[TI] Tinkers dom?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal1973

Tinkers dom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 19:48

Ik heb al meerdere keren gehoord als ik zei dat ik een tinker heb...
oh ja die domme dieren...
elke keer schiet ik dan in de lach aangezien mijn dame allesbehalve dom is eerder zeer intelligent en leert alles in 1 a 2 keer (ook evt. slechte dingen) haar dochter is trouwens ook heel intelligent.
zo zie ik dit bij meerdere tinkers...
Komt dit nu door de mensen zelf of hebben onze slimmertjes snel door hoe ze zich voor de domme kunnen houden?

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:50

tsja, ik heb zelf geen tinkebeest maar vind ze zeker niet dom! en waarom zouden tinkers dommer dan andere paarden zijn zijn? je ebt altijd uitzonderingen natuurlijk maar over het algemeen zijn paarden toch wel slim...
Laatst bijgewerkt door xJolijn op 22-10-09 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:50

Die van mij zijn allebei juist erg slim, hebben dingen vaak snel door en zijn zelf ook zeer inventief (niet altijd positief :P)
Kan mij dus niet vinden in die opmerking dan :n Heb het zelf ook nog nooit gehoord moet ik zeggen :))

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:53

Kan me hier ook helemaal niet in vinden,integendeel,ze hebben alles supersnel door en leren ontzettend vlug,ook de minder leuke dingen :+ .

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:56

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:58

Wat mij altijd opvalt is dat mensen die niet gewend zijn met Tinkers om te gaan denken dat je ze anders moet behandelen.
Ze gaan alles overdreven doen en roepen "hij snapt het niet he"
Terwijl paardlief in z'n hoefjes staat te gniffelen

hdv

Re: Tinkers dom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:11

ik vind mensen altijd wel erg be-vooroordeeld over tinkers.
als ik zeg dat ik een tinker heb krijg ik 9 van de 10 x het standaard antwoord dat zijn geen paarden, dat zijn koe-paarden, ik maakte me in het begin er druk om maar ach het zegt meer over die mensen dan over de tinkers.. en dom nee allesbehalve ze zijn super slim.

arwen3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:14

mijn koe-paard is helaas in staat om met haar mond de klink van de kapschuur open de maken. In de kapvoer staan tonnen, die je met een beetje gefriemel open kunt maken. Dan kun je bij de inhoud: VOER!!

zucht....... Is dus al een paar keer gebeurd.

Dus hoezo dom? Veel te slim!!

hdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:16

:D geweldig.. ketting erop lijkt me dan de beste oplossing :d

x_Ladylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:00

Sinds kort ben ik in bezit van een Tinker genaamd: Lady of the Night. (officiël is ze niet van mij, maar ik mag haar als eigen beschouwen en ik rij haar op dit moment in)
Ik vertel enthousiast aan mensen over haar en in plaats van dat ik te horen krijg: wat leuk! of ik ben blij voor je! krijg ik te horen: wat moet je nou met een tinker? ze zijn echt lomp en kunnen niks. ze is een domme koe etc. :(

Ben hier inderdaad helemaal niet mee eens! ik snap dat je geen tinker op de olympische spelen kan verwachten, omdat het niet typisch dressuur paarden zijn. Maar ze kunnen wel gewoon lekker rijden! En ze zijn zeker niet dom..
Mijn doel is ook om te laten zien met Lady dat ze meer kan dan alleen maar "lomp" lopen. :D

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:05

Die van mij is een halve tinker, maar dom kan ik hem zeker niet noemen!
Het is alleen zo dat zijn intelligentie niet overeen komt met de intelligentie die we graag bij een paard zien!
Die van mij weet bijv. precies of er stroom op de draad staat of niet, en ook weet hij hoe hij er dan uit moet zonder iets te mollen!

Vind ik persoonlijk wel intelligent!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:06

@Ladylover, dat hoor ik ook vaak van mensen, terwijl vooral mijn ene tinker zo super kan lopen ook. Kan echt machtig lopen, netjes en met wedstrijden rijden we altijd in de prijzen. Springen kan hij ook super, springt alles en hoogte maakt niets uit, alleen tja, hij is er niet voor gebouwd dus een parcours tussen de paarden (1meter) redden we niet. Maar dan doen mensen steeds alsof ze niks kunnen want ze zijn maar lompe koeien.

Dat maakt het voor mij wel extra leuk dat mijn tinker wél prachtig lopen kan, en als je dan wat wint heeft dat ook wel weer wat extra's.

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:08

komt omdat ze niet extreem hoog in de dresssuur en springen komen en dan zegt iedereeen wat moet je ermee?
de rest loopt mee,
als er een schaap over de dam is....

