[TI] Het humoristische leed dat (s)tinker heet...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LecyTinker

Het humoristische leed dat (s)tinker heet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 12:44

Nou kan ik dus echt overal allemaal leuke en positieve verhalen vinden over tinkers, maar na jaren tinkers te hebben vind ik toch dat er een topic moet komen waarin we grappige grollen van onze lieverd kunnen delen. Zo heb ik op een of andere manier het altijd voor elkaar om tinkers te hebben die weinig respect voor mijn afrasering hebben en vooral stroomdraad nu het bevroren is. Elke dag weer de eindjes aan elkaar knopen en ze gewoon maar weer de weide in jagen en er maar om lachen. Of wanneer je erop staat te kijken ze gewoon lekker op het draad staan te kauwen?
Maar wat voor humorstische dingen doet jou tinker waar je je soms dood aan kan ergert, maar tegelijkertijd van in een scheur kan liggen? En wat vind jij echt een lachwekkende tinker streek?

Dus het is niet de bedoeling om serieus op de problemen in te gaan, daar is een ander topic voor, maar hier gewoon de grappige dingen waarvan je weet dat had het een ander paard geweest je het echt een probleem had gevonden, maar nu het een tinker is je er maar gewoon om lacht.
Laatst bijgewerkt door LecyTinker op 10-01-10 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 12:46

enige minpuntje van bonte tinkers vind ik dat ze blijkbaar niet van wit houden :+
liggen altijd net zo lang in de viezigheid te rollen tot alle witte vlekken ook donker geworden zijn.

maar behalve dat zijn de tinkers die op mijn pensionstal staan allemaal superlief :D ( en eigenwijs)

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 12:47

Die van mij heeft gister het draad kapot gebeten. (Natuurlijk wetende dat er geen stroom op stond..) Dus ook weinig respect voor de afrastering. O ja, en als het om eten gaat, is verder niks meer belangrijk... Gewoon vrouwtje omver beuken, lekker respectloos, want eten is belangrijker. :=

nolanlover

Re: Het leed dat (s)tinker heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 12:49

Gewoon domweg door het houten bakhek heen rennen is hier favoriet! Verder is staldeuren slopen ook geweldig!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 12:51

hahahaha Ellepel; het zijn wel waanzinnig leuke dieren en ik ben dol op ze... Maar idd, die van mij krijgen het voor elkaar op vlekken in kleuren op hun vachtte krijgen waar ik geen idee van heb waar ze die nou weer hebben kunnen oplopen. Zo zaten er vorige week groene vlekken op. Had er nu een grasmat gelegen dan kan je het nog begrijpen, maar met de sneeuw en ijslaag snap ik er geen bal van.

Zo heeft mijn doerak Sam een gewoonte gemaakt van mijn muts van mijn hoofd te trekken.
Oh en wat ze ook doen is steeds mij opzij duwen. Ze duwen elkaar steeds weg, maar doen dat met mij ook als er eten in zicht is.

LecyTinker

Re: Het leed dat (s)tinker heet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 12:55

Is dit niet omdat ze zo relaxt zijn diep van binnen. Dat ze overal doorheen gaan? Want bij mij is het niet paniek, ze stappen gewoon met alle fijnheid die ze bezitten tussen de bedrading door. Soms zonder ook maar iets te breken en dan hebben we het over drie draden boven elkaar met maar een cm of 20 ertussen. Dus je kan niets anders dan het knap vinden, toch?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 12:59

Na overleg met TS en aanpassing openingspost dit topic weer geopend :)

LecyTinker

Re: Het humoristische leed dat (s)tinker heet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 13:58

En dat ze een hele dag met hun poot overal in staan te roeren. Hooibakken, waterbakken, voerbakken... Het geeft wel leuke foto momenten.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:05

Mag je, je ook melden als die van jou maar half-tinker is?

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:21

als ik dit allemaal zo lees heeft mijn pablo (ook tinkerx) veel tinkertrekjes..

