Omdat ik mijn vorige pony heel wat jaren geleden gratis heb gekregen van de buurman heb ik geen flauw benul van de paardenprijzen op dit moment.
Mijn oog viel op een leuke tinker ruin, behoorlijk groot, ingereden, verkeersmak en heel lief en braaf.
Hij is 5 jaar en zijn afstamming is bekend.
Ik heb gebeld naar de fokkerij en de prijs is een kleine 6000 euro.
Zijn dit normale prijzen? Ik viel op het ras tinker omdat het mij leuke recreatiepaarden leken. Maar ik vind het toch best veel geld (voor een recreatiepaard). Ik heb de zoekfunctie gebruikt en ik lees veel postieve verhalen over deze stal.
Ik heb er zelf ook wel een goed gevoel, mensen klonken betrokken en betrouwbaar aan de telefoon maar ik wil toch graag weten of dit een normale prijs is voordat ik mijn lieveling in mn armen kan sluiten (ehehm...eerst een proefritje maken natuurlijk).
De meneer aan de telefoon zei wel meteen dat de prijs mede zo was door de flinke stokmaat, bij een kleinere maat ging er zo 1000 euro af.
Klopt dit?
Het paardje waarvoor ik heb gebeld is gereserveerd tot zaterdag, mocht het niet doorgaan mag ik komen kijken. Toch heb ik graag antwoord op mijn vraag, al is het maar voor als zich een volgende leukerd aandient.
Misschien een brutale vraag maar wat hebben jullie voor je tinker betaald?