[TI] Herkenbaar?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

puzzeltjuh

Herkenbaar?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 16:35

Net terug van een heerlijk (stap) buitenritje met mijn drachtige dikke draak (alweer 8 maanden onderweg) en heb weer enorm moeten lachen onderweg. Is het nou een typisch tinker iets vraag ik mij af... Puzzel is al jarenlang super verkeersmak en is de meest vreemde dingen gewend. Heeft in het verleden ook demonstraties gelopen en niet snel ergens van onder de indruk maar de laatste tijd...Pffff...

Goed ik haar dus lekker een uitgebreide poetsbeurt gegeven, rustig opgezadeld en opgestapt. Ze was al een beetje verontwaardigd dat er geen andere tinker meeging en ze dus alleen op stap moest. Beetje meer kijkerig dan normaal onderweg maar wel lekker vrolijk. En toen kwam het eerste gevaarlijke monster, een buurman die hout aan het hakken was. WAT DOET DIE MAN MET DIE BIJL DAAR WAAAAA dacht ze meteen, maar goed, beetje been erbij en zeggen dat ze echt niet vermoord wordt en ze liep er voorbij. Nog geen 200 meter verder komt er ineens een traktor van een erf gereden met een heel groot eng rammelend ding erachter. Daar liep ze dus gewoon zonder blikken of blozen langs. Toen nog een vrachtwagen die langs kwam met flapperend zeil, ook geen probleem.

Maar toen...Ken je van die gemeentebankjes die wel eens langs de weg staan, met van die prullenbakjes erlangs? Voor de fietsers en wandelaars om even te rusten? WETEN JULLIE WEL HOE GEVAARLIJK DIE ZIJN!!! Tenminste, daar is Puzzel heilig van overtuigd. Ze weet zeker dat er een dag komt en dan springt er een monster uit de prullenbak, of er springt ineens iemand vanonder het bankje tevoorschijn.

Ach het houdt het ritje wel spannend zo hahaha

Is dit herkenbaar voor jullie?

Groetjes, Miranda

frenia

Re: Herkenbaar?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 16:40

hahaha ja hoor! heel erg!
Tinkerbell gaat zonder blikken of blozen aan reusachtige voertuigen voorbij, het mag zijn wat het wil, mag kabaal maken zoveel het wil, ...
maar de snelheidsaanduiding 50/u in het wit op straat, een baby in zn zandbak, ... DAT IS ENG! :+

Angel is bv bang van dikke bloemen :+
weet even niet hoe ze heten, maar het zijn van die dikke bolvormige dingen op struiken, vooral de witte zijn extra gevaarlijk! :P

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 17:24

:j Tractors, brommers en vrachtwagens zijn geen punt, maar rioleringsbordjes en inderdaad bankjes zijn soms verschrikkelijk :roll:
Ik weet niet of dat nou echt typisch Tinker is, maar het klinkt in ieder geval erg herkenbaar. :D
Twee van onze drie dames zijn trouwens ook erg huiverig voor koeien. Ondanks dat Tinkers een 'aangeboren affectie' zouden moeten hebben voor alles wat bont is.
Laatst bijgewerkt door Muds op 31-01-09 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 18:00

Angel vindt bonte koeien leuk... maar witte koeien zijn eng :=

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 19:02

Ziggy schrikt ook van die rare dingen. zoals een klein papiertje in de berm. Of een vrouw in een roze jas.

Heel herkenbaar allemaal.

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 19:34

Macho vind een kleine shetlander erg eng _O-

piene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:43

Hahaha heel herkenbaar :D
Melchior vind tractors met driedubbele opleggers en achterhangers helemaal niet eng. maar een kind in een buggie ! dat is pas echt griezelig inderdaad.

en weet je niet hoeveel dat er zijn als half nederland op het naardermeer aan het schaatsten is ;)

eigenlijk is Melchior een hele dikke schijterd met alles wat onbekend is, ik zit hem ook heel vaak vanaf zijn rug heel hard uit te lachen, ik weet het het is niet netjes, maar hij kan zo bang doen juist van hele kleine dingetjes, en het is juist zo'n reus.
hij gaat dan heel hard blazen door z'n neus en dan zeg ik, "ja hoor daaaar wordt het plastic zakje bang van " :roll:

hij heeft een Teigetjes fobie dat weet ik zeker

puzzeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 22:40

Hahaha wat leuk om allemaal te lezen!! Zie hier allemaal bekende dingen voorbij komen :+

Misschien moeten we maar eens een top 10 van enge "tinker" dingen maken :D

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:06

shetjes en koeien, die doen het hier erg goed haha dan vlieg ik alle kanten uit

maar wat hun eght de das om doet??????????

omgehakte bomen, na dat kan niet, hoe kan die nou gaan liggen, die horen toh te staan???