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:29

Hier ook een Tinker-X met veel Tinkertrekken.
Harley vindt het áltijd erg belangrijk om zich na een wasbeurt meteen te paneren met zand....geen frikadel maar een viandel!
Erg frustrerend maar stiekem toch wel lachwekkend.
En natuurlijk die uitermate sterke drang tot eten.....niets staat hem dan in de weg, hij loopt gewoon door alles heen...
Verder is Harley niet zo knuffelig, maar soms verraad hij zichzelf als hij toch even komt kroelen, de scheet...

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:59

Ik herinner me nog als de dag van gisteren dat ik mijn lieve schattige Maddox eens ging longeren en dat zij dacht "Ik ga even de andere kant op hoor!" en toen... bleef het longeertouw achter mijn duimnagel hangen en trok ze zo mijn nagel eraf -O-

~~}>

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:02

Hmmm hahahaha.... *Proest*

Mijn paardje vind het leuk om OVER de bakrand te springen, of om shetlanders uit hun weiland te helpen ontsnappen, loopt dwars door stroom heen, en als hij wil grazen, dan gaat hij grazen en dan lopen we NIET verder!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:13

Ik weet nog als gisteren die keer dat ik lieve Maddox haar hoeven ging uitkrabben en dat zij toen dacht "Ik zet 'm weer ff neer hoor" en toen bleef haar hoef achter mijn duimnagel hangen en trok ze zo mijn nagel eraf -O-

Moraal van dit verhaal?
Ik ga nooit op Maddox rijden en mijn nagels zijn waarschijnlijk te lang ;)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 15:36

Nuage schreef:
Ik weet nog als gisteren die keer dat ik lieve Maddox haar hoeven ging uitkrabben en dat zij toen dacht "Ik zet 'm weer ff neer hoor" en toen bleef haar hoef achter mijn duimnagel hangen en trok ze zo mijn nagel eraf -O-

Moraal van dit verhaal?
Ik ga nooit op Maddox rijden en mijn nagels zijn waarschijnlijk te lang ;)

Denk idd dat je beter je nagels kan knuippen dan, want twee x is toch echt twee keer tevaak !!!

volle tinkers of kruisingen maakt niet uit, 5 procent tinker is nog steeds tinker... Die dwaze tinkertrekjes limiteren zich niet tot een percentage.
Sam is de deugniet en die bepaald ook wanneer en waar we knuffelen. Als ik haar nek niet wrijf dan wrijft ze wel tegen mij.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:37

Patrick is een echte waterrat vind het heerlijk om de zee in te gaan.
Zelf nu het winter is gaat hij uit zich zelf nog het water in,tot hij niet verder kan omdat de longeerlijn dan te kort is :+

Afbeelding

Afbeelding

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:40

Oww gelukkig :P

Nou lieve bonte draak is de afgelopen 3 dagen 5x uitgebroken.
Dat is ook een PR, maar normaal doet hij dat ook met redelijke regelmaat.
Enige voordeel is dat hij niets kapot maakt!

Andere trekjes:
-trappen naar de hoefsmid, maar zodra de baas zijn hoef vast heeft trapt hij niet
-altijd het onderste plukje hooi moeten hebben waardoor het hooi echt overal ligt
-net doen alsof je precies weet hoe alles moet, en gewoon lomp doorstampen terwijl je het eigenlijk voor de eerste keer doet(of 2e)

Overigens is hij wel schoon, trapt nooit op mn tenen, en verder ook een lieverd :+

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 15:48

Dat in het hooi frutsen doen de mijne ook. Staat een hooimand in de weide en ze hebben met zn tweeen al flink erop gehangen en dus is het ding totaal verbogen nu. Hooi door de hele weide heen omdat ze elke keer weer het onderste moeten hebben.
Heb maar 1x een schop gehad van Laura, en die was recht op mijn knie. Was voor beide een erg ongelukkig moment. Maar was meer omdat ze onzeker was, maar de meiden bulken nu van vertrouwen en dus zit trappen er zeker niet meer in.

