ik zat gisteren in de les op isabel, een tinker.
En toen we gingen galloperen ging dat zo , bonkbonkbonk.

Nou weet ik niet of dat gewoon is bij tinkers want ik ben meestal een new forest, KWPN etc. gewend.
groetjes jasmine
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

(heb het idee bij elke galoppas over een hindernis te springen
)
corinne1981 schreef:Haha bonkbonkbonk? Wat bedoel je daarmee?
Dat zijn hoeven meer geluid maken door het stampen of dat jij voor geen meter goed kon blijven zitten op zijn rug, dus bonkbonkbonk.
Mijn x-Tinker galoppeert erg fijn, lekker voorwaarts (meestal) en hij zit lekker (behalve als hij niet ontspannen is...), maar hij 'stampt' wel, je hoort hem in ieder geval duidelijk aankomen!
Carlien1 schreef:En Potter vindt draven ook veel makkelijker dan galopperen. Heeft ook de eerste jaren van zijn leven alleen maar voor de kar gelopen, waar hij niet mocht galopperen. Verzamelen in galop is ook moeilijk voor hem. Maar hij kan inmiddels vooral buiten erg goed galopperen.
Maar bonk bonk bonk: zat je niet gewoon overkruisd??
hij vind galoperen weer makkelijker als draven:) beantsje schreef:MysticTinker schreef:En je hebt ook nog de dralop, dan zit de voorhand in de galop maar de achterhand draaft nog, dan krijg je ook zo'n gebonk.. dat doet die van mij soms wel eens
dat is de schoolmeestersgalop!

MysticTinker schreef:Dan kun je het beste even opnieuw aanspringen, of wat harder laten galopperen, dan springen ze vanzelf weer goed![]()
Het kan trouwens ook door pijn in de rug komen, of door een blokkade. Als de tinker dat altijd doet dan zou het verstandig zijn als de eigenaar eens met dr naar een fysio of osteopaat zou gaan

werkelijk niet uit te zitten, en na 1 volte komt ze uit balans en lijkt het net of ze d'r onderbeen er niet meer goed onderkrijgt. 
ik zit als een huis op haar!
)