Ik heb een vraag met betrekking tot mijn tinker en vliegen.
Mijn Tinker wordt volledig lek gestoken door vliegen, je denkt dat ze er niet zitten en het volgende moment zit mijn tinker onder. Ze staat nu 24/7 onder een vliegendek, laatst had ze het dek een uurtje af en zat onder de bulten, met name op de schouders, billenstreek langs haar staart, nek en nu ook buik en iets op de rug. De bulten jeuken dus enorm en ze schuurt er dan er flink aan, tot ze gewoon open gaan. Dus hup vliegendek er meteen weer op en wat blijkt... die hals zakt wat naar beneden, tot halverwege de hals en nu is het vanaf haar oren één groot relief tot aan waar de deken zit. En de bulten op haar schouders zijn kapot geschuur door de deken.
Ik heb van Rambo de Sweet-Itch Hoody gezien, deze heeft twee gaten voor haar oren, dus vanaf haar oren is ze dan volledig bedekt. Heeft iemand ervaring met deze dekens op zijn of haar Tinker? Wordt het niet te warm en beschermd het ook echt goed tegen de vliegen en deken is gewoon van soepel zachte stof? Ik wil haar echt wat bieden wat haar comfortabel maakt, want zo kan het niet langer
. Het komt echt door de vliegen, want zodra ze die deken opheeft en je de hals goed optrekt worden de bulten duidelijk minder. Ze heeft geen zomerexzeem, maar echt flink last van de vliegen.Wie kan mij meer vertellen of de Sweet-Itch Hoody op zijn of haar Tinker?

. Vind de Sweet Itch Hoody wel enorm prijzig en ik lees dat ie ook wel vrij lang nat blijft na een bui of iets dergelijks. Ik heb gekeken naar de Pagony en de Premiére dekene en die zijn er toch ook wel fijn uit
en op haar hals lijkt het wel schurft, de kapot geschuurde plekken.. beetje sneu dus.