[TI] tinker(s) te kijk in noord-oost groningen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

troi

tinker(s) te kijk in noord-oost groningen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 18:56

een beetje een gekke titel misschien maar het gaat om het volgende: Mijn vriend rijdt sinds kort paard (western maar dat maakt niet zo gek veel uit) en vind het helemaal te gek :D . Nu hebben we het wel eens over het kopen van een paard voor hem in de toekomst (en toekomst is ruim hoor, reken nog minstens een jaar maar ik mag graag van te voren alles goed overdenken) en wat hij dan echt een mooi type paard vindt. Je raadt al: Tinkers, met stip op 1 (wel de grotere want hij is zelf nogal lang). Maar hij heeft ze tot nu toe alleen nog maar op foto's en filmpjes gezien. Dus is mijn vraag, zijn er in regio winschoten (we hebben een auto dus zeg een straal van 50 km) ook mensen met tinkers waar we deze eens in het echt mogen komen bekijken (en aaien :o )?

Alvast bedankt!!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:59

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:24

Als je een stuk verder wil rijden (ca. 95 km vanaf Winschoten) dan kan ik je een vriendin van me aanraden: http://www.obritain.nl
Zij woont ook in Duitsland en organiseert bosritten met haar eigen Tinkers. Ze heeft 4 (berijdbare) Tinkers waarvan er 3 in de categorie groot, grof en teddybeer vallen ;)

dewilover

Re: tinker(s) te kijk in noord-oost groningen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:30

Misschien bij Henk Janssen in Ees?? Dat is ook niet zover weg, en anders op manege's in de buurt.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:39

idd de Irish Tinker Stable heeft genoeg moois om naar te kijken, en bij ons ben je ook welkom (woon in hetzelfde dorp). Mocht je met mooi weer komen kunnen we zelfs wel een leuke huifkarrit maken met mijn 2-span tinkers ervoor...

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:43

IndianaJones / Spetter / Lonan en nog een stel zitten bij Hoogezand-Sappemeer!

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 21:15

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:24

Je bent ook welkom bij mij in Friesland, straal de andere kant op dus. Ik rij ook western met mijn tinkertje. Hij is wel klein...

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:48

Wij wonen in hoogezand-sappemeer en omstreken en hebben een stalletje waar we met 7 meiden staan. Staan 6 tinkers. De kleinste is 1.40, de grootste 1.62 (mijn Spetje) In het voorjaar of zomer ben je welkom hoor. Nu beetje druk met babyboom van de eigenaars, haha. Dan staan alle tinkers er weer. Indiana Jones heeft nl haar 2 tinkers in de winter bij huis staan. We hebben diverse tinkers.
Sally (van mijn zus), Lonan (Lonan op bokt) Sjakie(tinkersjakie op bokt) Indy en Shathu (van Indianajones op bokt) en Spetter (van mij :D ) In voorjaar of zomer is het ook leuker om even te komen kijken.

hetboterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:31

Je mag ook bij ons komen kijken hoor, we hebben 6 merries van boven de 1.60 staan, en een hengst van 1.65!
We rijden zowel aangespannen als onder het zadel!
We verwachten bij alle merries een veulentje...

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 22:17

Jeetje wat een hoeveelheid reacties!!

ik ga even met mijn vriend overleggen wanneer we kunnen en dan zal ik een aantal mensen pb-en!

Iedereen bedankt voor de reactie!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 00:01

*trots* Wij Tinkermensen zijn wel gastvrij he?

Het is dat je helemaal niet in de buurt woont, maar anders was je natuurlijk ook welkom bij die 3 monsters van mij :D

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 00:04

Vasthi schreef:

Het is dat je helemaal niet in de buurt woont, maar anders was je natuurlijk ook welkom bij die 3 monsters van mij :D

Ach ja, en als je er toch voor kiest om naar O'Britain te gaan dan zitten wij op nog geen half uurtje afstand daar vandaan. Wij hebben alleen niet groot en zwaar maar normale hoogte en rijtypisch :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 14:11

Vasthi schreef:

Ja, vind het echt super!!!

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 14:53

Als je toch richting Dwingeloo zou gaan en je hebt nog puf en benzine over ben je bij ons in Oldeberkoop ook hartelijk welkom :D (word misschien wel wat uit de richting voor je :\ )
Wij hebben zo rond de 1.50 , gezellige cob types.

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:15

helaas woon ik te ver van je vandaan

wij hebben 5 tinkers en een kruising tinker
van veulen tot een jaar of 15

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:24

Wij hebben er eentje van 1.60. Echt een beer. Maar helaas niet te berijden. Maar kijken mag altijd.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 20:41

Ik heb even met mijn vriend overlegd, we hebben nog geen datum kunnen prikken (en dus ook nog geen mensen ge-pb-d) maar we gaan een soort van tour-de-tinker :D proberen te doen..

HI hi hi nu al zin in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:32

Ik heb mijn tinker in appingedam en er staat er nog 1 een bonte en een zwarte merrie en ruin. Noordoostelijker kan niet haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:34

Haboshof, waren jullie dat op tv (hart van nederland of tv noord) zei mijn moeder, waar een groep verwaarloosde paarden naar toe is gebracht inclusief een tinker? of zitten jullie niet in ter apel?

gipsycobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 23:46

Nou dan meld ik me ook aan voor je tinkertour....Melodystables in Tjerkwerd Friesland. Cead Mile Failte zoals de Ieren zeggen ofwel Honderddduizend Maal Welkom. De koffie staat klaar !
We hebben ze in diverse soorten en maten. En een rijbak tot je beschikking mocht je op 1 van de Bontekonten willen kruipen.

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 00:11

Mindim schreef:
Haboshof, waren jullie dat op tv (hart van nederland of tv noord) zei mijn moeder, waar een groep verwaarloosde paarden naar toe is gebracht inclusief een tinker? of zitten jullie niet in ter apel?

Ja dat klopt. Maar er is niet een groep paarden hierheen gebracht. Onze dieren zijn in de loop der jaren bij ons gekomen. Sommige verwaarloosd, andere mishandeld of van ernstig zieke mensen.

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 10:03

haboshof schreef:
Mindim schreef:

Ja dat klopt. Maar er is niet een groep paarden hierheen gebracht. Onze dieren zijn in de loop der jaren bij ons gekomen. Sommige verwaarloosd, andere mishandeld of van ernstig zieke mensen.

Dan wonen jullie vlak bij ons. Nog geen 20 minuutjes!

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:54

Mindim schreef:
Ik heb mijn tinker in appingedam en er staat er nog 1 een bonte en een zwarte merrie en ruin. Noordoostelijker kan niet haha

En op een paar kilometer daar vandaan woon ik met mijn bonte tinker Sirocco.

Jeetje, er zijn ook nog best veel tinkers hier in het noorden... En ik weet er ook nog een aantal die niet hier op het forum zitten.
Maar het is hier dan weer zo wijds dat je nooooit andere tinkers tegen komt en dan blijven ze bijzonder om te zien voor mensen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 09:55

@xsiroccox , Flint en Sophie en vooral laatste ken je dacht ik wel.
In Losdorp loopt er ook nog wat en in richting industrie Delfzijl staan er ook een paar.