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:21

Ja hoor :j hier ook hetzelfde..
Een tractor mag 10 cm achter hem rijden, auto's kunnen langs razen, midden door de stad is geen probleem, en harde knallen ook niet.. maar bankjes en boomstronken eten paarden :j Grote stenen, ook zo iets engs.
Een berg afval in de berm loopt ie zo langs, maar een klein plastic zakje is dodelijk :=

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:26

Haha, dit is echt SUPER herkenbaar! Bij mijn pony staat ook een tinkermerrie. Ze is meestal super braaf, nergens van onder de indruk, helemaal verkeersmak etc. Laatst ging ik uitrijden met de bazin van de tinkermerrie, we gingen een klein rondje zonder zadel. We waren net vertrokken en stapten over een veldweggetje, aan het eind van het weggetje staat een gekapte boom (een knotwilg zonder takken). De merrie schrikt, springt het veld in en begint de galloperen. De berijdster is er uiteindelijk afgevallen doordat ze geen zadel had en de zijsprong. Nou de tinker is helemaal tot aan de manege terug gegallopeerd, daarna hebben we nog een poging gedaan om een stukje te stappen en toen was er niks aan de hand..

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 01:35

Bukkende / vetersstrikkende hardlopers, die zijn pas echt dodelijk!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 02:10

Weet je wat het gewoon is, met die Tinkers?
Ze hebben gewoon een (te) levendige fantasie :D

migo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 08:18

zooooooo herkenbaar allemaal, ik zie zo ook allemaal schrikken in mijn fantasy......hier nog een: rioolbuizen langs de weg.....en bruine schapen en een klein groen meterkastje met een rood lichtje erop!!!

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 08:56

dit is herkenbaar.tractors en andere dingen maakt niet uit, maar als een kip langs de weg loopt....nou dan hebben wij het gezien! :+

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 11:49

Herkenbaar! Omgehakte bomen, witte strepen op de weg, spelende kinderen en bulten zwarte aarde zijn DOODENG!

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 11:54

Inderdaad, witte stepen. Die was ik helemaal vergeten. En dan vooral met de kar erachter met een paar onervaren mensen aan boord en dán over zo'n streep heenspringen en snel wegsprinten. Stel je voor dat zo'n streep je buik kietelt. :=

Kayouty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 11:58

Mijn vz pony heeft het ook. Wij rijden vaak in de bak die aan de drukke straat ligt. (niet afgescheiden door een heggetje ofzo) Hij raakt dus niet onder de indruk als er een brandweer, politie of ambulance langs komt met gillende sirenes. Maar owee als er een emmer in de sloot ligt naast de bak. Dat is ENG!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 16:28

Hier blijven de Kliko's aan straat eng :j Ze 'rent' er niet meer voor weg maar ze gaat nog steeds met een grote boog en luid snuivend er langs :+
Verder heeft ze heel lang een fobie gehad voor een groot staand reclamebord van een van de buren. Levensgevaarlijk!! Het zal wel aan die reuzen-cavia hebben geleden die er op afgebeeld staat.
En boomstronken idd en dan vooral die stronken die 'achterblijven' in de grond... die plat liggende op de grond zijn niet interessant :n maar het 'restant' van de boom is ook errug gevaarlijk.

En tractors + aanhangwagens, vrachtwagens, voorbij scheurende auto's, geen enkel probleem }:0
Ik kan zonder problemen over het fietspad langs een 100 km/u weg rijden waarbij die weg op 2 meter afstand ligt.

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 16:44

heel erg herkenbaar!
Pallieter is van veulen af aan al des doods van rode brievenbussen, die vreten je letterlijk op! Daar is hij tenminste van overtuigd. Vrachtwagens etc doen hem niets, maar van de week heeft hij weer een heerlijke stunt uitgehaald! We liepen onder in de dijk in het groene gras, in de schaduw lag nog wat sneeuw van de vorige dag, hij schrok me toch de ***** van de overgang groen naar wit, we stonden binnen een paar seconden briesend boven aan de dijk :P

Heerlijk die paarden :D

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:54

die van mij had het net andersom! helemaal nergens bang voor.. eenmaal bevallen.. vind ze trackers hartstikke eng!! maar kinderen op een springkussen weer niet... pff die tinkers :P

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:01

Hoi,

Heeeeeeel herkenbaar allemaal, mijn jonge vriendje Yinx (bijna 3) vind bijvoorbeeld tractors, sjofels, rooimachines en andere grote wagens helemaal niet eng, maar dikbil koeien zonder vlekken...... die moet je echt in de gaten houden, want als ze bewegen dan zijn ze echt heeeeeeeeeeel eng :D

Maar de rest is echt iets voor Tinkers......

hdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 23:08

heerlijk herkenbaar.
Weet je wel niet hoe eng een klein shetland ponytje is....
en een omgehakte boom daar zit vast iets groots en engs achter.
maar auto's fietsen wandelwagens en blaffende honden ed doen niks :)

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 23:11

Die van ons vind witte markeringen op de weg dodelijk, vooral als ze half vervaagd zijn en de baas ze niet ziet, dat is nog extra eng :P

fraske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 23:37

nou das lekker allemaal ;) , heb al een hele poos niet gereden en voorlopig moet ik nog een jaartje wachten voordat ik op Samba kan dat beloofd nog wat dan bedankt hoor :D :D