Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Caira schreef:meid ik woon in Schoorl NH en heb er 2, waaronder mijn merrie die ik al 10 jaar heb. Kom gewoon eens kijken en rijden.
MysticTinker schreef:Over de pijn in de rug, daar heb ik zelf ook last van gehad, maar sinds ik een barefoot zadel heb is het eigenlijk helemaal over. Dat zijn echt heerlijke zadels. Niet iedereen kan ermee overweg, maar voor veel mensen is het juist een uitkomst. Die zadels kun je gratis een week op proef krijgen.
Christah schreef:Verwacht echter geen dressuur te rijden met je bomproof tinker. Ze zijn moeilijk te rijden als je er dressuur mee wil rijden. Ik stap na onze dressuurles vaak genoeg met rug- en spierpijn af. Ze zijn vaak wat moeilijker los te rijden, hebben vaak een instelling 'liever lui dan moe' en hebben daardoor vaak wat meer aanmoediging nodig. Dit lijkt mij wat teveel gevraagd voor iemand met rugproblemen. Er zijn natuurlijk wel altijd tinkers te vinden die wel gemakkelijk dressuurmatig zijn te rijden, maar het grote gros heeft toch wat meer aanmoediging nodig.
Als recreatiepaard zul je vast een geschikte tinker kunnen vinden! Succes met je zoektocht.
p_extensions schreef:Bedankt voor alle reacties tot nu toe.
Ik heb echt leuke mailtjes gehad en maandag ga ik voor het eerst rijden op een tinker.
Helemaal spannend en super lief dat dit is aangeboden..
Mochten er nog mensen zijn die willen reageren............ heel graag
Alle info is welkom !
Thanx alvast !
WenK schreef:Christah schreef:Verwacht echter geen dressuur te rijden met je bomproof tinker. Ze zijn moeilijk te rijden als je er dressuur mee wil rijden. Ik stap na onze dressuurles vaak genoeg met rug- en spierpijn af. Ze zijn vaak wat moeilijker los te rijden, hebben vaak een instelling 'liever lui dan moe' en hebben daardoor vaak wat meer aanmoediging nodig. Dit lijkt mij wat teveel gevraagd voor iemand met rugproblemen. Er zijn natuurlijk wel altijd tinkers te vinden die wel gemakkelijk dressuurmatig zijn te rijden, maar het grote gros heeft toch wat meer aanmoediging nodig.
Als recreatiepaard zul je vast een geschikte tinker kunnen vinden! Succes met je zoektocht.
Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Ik start met mijn merrie nu M1 en ik heb nooit moeite gehad met dat ze zwaar te rijden was. Ze is absoluut niet lui (eerder wat te werklustig) en geniet van het werk wat we haar aanbieden, mits het afwisselend is. Lisje loopt voor de wagen, we maken regelmatig een sprongetje (en dat doet ze super en met goede techniek), op buitenritjes is ze voorwaarts maar betrouwbaar (hoewel het een paard blijft en zeker geen dooie is, wegspringen doet ze ook echt wel regelmatig) en in de dressuur is het een meewerkend en meedenkend paard.
Ik denk wel dat er genoeg paarden zijn die wat luier aangelegd zijn, die minder plezier in de dressuur hebben, maar om nu te zeggen dat een tinker niet handig is voor de dressuur...Kan ik me niet in vinden...