[TI] hoe gallopeert jullie tinker?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jasminex

hoe gallopeert jullie tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 11:00

hallo,
ik zat gisteren in de les op isabel, een tinker.
En toen we gingen galloperen ging dat zo , bonkbonkbonk. :P
Nou weet ik niet of dat gewoon is bij tinkers want ik ben meestal een new forest, KWPN etc. gewend.
groetjes jasmine

corinne1981

Re: hoe gallopeert jullie tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 11:05

Haha bonkbonkbonk? Wat bedoel je daarmee?
Dat zijn hoeven meer geluid maken door het stampen of dat jij voor geen meter goed kon blijven zitten op zijn rug, dus bonkbonkbonk.
Mijn x-Tinker galoppeert erg fijn, lekker voorwaarts (meestal) en hij zit lekker (behalve als hij niet ontspannen is...), maar hij 'stampt' wel, je hoort hem in ieder geval duidelijk aankomen!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 11:29

Verschilt per Tinker. Katinka zit heel lekker in de galop, galoppeerd dan ook heel vlak. Dipsy daarintegen galoppeerd heel verheven, en dat zit dan ook voor geen meter :D (heb het idee bij elke galoppas over een hindernis te springen :D)

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 11:30

die van mij zit als een huis, gooit wel wat op van voren, en stampen doet ze zeker, maar dan doen ze allemaal wel denk ik

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 11:40

Die van mij galoppeert eigenlijk heel normaal. Niet heel vlak, maar ook niet heel hoog.. Hij heeft wel wat moeite met de galop en kan moeilijk verzamelen. In draf lukt hem dat veeeel beter.

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:16

Celtic zit heerlijk in galop. Heeft voldoende sprong en komt achter ook netjes onder zover hij het kan omdat hij nog niet zo heel lang onder het zadel is.
Hij vind het nog een beetje moeilijk maar gaat hard vooruit. (lettelijk en figuurlijk want met een fnrs proefje zei de jury zoooo die gaat hard :D)

Carlien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 13:20

En Potter vindt draven ook veel makkelijker dan galopperen. Heeft ook de eerste jaren van zijn leven alleen maar voor de kar gelopen, waar hij niet mocht galopperen. Verzamelen in galop is ook moeilijk voor hem. Maar hij kan inmiddels vooral buiten erg goed galopperen.
Maar bonk bonk bonk: zat je niet gewoon overkruisd?? ;)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 13:22

Jody galoppeert als een schommelstoel, echt heerlijk. Maar vooral buiten maakt ze zich weleens lang, waardoor je hele grote passen krijgt.
Eerder ging ze best wel hard maar dat is sterk verbeterd. Ze kan nu lekker ontspannen galopperen en ook halsstrekken in galop gaat goed.
wel is het algemeen voor tinkers dat ze het eerst niet lang kunnen volhouden. Dat moet je echt opbouwen.

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 14:38

corinne1981 schreef:
Haha bonkbonkbonk? Wat bedoel je daarmee?
Dat zijn hoeven meer geluid maken door het stampen of dat jij voor geen meter goed kon blijven zitten op zijn rug, dus bonkbonkbonk.
Mijn x-Tinker galoppeert erg fijn, lekker voorwaarts (meestal) en hij zit lekker (behalve als hij niet ontspannen is...), maar hij 'stampt' wel, je hoort hem in ieder geval duidelijk aankomen!

haha met bonkbonkbonk bedoel ik dat ik niet rustig in het zadel zit ofzo maar dat ik steeds in het zadel stuiter :P

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 14:40

Carlien1 schreef:
En Potter vindt draven ook veel makkelijker dan galopperen. Heeft ook de eerste jaren van zijn leven alleen maar voor de kar gelopen, waar hij niet mocht galopperen. Verzamelen in galop is ook moeilijk voor hem. Maar hij kan inmiddels vooral buiten erg goed galopperen.
Maar bonk bonk bonk: zat je niet gewoon overkruisd?? ;)

wat is overkruisd zitten? :oo

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 14:42

o ja en op de linkerhand deed ze het wel beter dan op de rechterhand maar ik bonkde nogsteeds :P

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:28

overkruisd is dat de voorhand in de linkergalop zit en de achterkant in de rechter (kan ook omgekeerd) dat zit inderdaad niet echt comfortable.

