een 6 punt terwijl je met een dressuur gefokt paard toch vaak vanuit een 7 gepunt wordt. Maar als je gewoon goede proeven rijdt kunnen ze niet om je heen en komen er echt wel winstpunten.
Als je echt de wedstrijdsport in wil zou ik je geen tinker aanraden. Wil je leuk rijden en af en toe een wedstrijd meepakken en het langs je af kan laten glijden als er wel vooroordelen zijn, dan zou een tinker het ideale paard voor je kunnen zijn.
dat heeft niks met het feit te maken dat je een tinker tijd en dat een jury misschien iets heeft tegen tinkers.
maar gewoon omdat een dressuur gefokt paard er meer aanleg voor heeft en dus de proef makkelijk rijd.

Grit schreef:Als jij een tinker wil waarmee je ook een aardige dressuurproef kunt rijden. Dan moet je op zoek gaan naar een tinker die de goede eigenschappen daarvoor heeft. Klinkt flauw, maar zo is het. Wat al gezegd is, er zit zoveel verschil tussen tinkers en de een zal er meer aanleg voor hebben dan de ander. Kijken naar de bouw, het karakter, looplust, werkwilligheid.
Met elk paard kun je dressuur rijden, maar je moet gewoon eerlijk zijn wat er in het vermogen ligt van jullie samen. En in het geval van een nieuwe aankoop kun je rekening houden met je wensen.
En ga alsjeblieft niet beginnen over vooroordelen van een jury!! Dat is iets tussen je eigen oren. Je moet gewoon goed rijden, realistisch zijn en naar je eigen doelen toewerken.
Natuurlijk zijn er voorkeuren, maar dat heb je ook met warmbloedpaarden als je met een schimmel rijd, of een bonte of jouw paard is gewoon niet de mooiste enz. enz.
Als jij een goede proef rijd, dan krijg je daar punten voor. En dat een warmbloed paard bij een onderdeel een punt meer krijgt omdat die net wat meer kan laten zien, dan is dat logisch.
Edit; bovenstaande niet gericht aan TS, die is hier niet over begonnen, maar ik zag de opmerking bij twee posten voorbij komen.