[TI] Vraag ik te veel of is er gewoon weinig interesse??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roos13

Vraag ik te veel of is er gewoon weinig interesse??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 12:06

Hallo Tinkerfans,

Ik heb op 21 mei een tinkerveulen gekregen.
Haar moeder is een vanner van 1.61m
Haar vader is de stoere grai hengst Robin (staat in nr.37 van de Battie in het midden)
Het veulen is een prachtig bont merrieveulen dat zeker rond de 1.55m. gaat worden (nu al een stevige tante)
Ik heb haar al een poos op mp staan. En op bokt.
Maar krijg maar weinig reacties (eigenlijk geen).
Eerst begon ik met een prijs waar ze niet onder de 1600 euro mochten bieden.
Daarna naar 1500 euro en nu heb ik er al bijgezet niet bieden onder de 1300 euro.
Soms krijg ik van die stomme biedingen van 1000 euro.
Is er gewoon weinig vraag naar of ligt het aan mijn veulen?
Of zou iederen op vakantie zijn of wachten tot ze een veulen kunnen kopen die gelijk weg mag.
2 jaar geleden had ik ook een veulen. En die was zo verkocht. Voor een geweldig leuke prijs.
Kijk het gaat mij niet om het geld, maar ga haar niet weggeven....
Dit is geen verkoop praatje, maar vroeg me gewoon af of jullie dat ook op valt bij de verkoop van jullie veulens of dat het echt aan die van mij ligt....
Op mijn site staan foto's en een filmpje, mochten jullie willen zien waar ik het over heb.

Dit ook een beetje om te pijlen of ik in de toekomst nog wel een veulentje moet nemen. Tenslotte wil je wel dat ze goed terecht komen. En als er zo weinig vraag naar is.... Dan laat ik haar niet meer dekken.
Laatst bijgewerkt door Roos13 op 29-07-09 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Re: Vraag ik te veel of is er gewoon weinig interesse??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:07

volgens mij gaat het nergens financieel echt goed...misschien is dat de reden?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:08

Volgens mij ligt per definitie de paardenmarkt op zijn gat... Ik vind nog best netjes wat je vraagt! (Ik ken de tinkermarkt niet, maar toch)...

Als je ziet wat ze hier in de buurt vragen voor KWPN veulens met een leuk papier, echt absurd!

Succes met de verkoop!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:09

Heb je een foto van het beestje. En ik denk persoonlijk dat de vakantie periode een rol speelt en je moet ook denken aan de huidige crisis waar we in zitten. Waardoor mensen misschien toch minder snel een veulen zullen kopen.

Roos13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 12:11

Ja de paardenhandel ligt een beetje op z'n gat.
Het is zo moeilijk in te schatten of je op een lager bod in moet gaan of dat je nog even moet wachten.
Als het een top huis is ga je natuurlijk al gouwer overstag.
Maar ja waar ligt de grens he....

maria_62

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:11

Ik denk niet dat het aan je prijs of je mooie veulen ligt maar aan de tijd waarin we zitten...Mensen hebben minder geld te besteden. Kijk maar voor welke prijzen er bv zadels aangeboden worden( kwaliteitszadels voor 2 of 3 honderd euro) ; mensen hebben volgens mij ook geld nodig en het maakt niet uit wat ze voor hun koopwaar krijgen als er maar wat binnenkomt. Heb maar geduld, er is vast iemand die geinteresseerd is in je veulen.

Roos13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 12:13

Hieronder een foto. Is al weer een paar weken geleden, en moet weer nieuwe foto's maken.
Hier staat ze ook niet zo erg mooi.

Afbeelding

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:14

Kan je er niet een tijdje uit de verkoop halen. Haar over een paar weken weer op MP zetten en kijken of het dan beter gaat. Aan je veulen ligt het niet zo te zien.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:16

[offtopic]Mooi zwaar veulen joh! [/offtopic]

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:16

Ligt niet aan je veulen en ook niet aan de prijs :n
Hier precies hetzelfde: stamboek Tinker hengstveulen te koop, goede afstamming, 1e premie en reserve dagkampioen op de keuring in Dalen, normale prijsklasse maar weinig tot geen reactie.
Diegene die wel gereageerd hebben, hebben of geen serieuze interesse en/of zijn niet op de hoogte van de 'normale' prijzen voor een stamboekveulen.

Wij gaan in ieder geval voorlopig niet meer fokken. Ook omdat wij er voor kiezen om met onze Tinkers fanatiek te trainen (mennen en rijden). Wij gaan pas weer over een jaar of 6-7 fokken en houden de veulen(s) dan aan om als opvolging te dienen voor onze huidige Tinkers (waarvan eentje nu 9 is).

Roos13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 12:17

Ja misschien is dat een idee. Misschien gaan mensen na de vakantie weer op zoek.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:18

Geduld!

De markt is niet goed en het is vakantietijd. Als je snel van haar af wilt, kun je je prijs verlagen, maar ik vind je absoluut niet te veel vragen!

Ik heb ook een merrieveulen te koop, voor een stuk meer geld. Ik ga daar vooralsnog niet mee zakken, al is het een vraagprijs. Ze mag toch pas vanaf december weg en ook daarna staat ze me niet in de weg..

