[TI] Hoeveel willen jullie voor een boek betalen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JorisA

Hoeveel willen jullie voor een boek betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 11:27

Hallo allemaal,

Diegenen die het topic over een Tinkerdag in het Noorden van het land hebben mee gelezen weten het ondertusssen al, ik ben een boek over Tinkers'/Irish cobs aan het schrijven. "Paardenseizoenen, Gibsy horses" het boek over Tinkers, Irish cobs, Vanners en drumhorses, wordt de titel om precies te zijn.

In het boek komen verhalen van mensen die bijzondere dingen met hun Tinker doen. Om een tipje van de sluier op te lichten (niet teveel natuurlijk, de rest moet een verassing blijven) Ingrid Helmes komt erin met haar verhaal over de TREC wk. Afscheid van Chakotay (die gaat met pensioen.) Bob van Asselt met zijn vierspan tinkers. Een stuk over SGW met de superfotomodellen Melanie B en Bonnie en............. nog veel meer.

Nu kamp ik echter met een probleem en dat wil ik bij jullie neerleggen. De prijs.
Omdat het een boek wordt en geen tijdschrift is de prijs aan de hoge kant. Er komen geen advertenties in. Dat kan ook niet omdat het bij een boekuitgeverij wordt uitgegeven. Nu heb ik de prijs enigszins zelf in de hand door het boek dunner of dikker te maken.
Om een voorbeeld te geven:
40 pagina's E 15,69
50 pagina's E 18.02
60 pagina's E 20,35
70 pagina's E 22,68
80 pagina's E 25,02
Het wordt een paperback in full color

Mijn vraag aan jullie is: "Als je het boek wil kopen, hoeveel zou je er dan aan uit willen geven?"

Ik ben heel benieuwd,

Sandra (Joris)

kuzznathalie

Re: Hoeveel willen jullie voor een boek betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:50

ff offtopic: is het niet giPsy horses? Haha!

JorisA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 11:57

kuzznathalie schreef:
ff offtopic: is het niet giPsy horses? Haha!

Dat is echt ongelofelijk stom van me! Ik had het niet gezien. Gelukkig wordt de kaft van het boek door iemand anders ontworpen, komt het daar tenminste goed op te staan. Heel goed dat je het ziet.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 12:08

Ja, k denk, ik zeg het ff, straks staat het verkeerd op de kaft!

ontopic: ben niet zo goed in prijzen van boeken, maar het lijkt me wel een interessant boek. Misschien E 30,- ?

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 12:26

Ik heb meestal zo'n max 20 euro (ex verzendkosten) over voor een Paperback boek, mocht het echt helemaal binnen mijn interesses liggen..

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 12:32

lykt me een leuk boek, maar het ligt er voor my aan of het alleen leuk is om te lezen of dat je er daadwerkelyk iets aan hebt. 1e geval zou ik er maar een 10tje voor over hebben. 2e geval denk ik zon 20 euro. Dan pak je het boek er wat vaker by, op die manier. Anders beland t na 1x lezen weer in d kast.

Marsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:31

Rond de 15 euro lijkt me een net bedrag

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:23

uhm het is zelfs Gypsy horses. En sorry ik zou niet voor zo'n boek betalen, er zijn al zoveel tinkerblaadjes.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:28

ik zou het boek zelf niet kopen. Wat Caira zegt, er zijn al zoveel tinkerboeken. En ik zie dit boek niets bijdragen aan het huidige bestand tinkerboeken.

JorisA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 11:22

Caira schreef:
uhm het is zelfs Gypsy horses. En sorry ik zou niet voor zo'n boek betalen, er zijn al zoveel tinkerblaadjes.

Ik heb het na die enorme blunder met de b voor de zekerheid even opgezocht in het woordenboek. Zekerheid voor alles tenslotte en het wordt heus met een i geschreven, dus Gipsy.
En dat is het 'm nu juist, er zijn helemaal geen Tinkerblaadjes meer. Wel Tinkerboeken met allerlei informatie, hoe een Tinker te houden, de geschiedenis, sokken en mijt en ga zo maar door.
Daar hoef ik dus niets over te schrijven. Maar al die persoonlijke verhalen, of aanvullende informatie, daar is niets meer over.
Maar je bent niet verplicht om het boek te kopen natuurlijk. Gelukkig niet, dat is een ieder zijn vrije keus.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:23

helaas ben je toch echt fout. Het is Gypsy. Ik ga zodirect even het bewijs voor je opzoeken.

