[TI] Tinker en de Sweet Itch Hoody deken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Tinker en de Sweet Itch Hoody deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 12:02

Hoi hoi!!

Ik heb een vraag met betrekking tot mijn tinker en vliegen.
Mijn Tinker wordt volledig lek gestoken door vliegen, je denkt dat ze er niet zitten en het volgende moment zit mijn tinker onder. Ze staat nu 24/7 onder een vliegendek, laatst had ze het dek een uurtje af en zat onder de bulten, met name op de schouders, billenstreek langs haar staart, nek en nu ook buik en iets op de rug. De bulten jeuken dus enorm en ze schuurt er dan er flink aan, tot ze gewoon open gaan. Dus hup vliegendek er meteen weer op en wat blijkt... die hals zakt wat naar beneden, tot halverwege de hals en nu is het vanaf haar oren één groot relief tot aan waar de deken zit. En de bulten op haar schouders zijn kapot geschuur door de deken.

Ik heb van Rambo de Sweet-Itch Hoody gezien, deze heeft twee gaten voor haar oren, dus vanaf haar oren is ze dan volledig bedekt. Heeft iemand ervaring met deze dekens op zijn of haar Tinker? Wordt het niet te warm en beschermd het ook echt goed tegen de vliegen en deken is gewoon van soepel zachte stof? Ik wil haar echt wat bieden wat haar comfortabel maakt, want zo kan het niet langer :n . Het komt echt door de vliegen, want zodra ze die deken opheeft en je de hals goed optrekt worden de bulten duidelijk minder. Ze heeft geen zomerexzeem, maar echt flink last van de vliegen.

Wie kan mij meer vertellen of de Sweet-Itch Hoody op zijn of haar Tinker? :)

Afbeelding

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 12:10

Ik heb deze deken ook voor mijn friezen en dat past goed. Ze zijn best breed dus wel vergelijkbaar met een tinker.
De borst vind ik een beetje krap maar daar doe ik dan zelf een extra musketon tussen en dan zit ie goed.
Het is stevige soepele stof en gaat echt jaren mee. Mn merrie heeft al 4 jaar dezelfde deken om en is nog steeds helemaal heel! En ze zijn echt heel goed beschermd tegen vliegen en dazen. De benen e.d. spuit ik altijd nog wel even in met anti vliegenspray.

WolinLotte

Re: Tinker en de Sweet Itch Hoody deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 12:28

Super asie!! En ze gaan er niet onder zweten? Vandeweek was het erg warm en zijn er ook best wat vliegen.. kan de deken dan ook op blijven of denk je dat dat echt veel te warm is voor een Tinker?

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 12:34

Je kunt de deken gewoon oplaten hoor. Door de witte kleur zijn ze er niet extreem warm onder. Mijn paarden hebben hem dag en nacht om, die hebben exceem. Alleen als het snachts heel heet wordt dan doe ik ze een luchtig vliegendekentje om in de stal, maar verder hebben ze hem altijd om.
Ze kunnen het beter een beetje warm hebben dan zo lekgeprikt te worden.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:25

Buddy hier ( vrij fors op de boeg heeft een kalvakade om, zit hem prima.. ook de hals zit super, kan je op verschillende maten doen om meer ruimte bij de borst te crieeren

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:34

Ook mijn tinker werd echt gigantisch aangevallen door dazen en ander vliegend ongedierte, echt zo zielig, je zag de streepjes bloed overal zitten de stakker, hij staat nu onder deze deken:

http://i238.photobucket.com/albums/ff250/Hof66/100_0528.jpg
http://i238.photobucket.com/albums/ff250/Hof66/100_0530.jpg

Hij heeft het hoofdgedeelte er momenteel niet op zitten en toch blijft het halsgedeelte erg goed om zijn hals zitten en schuift absoluut niet naar beneden. Mooie bijkomstigheid, hij is niet duur...... ;)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 23:12

Dakota, wat voor deken is dat? Schuurt deze deken de schouder en schoft niet kapot dan?

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 23:19

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 23:41

Ik heb voor Shathu ook O.A. de Rambo Sweet Itch.
Was er zo benieuwd naar, na alle super verhalen.
Maar...voor Shathu is hij inderdaad erg krap op de borst (van die schuurplekken ervan) en het kapje past hij niet, te kleine oorgaten en te dicht bij elkaar.
Wel erg jammer....merk dat ik de deken nog maar weinig gebruik.

Heb Shathu voornamelijk onder z'n burkaatje...lekker elastisch en rekt lekker mee! Als de andere paardjes last hebben van vliegen ben ik geneigd om die ook onder zo'n Pagony te zetten, al is het alleen al vanwege het lekkere stretchie meerekken in alle bewegingen! :D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 11:39

Hoe bevalt die Pagony? Is die bij de hals ook lang genoeg en blijft die daar ook goed zitten?

