[TI] Wie heeft de DVD die je bij de stal van Ellis Mollema kreeg?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sullebulle

Wie heeft de DVD die je bij de stal van Ellis Mollema kreeg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 21:18

Hallo,

Ik heb S alweer 3.5 jaar en heb contact met beide vorige eigenaren gehad.
Helaas zeggen die beide de DVD, die je toentertijd bij het kopen van een tinker kreeg, niet.
Wie o wie heeft deze DVD wel en zou hem kwijt willen of willen kopiëren voor mij?
Ik zou erg graag willen weten wat er precies op staat en hoe ik eraan kan komen.
Contact met Ellis Mollema zelf heb ik al gehad, zij schijnt ze ook niet meer te hebben.

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes
Laatst bijgewerkt door sullebulle op 10-04-22 19:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Priscilla_90

Re: Wie heeft de tinker DVD van Mollema?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:19

een dvd?
dat he ik nog nooit gehad hoor bij mijn tinker!

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 21:31

Als je een jaar of 5 of nog langer geleden, je paard hebt gekocht bij stal Vegelin van Claerbergen wel. ;) Overigens heeft de stal van Ellis Mollema meerdere namen gehad, maar mensen die hun paard er weg hebben, zullen me vast begrijpen.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:45

ooh oke ik dacht al vond het vreemd
misschien is het duidelijker als je het in je titel aanpast?

Nuage

Re: Wie heeft de DVD die je bij de stal van Ellis Mollema kreeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 00:22

Ik heb de video nog wel, maar dat is al van veeeeel langer geleden dus daar heb je niks aan helaas.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 00:24

kelly...ik heb hem nog wel. ;) van een jaar terug dus...

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 00:33

Maar deze video/DVD is per paard anders, dus wat heb je aan een dvd van een ander?
Ik heb zo'n video gehad toendertijd.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 00:35

ja snowdown zat me net te bedenken dat het per paard gaat. maar goed. je was me tevoor...iig heb ik de dvd van Feija wel hier liggen, dus als je wilt mag je hem komen bekijken kelly. weet niet waarvoor je hem pcz wil hebben?er staat erop hoe ze je tinker aan het beleren waren. tenminste op die van mij dan. weet niet of het erder anders was?

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 07:33

Nou snowdon, als je me zou kunnen vertellen wat erop staat.... ;)
Mij is verteld dat het een algemene dvd zou zijn, waarop je paard misschien maar een paar seconden in beeld is, maar Ellis hem toch aan kan wijzen. Hierop zou het transport te zien zijn, en hoe ze in Engeland zelf leefden als kudde, hoe ze hier aankwamen, etc. Dat leek me leuk! Maar eh... Bar, ik pb je wel even, zag dat ik ook een pb'tje van je had over iets anders! Ga hem zo even beantwoorden. :)

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 07:39

kelly....o ik denk ik weet wat je bedoeld....dat is en DVD die in engeland zelf is opgenomen als zij daar paarden kopen en hoe de paardjes daar leven. heb mevrouw Mollema zelf over deze DVD gehoord en ze hadden ons toen wel zoiets laten zien.. ik weet idd dat de paarden toen een blauwe M op de kont krijgen. ik kan wel een meisje vragen die daar heeft gewerkt, heb haar hyves, of zij niet de DVD heeft die je bedoeld....begint nu bij mij te dagen iig . ;) of je moet contact opnemen met Dhr. Mollema zelf, want ik weet dat hij wel een boel bewaard hoor, toen we er waren had ie zelf nog het paard van een vriendin op fotos. en dat was ook jaren terug.