Maar voel me erg gesterkt te weten dat de stinkers overal de bedrading aan het uittesten zijn. Heb een nieuwe batterij gehaald omdat ik dacht dat deze kou de kracht er wel een beetje had uitgetrokken. En moet zeggen dat ze nu al weer twee dagen binnen de bedrading blijven, bne benieuwd als ik er straks heen ga hoe het dan weer gegaan is.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:48

Patrick denkt ook vaak dat hij een mens is :D en graag probeert de bal weg te gooien :D
Afbeelding

Patrick is best wel grappig....terwijl de andere door de bak vliegen staat hij in het midden te kijken van waar hebben jullie last van :P
Hij heeft gelukkig respect voor de draden enzo.
Wat soms leuk is is een waterbak omgooien op de wei.
Vaak als het iets doet wat niet mag weet hij gewoon al dat het niet mag en die kop die hij dan trekt :D
Of proberen te drammen,dan hoef ik nog maar te wijzen en hij weet het al :D maar dan toch doen :+

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:05

Haha, dat onderste plukje hooi willen hebben heeft Harley ook!
Hij 'graaft' met zijn hoofd helemaal naar beneden in de hooibak en kiept er zo een hoop uit... mafkees....

Kitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:14

ooh dan is die van mij nog heilig merk ik :+ onderste plukje hooi herken ik wel, en ook als ze allemaal aan het rennen zijn, dat hij dom staat te kijken wat er nou gebeurt hahaha :) Hij is alleen heel lang ervan overtuigt geweest dat hij best wel door en langs ons heen kon denderen.. dat is afgeleerd gelukkig :) omheining doorbreken heeft hij volgens mij nog niet door :)) als er maar eten is.. Hij ploegt wel altijd het hele weiland om, dat kan ik nou opnieuw inzaaien :)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 16:25

Sam valt steeds op haar snaffeltje. Gisteren ook weer, gleed uit in de stal van mijn tuiger. In plaats dat ze dan opstaat, blijft ze steeds liggen, net alsof ik haar overeind kan tillen. Dit is al de twee keer dat ze onderuit gaat en de tweede keer dat ze gewoon haar tijd neemt om op te staan. Ik ben nog niet overtuigd ofdat het nou relaxtheid is of laxheid waarom ze haar tijd neemt om op te staan. Schrik ook niet meer als ze valt, begint erop te lijken dat ze gewoon niet zo goed raad weet met haar benen op dit moment in haar leven.

Jotjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:26

Mijn tinker vind het altijd reuze leuk om als ik eraan kom, mijn kant op te komen draven echt zo van 'hé vriendin! jij hier?',
Vervolgens netjes stil te staan en als je dan 3 meter van haar af bent (en denkt dat je haar hebt) lekker ff weg te sjokken. En als jij dan harder gaat lopen gaat zij ook net ff een tandje harder! Na een half uur kijkt ze aan met die blik van 'ahh t is toch best zielig' En blijft ze op haar plek, maar eerst moet ik het hele weiland over strompelen! haha het boefje, maar echt een schat !
en ontzettend goed voor je conditie! ;)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 16:31

Jotjahh schreef:
Mijn tinker vind het altijd reuze leuk om als ik eraan kom, mijn kant op te komen draven echt zo van 'hé vriendin! jij hier?',
Vervolgens netjes stil te staan en als je dan 3 meter van haar af bent (en denkt dat je haar hebt) lekker ff weg te sjokken. En als jij dan harder gaat lopen gaat zij ook net ff een tandje harder! Na een half uur kijkt ze aan met die blik van 'ahh t is toch best zielig' En blijft ze op haar plek, maar eerst moet ik het hele weiland over strompelen! haha het boefje, maar echt een schat !
en ontzettend goed voor je conditie! ;)

Je eerste bericht?!!!!!

hahaha, dus jij hebt je personal hometrainer?

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:39

Dat van Jotjahh herken ik helaas :+
Ik draai de rollen altijd om, laat hem lekker rennen ipv. er zelf achteraan te gaan en dan vind hij het al niet grappig meer en komt toch maar naar me toe :D
Verder vind hij het leuk om zijn shetvriendinnetje als schuurpaal te gebruiken. Nu is dat nog een veulentje en toen ze net bij ons was vloog dr kont de lucht in als hij begon te schuren :o