Roos13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 12:22

Wat ook bij Bokt een nadeel is dat je bij de advertenties van "paarden te koop" niet vaker een pony of paard kan zetten.
Ik heb ook wel eens shetlander veulens te koop en dan zeggen ze: ga maar een advertentie zetten bij "commercieel".
Dat is jammer want daar verdwijnt de advertentie al na een dag tussen vele advertenties.
En mensen gaan tussen commercieel ook geen veulen zoeken.
Ze zouden een aparte rubriek met "commerciele paarden te koop" moeten hebben.
Tenslotte zitten er op bokt DE paardenliefhebbers en zou ik ze liever hier verkopen dan via bijv. marktplaats.

Roos13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 12:23

Zou 1500 euro dan een redelijke prijs zijn??

kick1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:13

Ik vind dat je geen abnormale prijs vraagt maar ik denk wel dat in deze moeilijke tijden de mensen eerst kijken of ze toch ergens goedkoper een veulen kunnen krijgen. Waar mensen voorheen niet moeilijk deden over 100 euro omdat ze een lief en mooi veulen zochten zijn ze nu banger om 100 euro te kort te hebben in het huishoudpotje zeg maar. Deze angst word er door alle kranten en journaalberichten in gepompt.

Ik hoop dat je inderdaad nog even geduld kunt opbrengen want het is een mooi veulen!

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:30

Bij ons op stal vragen ze voor hun tinker merrieveulen wel wat meer dan 1300 euro! Is ook een stamboek veulen en staat op kapaza te koop maar ook weinig reacties, en de reacties die er dan komen zijn of geen serieuze reacties of mensen komen kijken en laten niks meer van zich horen enzo. De veulens van vorig jaar waren allemaal snel verkocht, dit jaar is er maar 1 veulen en die wordt dan wel niet actief te koop gezet maar er is inderdaad weinig animo. Je vraagt iig niet veel voor je veulen, al had ik de tijd en plek en geld gehad voor nog een paardje had ik jouw veulen zeker meegenomen in mijn keuzes want wat een prachtig dier is dat zeg!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:51

volgens mij gaan alleen die van mariska als broodjes over de toonbank. := misschien moet je ook eens op buitenlandse sites advertenties plaatsen?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:55

Het is maar net wat de "gek" ervoor geeft. Dekgeld + emotionele waarde.
Van de Friezenfokkers hier in de buurt hoor ik dat de prijzen zo laag zijn dat ze het dekgeld er niet eens uit hebben...

Dus misschien even wachten met verkopen? Alhoewel, voor de winter is ook geen goede tijd ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:07

Nibbit, het is idd zo wat een gek ervoor geeft maar dan 'slachtprijs + emotionele waarde' ;)

TS, ik zou voor mijzelf een bodemprijs afspreken... En dan: wil je er snel vanaf of liever iets langer wachten en wel datgene vangen wat je in je hoofd hebt.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:13

ja idd je hebt gelijk ;) Was even in de war door de Fiezenfokkers die hun dekgeld er niet uit hebben

Bij de buren heeft ook een Kwpn-er te koop gestaan, mooie 4 jarige merrie, goed papier, maar met 1.63, net wat klein.
Zelfs voor 2500 euro kregen ze haar niet verkocht....

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:21

Pellie schreef:
volgens mij gaan alleen die van mariska als broodjes over de toonbank. := misschien moet je ook eens op buitenlandse sites advertenties plaatsen?

:n helpt ook weinig in het geval van Eoin.
Die staat ook te koop op een aantal Duitse en Franse sites, zelfs op een Noors/Zweedse site maar er komt geen enkele reactie van uit die hoek.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:21

Pellie schreef:

Haha :D
Dat valt ook wel mee hoor.. :D
Denk dat de hengst van je keuze wel wat in je nadeel werkt. Veel tinkerkopers willen graag een zwaar dier met veel behang, en ik persoonlijk in ieder geval, zou dan niet jouw veulen kopen. Niets ten nadele van je veulen hoor!

Ik heb nog een bruinbont hengstveulen wat ik te koop heb, en ben blij dat er niet al te veel bruinbonte 'concurentie' is :D.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:10

ik ga mee met mariska :j
de grootste markt is er toch voor veulens van zware/zwaardere ouders
al lijkt jouw veulen nu best wel een buffeltje, persoonlijk zou ik het idd niet zo snel kopen omwille van de afstamming

maar verder vind ik je prijs zéker niet overdreven! eerder aan de lage kant zelfs, dus ik zou in jouw plaats gewoon nog wat geduld proberen hebben :j

ons appie-veulen (zonder papier) heeft ook niet ontzettend veel reactie opgeleverd, maar uiteindelijk is hij wel voor de vraagprijs weg gegaan :j

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:35

Pellie schreef:

Daar zat ik ook meteen aan te denken :)

en idd wat mariska zegt is ook waar, al zie ik aan het veulen niet af dat vaders lichtgebouwd is. Vind het een mooi stevig veulen :j en vindt idd 1500 ook een nette prijs!

@ Flettie heb het idee dat buitenland nog wel liever bont wil ;) , terwijl in Nederland effen ondertussen wel al meer gewaardeerd wordt :)

Iedereen succes met verkoop!!

ps. Ik vind het ook best irritant dat commercieel niet meer uitgesplitst is >;) paarden te koop, tussen de akties van webshops, tussen oproep voor deelname aan wedstrijden/ evenementen e.d. allemaal daar :\

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:53

Maak je geen zorgen, het ligt niet aan jou.
Ik heb mijn veulen ook al een tijdje te koop, voor meer geld dan jij, en ik krijg ook geen reacties.
Ik heb op MP wel de optie om te bieden uitgezet. Als je bied op een paard wat je nog niet gezien hebt vind ik dat toch alleen maar vreemd.