Daarnaast, de verhalen waar jij het over hebt worden elke maand tot in den treure besproken in de Battie, Cobstukken en tinkerland...

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:24

tinkerland is overleden Knipoog

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:28

JorisA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 11:34

JorisA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 11:36

JorisA schreef:
Caira schreef:
http://www.gypsyhorses.com/
http://www.gypsyhorses.com/events/book/ghtw.htm

Ik wil nog wel 10 voorbeelden geven, maar boodschap zal zo ook wel over komen.

Tinkerland overleden? ach gut, dat zegt trouwens genoeg over de vraag naar dit soort verhaaltjes

Hoi Caira,

Kijk dan even in het woordenboek!!!! Daar staat toch echt Gibsy.

Eh.... met het schaamrood op mijn kaken Gipsy, met een p natuurlijk.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:42

JorisA schreef:
Nu kamp ik echter met een probleem en dat wil ik bij jullie neerleggen. De prijs.
Omdat het een boek wordt en geen tijdschrift is de prijs aan de hoge kant. Er komen geen advertenties in. Dat kan ook niet omdat het bij een boekuitgeverij wordt uitgegeven. Nu heb ik de prijs enigszins zelf in de hand door het boek dunner of dikker te maken.
40 pagina's E 15,69
50 pagina's E 18.02
60 pagina's E 20,35
70 pagina's E 22,68
80 pagina's E 25,02

Mijn vraag aan jullie is: "Als je het boek wil kopen, hoeveel zou je er dan aan uit willen geven?"

Ik ben heel benieuwd,

Sandra (Joris)

Moeilijke vraag omdat wij niet over de inhoud kunnen oordelen. Een compact goed boek met een lage prijs heeft ieders voorkeur. Als je een tientje meer moet betalen en het staat dan vol met "gewauwel" Knipoog dat heeft niet de voorkeur. Maar is het een dik boek met waardevolle informatie, dan maakt de prijs minder uit. Liefhebbers kopen het dan toch. Maar dit is allemaal theoretisch.

De vraag moet je omdraaien: wat wil jij erin kwijt, wat wil jij je lezerspubliek meegeven?

Over de prijs van paardenboeken in het algemeen: de meeste boeken in de winkel zijn € 20,- à € 25,-

Ga je het in eigen beheer uitgeven of in samenwerking met een uitgeverij? Je noemt wat prijzen en aantal pagina's, maar wat is de oplage? Welke kwaliteit papier wordt gebruikt, komen er veel foto's in? Deze factoren bepalen ook voor een groot deel de winkelprijs. Mag ook per pb, ik heb bij een dierenboekenuitgeverij gewerkt vandaar mijn interesse.

Nog één tip: zorg alsjeblieft voor een goede redacteur. Bespaar daar niet op.

JorisA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 11:51

HippoLogic schreef:
JorisA schreef:
40 pagina's E 15,69
50 pagina's E 18.02
60 pagina's E 20,35
70 pagina's E 22,68
80 pagina's E 25,02

Ik ben heel benieuwd,

Sandra (Joris)

Moeilijke vraag omdat wij niet over de inhoud kunnen oordelen. Een compact goed boek met een lage prijs heeft ieders voorkeur. Als je een tientje meer moet betalen en het staat dan vol met "gewauwel" Knipoog dat heeft niet de voorkeur. Maar is het een dik boek met waardevolle informatie, dan maakt de prijs minder uit. Liefhebbers kopen het dan toch. Maar dit is allemaal theoretisch.

De vraag moet je omdraaien: wat wil jij erin kwijt, wat wil jij je lezerspubliek meegeven?

Over de prijs van paardenboeken in het algemeen: de meeste boeken in de winkel zijn € 20,- à € 25,-

Ga je het in eigen beheer uitgeven of in samenwerking met een uitgeverij? Je noemt wat prijzen en aantal pagina's, maar wat is de oplage? Welke kwaliteit papier wordt gebruikt, komen er veel foto's in? Deze factoren bepalen ook voor een groot deel de winkelprijs. Mag ook per pb, ik heb bij een dierenboekenuitgeverij gewerkt vandaar mijn interesse.

Nog één tip: zorg alsjeblieft voor een goede redacteur. Bespaar daar niet op.