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:10

Waren ze soms maar wat dommer.....;-)....Tinkertje bij ons (heb ik in febr verkocht) doet zich dom voor maar is eigenlijk veel te slim. weet precies wat ze uit moet halen om eten, aandacht etc te krijgen en ook hoe ze het beste onder het werk uit kan komen...

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:13

Ze zijn inderdaad álles behalve dom.
Waar ze vooral goed in zijn, is mijn ervaring; zich dommer voordoen dan ze zijn. Is wel zo makkelijk soms ;)

x_Ladylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:14

cp112 schreef:
@Ladylover, dat hoor ik ook vaak van mensen, terwijl vooral mijn ene tinker zo super kan lopen ook. Kan echt machtig lopen, netjes en met wedstrijden rijden we altijd in de prijzen. Springen kan hij ook super, springt alles en hoogte maakt niets uit, alleen tja, hij is er niet voor gebouwd dus een parcours tussen de paarden (1meter) redden we niet. Maar dan doen mensen steeds alsof ze niks kunnen want ze zijn maar lompe koeien.

Dat maakt het voor mij wel extra leuk dat mijn tinker wél prachtig lopen kan, en als je dan wat wint heeft dat ook wel weer wat extra's.

Ja, ze kunnen het wel! en het is inderdaad dan een eer als je in de prijzen valt :D
Ik hoop dat ik iedereen kan laten dat mijn lieve Lady ook meer kan! :o

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:59

Lekker om blijven lachen :P

Ze zijn allesbehalve dom, het is meer dat je ze moet overtuigen van het nut en het plezier van iets. Maar dom? :n eerder ontzettend slim. Wat ze ook rustig tegen je gebruiken :D

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 09:52

Misschien komt het door de ietwat suffige uitstraling als ze weer eens staan te soezen? Dat zie ik bij die van mij tenminste... veel drukte om zich heen, maar toch lekker met hanglipje soezen in de zon. Ze vind alles wel prima dan...

Toch leert die van mij supersnel en kan ik niet zeggen dat ze dom is. Behalve dan dat ze in stal vaak haar hoofd stoot... :o

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 09:55

@zij: dat stoten betekend alleen dat ze geen ezel is :+

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 09:59

siskeh schreef:
@zij: dat stoten betekend alleen dat ze geen ezel is :+

ja, ben bang dat ik haar te vaak ene ezel heb genoemd ivm zeer grote oren... :o maar vond dat z ehet nu wel genoeg bewezen had ;)

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 10:13

ik vind tinker ook zeker niet dom
die van mij pakt ook alles heel erg snel op
ook ik heb de evaring dat als je zegt dat je een tinker hebt dat veel negatief zijn
maar als ze mijn tinker dan hebben leren kennen dat ze dan zo iets hebben winst niet dat tinkers zo leuk konden zijn

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:59

Die van mij is ook ontzettend intelligent. Echt een stuk slimmer dan de warmbloeden waar hij een tijdje mee heeft samen gestaan.
Ik heb altijd het idee dat de meeste sportpaarden moeilijk voor zichzelf kunnen denken, ze luisteren naar hun baas en doen verder maar gewoon het eerste wat in hun op komt. Niet dom, maar ook niet echt super intelligent. Terwijl mijn tink echt soms staat te denken, van wat kan ik nu weer eens voor n streek gaan uithalen :D Hij kan echt oplossingen bedenken terwijl hij er vanaf een afstandje heen kijkt.. Hij is heel erg nieuwsgierig (wat ook een vorm van intelligentie is), wil alles aanraken en vastpakken.. En hij kan zich ook heel goed dom voordoen bij mensen als ie geen zin heeft, maar als er dan een beginner op zit dan doet hij juist heel erg zijn best om alle tegenstrijdige commando's te begrijpen.
Sowieso, eigenwijs zijn heeft ook heel veel te maken met intelligentie.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:03

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Manon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:06

Ik denk dat het komt doordat Tinkers super koel in hun hoofd zijn. En dus niet zo gauw in de stress schieten. Daarom worden ze voor dom en sullig aangezien. Maar ik heb zelf ook een tinker en die is 10x zo slim als al die andere paarden die bij mij op stal staan !!! Ik ben het dus absoluut niet eens met mensen die tinkers dom vinden

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:05

Onze Tinkertjes zijn echt niet dom.

Was vandaag hun nieuwe buitenverblijf aan het inrichten.
Geen stukje gereedschap is veilig voor de dames.
Ze staan continu in de weg om te helpen.