Die van mij galoppert heel netjes voor zover ik weet.

Kitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:33

die van mij galopeert ook wel lekker..:) hij vind galoperen weer makkelijker als draven:)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:34

En je hebt ook nog de dralop, dan zit de voorhand in de galop maar de achterhand draaft nog, dan krijg je ook zo'n gebonk.. dat doet die van mij soms wel eens :=

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 18:33

MysticTinker schreef:
En je hebt ook nog de dralop, dan zit de voorhand in de galop maar de achterhand draaft nog, dan krijg je ook zo'n gebonk.. dat doet die van mij soms wel eens :=

dat is de schoolmeestersgalop!

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 18:36

beantsje schreef:
MysticTinker schreef:

dat is de schoolmeestersgalop!

dat deed ze denk ik :P
want het leek alsof ze in draf zat maar ook in gallop

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:29

Dan kun je het beste even opnieuw aanspringen, of wat harder laten galopperen, dan springen ze vanzelf weer goed :)

Het kan trouwens ook door pijn in de rug komen, of door een blokkade. Als de tinker dat altijd doet dan zou het verstandig zijn als de eigenaar eens met dr naar een fysio of osteopaat zou gaan :j

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 20:56

MysticTinker schreef:
Dan kun je het beste even opnieuw aanspringen, of wat harder laten galopperen, dan springen ze vanzelf weer goed :)

Het kan trouwens ook door pijn in de rug komen, of door een blokkade. Als de tinker dat altijd doet dan zou het verstandig zijn als de eigenaar eens met dr naar een fysio of osteopaat zou gaan :j

ja toen ze wat harder ging zat ze wel lekkerder.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 23:40

ik heb een merrie, die heeft werkelijk een verschrikkelijke galop := werkelijk niet uit te zitten, en na 1 volte komt ze uit balans en lijkt het net of ze d'r onderbeen er niet meer goed onderkrijgt.
resultaat: Tinkerlief valt uit de aanleuning en begint te rennen. heeeel fijn als je aan het trainen bent voor het M1 met veel galopwerk :=

haar dochter heeft juist een hele fijne galop, mooi stabiel, kan makkelijk schakelen en door iedereen uit te zitten.
wel lijken ze wat hoger/zwaarder op te gooien dan het gemiddelde paard :j

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 08:38

Mijn tinker galoppeerd super. :D

Maar vind het nog erg moeilijk en dat merk je wel.
Draf vind ie een stuk makkelijker.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 09:01

Die van mij galoppeert ook heerlijk. Ze had er eerst wel veel moeite mee (zit draversbloed in) maar toen ze eindelijk door had hoe het moest... mjammie... heerlijk :) ik zit als een huis op haar!

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 09:02

Bij die van mij is de galop de favoriete gang, hij galopeerd heeeel makkelijk en zit ook nog eens makkelijk.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:39

sil galopeerd ook wel fijn
al is het helaas zo dat als ie echt extreem verzameld galopeerd gooit ie hoog op en lijkt het wel alsof ie kreupelt
maar laat je hem dan weer iets versnellen zit en voelt ie weer super

het kan natuurlijk dat ik inmiddels redelijk ben vast geroest aan sil (zit nog maar zelden op andere paarden :o )

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:36

Onze Gijs vindt de galop onder het zadel best moeilijk (voor de wagen is het geen probleem). Vooral op rechts valt hij regelmatig naar binnen en/of uit de galop. ook die schoolmeestersgalop komt mij bekend voor; dat heeft Gijs ook nog wel eens. Maar hij zit wel lekker in de galop. +:)+

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:42

Ik reed eerst op een tinker bij ons op de manege
was echt een kadeng-kadeng galop!
maar ja, dat ligt vast aan het paard :o

P.S ik zat niet in de overkruiste galop of half galop half draf en oom niet verkeerd ;)