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:02

als de deken ruim zat is is de hals ook ruim/lang genoeg, echter hij glijdt wel wat naar beneden als ze de hals omlaag doen met grazen etc. Ik heb altijd een hoofdkap erbij op en heb beide vast aan een halster. Dan zit het prima.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 12:29

Dat klinkt goed :j . Vind de Sweet Itch Hoody wel enorm prijzig en ik lees dat ie ook wel vrij lang nat blijft na een bui of iets dergelijks. Ik heb gekeken naar de Pagony en de Premiére dekene en die zijn er toch ook wel fijn uit :j en zijn iets betaalbaarder.

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:49

Die van mij droogt ook supersnel ;).

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:00

ik heb eveneens deze dekens en idd zijn ze stevig, passen ze op vele soorten en drogen ze snel.
Ik vind dit echt een aanrader.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 12:43

ik heb een hoody, en vind hem zelf al redelijk strak zitten bij die van mij. vooral bij de hals... en ik heb een heel iel paard voor een tinker ;) (zie onderschrift voor foto`s van haar)
wel kun je hem losser doen doordat het klittenband is, maar dan wordt de deken wel lelijk pluizig rond de sluitingen is mijn ervaring...

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:11

wij hebben voor onze tinker dezelfde als die van dakota alleen dan in het zilverkleur, superdeken! Ze vallen alleen wel klein, je hebt wel een maat groter nodig dan normaal.

qhp is ie van en kostte ons 65 euro. Het was een hele set, alleen de hoofdkappen zijn waardeloos, die passen voor geen meter, maar goed, de rest is top

Heb nu zelfs mijn eczemer eronder staan, tis minder warm dan zo'n eczeemdek! Hals blijft goed zitten, kan je ook vast maken aan vliegenkap.

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:01

Hij bevalt me inderdaad nog steeds prima, blijft goed zitten! Heb dus maat 185 en hij past precies, had niet kleiner gemoeten. De hoofdkap zit bij de oren prima, maar aan de onderkant zit ie niet mooi vind ik zelf, maar ik gebruik hem sowieso niet dus geen probleem voor mij. ;)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 13:43

Bedankt voor jullie reacties ;) .
Ik heb nu een grotere maat viegendek erop, zodat de hals langer is, dit helpt iets, maar nog niet voldoende. Zelfs onder haar deken heeft ze de bultjes!! Wel schuurt ze niet zo heel erg meer.. Mede doordat ik het inspuit met een desinfectans. Ik had de Sweet Itch Hoody in mijn handen in de zaak en ik vond het materiaal vrij hard en zwaar, dus ik denk niet dat het deze deken gaat worden :n .. Ik denk dat ik wel voor een eczeem deken moet gaan, zodat deze overal aansluit, zacht is en meerekt en dan een maatje groter...

Ik zal even foto's maken van haar hoofd en hals... Net alsof ze volledig onder de sproeten zit.. :\ en op haar hals lijkt het wel schurft, de kapot geschuurde plekken.. beetje sneu dus.
Maar met de wat langere hals en het insprayen met wondspray lijkt het al wat te kalmeren en ik zag alweer wat vacht erop komen.

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 15:10

Hè jeetje zeg das ook wat..... :(

Maar eh, de vliegendeken die ik (en dus ook Tries en Faf heeft) is van een heel zacht materiaal moet ik zeggen, absoluut niet stug.... (en nee ik heb geen aandelen hahahah)

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:32

en de hals is goed lang, ook als ze grazen, ik heb bij die van mij (eczemer) hem nu ook op omdat hij in m ijn ogen minder warm is dan een eczeem deken. En sterker.

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:37

Ja klopt de hals is lang, hij hang bij Cros echt op zijn oren ;).

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 23:41

Oké!! Hmm... jullie hebben me aan het twijfelen gebracht..
Dakota, heb je echt geen aandelen in die dekens? :D

Blijft lastige keus, je wilt natuurlijk geen miskoop doen, kijk voor 60 of 70 euro kan je nog een miskoop doen, maar voor 190 euro doe ik liever geen miskoop :n ...

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 08:27

Hahahaah je zou het bijna denken hè dat ik aandelen heb :p. Maar ik wilde het ook eerst proberen omdat er bij Cros in de wei ook een jaarling staat die nogal een handje van 'vreten en trekken' heeft, en wilde dus ook geen dure. En 59 euro voor een vliegendeken is natuurlijk niet duur.....

repede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:07

ik heb dakotas deken ook ;)

en superfijn!!! ben helemaal om...

een heel stevige deken en blijft muurvast liggen door de buikflap....

ilovemaccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 12:25

ik vind de premiere en pagony niet fijn zitten.. vrij snel kapot en hij is mega statisch, mijn pony heeft nu 1 x een schok gekregen van die deken, en krijg hem nu moeilijk uit. ik heb nu een sweet hoody itch besteld daar wacht ik nog op