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:28

Zo ben ik zelf ook op zoek naar dat filmpje ;) ik heb Crosby ook daarvandaan (die is nu 5 bijna 6 volgens zijn paspoort) en de vorige eigenaar schijnt die DVD ook niet meer te hebben. Ook ik ben heel nieuwsgierig naar zo'n filmpje waarop dingen uit het wild en het transport te zien zijn...... Ik ben al steeds overal aan het proberen om zoveel mogelijk te vinden ;)

Ow en trouwens... ik heb contact gehad per mail met hun maar ze zijn niet bepaald welwillend.... met andere woorden, ik moet het bij de vorige eigenaren navragen en anders heb ik gewoon pech gehad.... :roll:

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:47

ja dakota, dat probleem hebben we ook gehad, als je later iets moet weten dan is dit moelijk... ik heb bij hun thuis het filmpje gezien zoals ik al zei. dus er is wel degelijk zo een filmpje. mijn man was er toen ook bij. maar het gaat er niet bepaald zachtaardig toe op het transport, als je dat bedoeld.

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:52

Nee daar was ik al bang voor, maar ik vind het gewoon heel belangrijk om te weten wat er precies is gebeurd in zijn verleden. Ik wil het ook niet weten om met vingertjes te wijzen maar wel om mijn paard beter te leren begrijpen en te helpen met eventuele 'verwerking' zeg maar.......;) Kun je mij misschien vertellen wat je op dat filmpje gezien hebt? (mag ook per PB) ;)

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:54

exact die problemen waar ik ook mee zat met mijn tinker. er was overduidelijk toen ik hem kreeg dat hij niet bepaald zachthandig aangepakt is. maar ik zag toen een stuk over hoe ze in engeland op het transport gingen en m maag draaide er van om, als ik eerlijk ben dan. ik vroeg toen nog of dit normaal was...helaas ja.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:54

dakota ik stuur je vanavond later een pb. oke>ik moet zo namelijk weg naar de paarden. word een langer verhaal.

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:23

Ja dat is dan ook in en intriest als dat op die manier moet :( . Fijn dat je mij even een PB wilt sturen....

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 21:14

Bedankt allemaal voor het meedenken. Heb je net weer teruggemaild Bar. ;)

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 21:26

kelly...ik zag het net, ik pb wel terug.
dakota, je hebt pb

wat mij nog eens zal benieuwen hoe de anderen mensen het kopen van een tinker uit engeland hebben ervaren....ik was blij dat ik de DVD toen zag, die verklaarde eensgins wel veel en kon ik verder mee. al was het niet echt leuk. maar toch.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 22:00

Ik heb ook zo'n DVD van de moeder van mijn tinker (7 jr. geleden). Daar is de kudde in 't wild op te zien, dekkingen, duidelijk ook de tinker waar 't om gaat, maar verder niets van 't transport. Het is gewoon een mooie natuurfilm.

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 22:02

Wauw Boya, dat is toch wel heel wat waard dat je dat hebt toch? ;)

Bari, ik heb je terug gePB-t

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 23:29

Ik heb alleen beeldmateriaal van NL overigens, vanaf dag 1 in NL.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 00:19

Dakota_75 schreef:
Wauw Boya, dat is toch wel heel wat waard dat je dat hebt toch? ;)

Absoluut. Die heb ik overigens van Ellis gekregen net voordat ze naar Ierland/Engeland (weet ff niet waar) is verhuisd. Was toen bij hun kijken omdat de vader van mijn tink haar hengst (Mc. Brighton) was en die wilde ik natuurlijk wel eens life zien.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 00:54

boya, dan heb je weer een andere DVD als dat wij gezien hebben. interessant.
verder ga ik mee met snowdown, ook wij hebben een DVD thuis vanaf zijn verblijf in NL>die DVD die wij bij mollema in de woonkamer hebben gezien is weer een andere.

dakota, ga zo ff pb lezen ;)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:06

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal oneliners verwijderen.

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:02

ik heb bijna 9 jaar geleden jessy daar gekocht. Zij lieten mij toen een filmpje thuis zien welke paarden ze daar nog in engeland hadden staan en nog gingen halen of die week daarvoor al hadden gehaald. Daar liep jessy ook bij. Ik weet nog goed dat er een heleboel van een heuvel afliepen toen ze werden geroepen.
Ik heb verder niks gezien van het transport.
Jessy was wel de eerste 3 weken erg in paniek als we gingen wandelen en van stal af liepen. Ze wilde dan echt terug en flipte helemaal.