Het boek wordt bij een uitgeverij uitgegeven. En de inhoud wordt zo ongeveer als ik de vier onderwerpen die ik al heb aangegeven. Persoonlijke verhalen van mensen met speciale Tinkers (ik heb net de toezegging gekregen dat het verhaal van een prachtige Shire in komt te staan) en mensen die juist iets heel speciaals met hun Tinker doen met aanvullende stukjes die wat meer informatie geven. Een ieder kan straks als het klaar is de inhoudsopgave lezen. En de oplage is in dit geval niet zo heel erg belangrijk. Ik koop geen boek omdat er een oplage van 20.000 stuks is maar omdat de inhoud mij interesseert.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:58

JorisA schreef:
Caira schreef:
http://www.gypsyhorses.com/
http://www.gypsyhorses.com/events/book/ghtw.htm

Ik wil nog wel 10 voorbeelden geven, maar boodschap zal zo ook wel over komen.

Tinkerland overleden? ach gut, dat zegt trouwens genoeg over de vraag naar dit soort verhaaltjes

Hoi Caira,

Kijk dan even in het woordenboek!!!! Daar staat toch echt Gibsy.

Dan heeft het woordenboek het fout

http://www.irishcobireland.com/home.html

Mail jij Deidre en Brian dan even dat ze het al hun hele leven fout geleerd hebben?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 16:01

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 16:09

gypsy staat helaas niet in onze database.

Wellicht zijn de volgende punten en/of alternatieven van toepassing:
Nét iets anders gespeld: gipsy

gipsy (the ~)
zigeuner (de ~ (m))

bron: http://www.mijnwoordenboek.nl/vertaal/EN/NL/gipsy
------------------------------------------------------------------
http://www.dictionaryonline.nl/engels-nederlands/
op deze site kennen ze 'gypsy' wel maar 'gipsy' niet
Main Entry:Gip·sy
chiefly British variant of gypsy
http://www.merriam-webster.com/dictionary/
Dus gypsy of gipsy het is volgens mij de 3e, het is een variant..dus in principe hetzelfde...

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:00

Als ik er zelf in sta dan denk ik dat €20,- het maximum is. Maar ja.. ik heb geen prachtige Shire. Alleen maar witte tinkertjes...

JorisA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 20:41

Caira schreef:

Ik ben van een iets oudere generatie. Wij hebben hier heel ouderwets een woordenboek op de plank staan, Kramers om precies te zijn. Zo'n dik ding met allemaal lettertjes erin. Ik houd voor de zekerheid gewoon maar aan wat daarin staat. Woorden gaan al gauw een eigen leven leiden. Vooral met een medium als Internet. Iemand schrijft het een keer met een andere letter, een ander leest dat en neemt het over. Als dan twee site's het allebei op dezelfde manier schrijven wordt dat voor waar aangenomen. Voor je het weet schrijft een halve bevolkingsgroep het op die manier. Dan vind je het terug op Wikipedia, op die manier geschreven, want de Wikipedia wordt door gewone mensen gemaakt. Op zich is daar helemaal niets mee. Het gaat erom dat iedereen weet wat er met dat woord wordt bedoeld. Gypsy, Gipsi, Gypsi, Gipsy, iedereen weet dat het om een zigeuner gaat. Toch? Dus ik gebruik liever het woord Gipsy, zoals het wordt gespeld in het ouderwetse Kramers woordenboek, met lettertjes. Dan weet ik in ieder geval zeker dat ik goed zit.

JorisA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 20:49

Wat me ineens te binnen schiet!!!!
Whisky en Whiskey zijn de aanduiding voor eenzelfde alcoholische drank. Alleen wordt het in Schotland op de ene manier geschreven en in Ierland op de andere. (ik weet niet welk land er een e in heeft) Het zou een soortgelijk iets kunnen zijn. Dat Zigeuner in Ierland anders wordt geschreven dan in Engeland! Dat zou de spelling kunnen verklaren van de site die Caira aangaf. Verder discussieer ik er verder maar niet over. Wat mij betreft heeft iedereen gelijk.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 22:48

Ja, zoals ik al had opgezocht, gipsy is een britse variant van gypsy.. maar daar gaat het verder niet om, 't is allemaal hetzelfde..
de vraag was wat je voor het boek wil betalen...toch? Haha!

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 22:53

Ik zou er zo'n 15-20 euro aan willen uitgeven. Het lijkt me juist wel leuk om verhalen te lezen van mensen die iets bijzonders doen met hun tinkers....