[HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 22:54

shelly: had je al gesproken, maar wat een top weekend, wat zal je lekker kunnen slapen :)

joyce: al eens iemand er op gezet die niet bang is en de hand naar voren durft te houden, zo je nu typt klinkt het toch een beetje als een wisselwerking, en weet ze dat ze jou bang maakt met haar gedreig omhoog. Indy is ook een behoorlijk heethoofd en kan dan echt niet stil staan en trekt haar hele truccendoos open, maar met hand voor houden en voorwaarts oplossen gaat het meestal wel oke
Superlastig, want je doet allemaal leuke dingen samen, en dan heb je een rotgevoel door het buitenritje terug..

Gisteren in almelo gestart (L1) en ook weer een mooie wp 188,5 mee naar huis mogen nemen, vandaag hebben we een rit meegereden georganiseerd door de menvereniging.. een leuke uitdaging, Indy was na 20 km nog zo fris als een hoentje en had rustig nog een rondje gewild:)
dat wachten bij de pauzestop was alleen niet zo geslaagd haha. maar ze heeft weer veel bijgeleerd

iedere dag blij met Indy

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jodym

Berichten: 4935
Geregistreerd: 19-11-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 23:08

Gefeliciteerd met de winstpunten! Gaaf!

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 23:20

jammer dat ze toen ik er net op zat gelijk haar sokken onderpoepte:(

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:55

missanita84 schreef:
joyce buitenrit les bestaat ook wel miss een idee?
dat er iemand meeloppt en je tips geeft als er wat gebeurd

ik zelf ben afgelopen woensdag ochtend even het ooster bos ingeweest , was heerlijk al liep de temp wel snel op!! voor de rest veelal buiten rijden en in de bak gaat het ook wel goed.
straks de eexterossenrit 13 mei as, nog meer die gaan?
sfeer inpressie van afgelopen woensdag!! als je nagaat dat hij helemaal niks wou aan het begin, hij doet het nu keurig op stem en zit
https://youtu.be/7uB3fauab6c


Heb indd iemand gevonden, maar vind de prijs een beetje hoog :o

13 mei is er ook een speel u spel ofzo iets dat lijkt mij ook heel leuk om te doen.
Heerlijk dat je lekker kan rijden en wat reageerd die goed op je stem <3

Jane2 schreef:
Joyce, ik ben de eerste keren buiten met Storm, samen met mijn lesgeefster gegaan. Ik erop en zij meelopen met Storm aan een touwtje. Heb toen ook 1x gehad dat ikzelf zoveel spanning opbouwde dat we gewisseld hebben. En ik ben gaan lopen om zo Storm een zo goed mogelijke ervaring mee te geven. Na 2 of 3 x ben ik toen toch maar alleen gegaan. Ik vond het namelijk ook spannend als er een ander paard bij was. Wat als dat paard niet rustig is en Storm mee gaat doen. Hahaaa. (Je kan maar iets tussen je oren hebben zitten hahaa). Maar dindsdien rijden we overal naartoe.

Maar ik heb nog een vraagje. Heb je haar rug als eens na laten kijken? Misschien bouwd ze zoveel spanning op zodat ze haar rug weg druk (je vertelde kop omhoog) dat ze ergens last van heeft. Heb ooit een merrie gehad die dit ook deed maar dan in de bak en niet buiten. Zij bleek KS te hebben precies onder het zadel.


Mijn vriendin helpt ook goed, door steeds te zeggen dat ik los moet laten. Ik ben 1x alleen met haar geweest en dat ging ook goed, wel spanning maar niet zoals nu.

Rug is door de zadelpasser wel iets laten nakijken. Ik zou niet aan KS denken eigenlijk, want ze kan ontspannen lopen. Zoals zaterdag gingen we met z'n alle, we hadden eerst spanning, ze deed hetzelfde als donderdag zeg maar. Maar later ontspande ze en ging ze nagevelijk lopen.

Nientsje schreef:
Ik ben vandaag eindelijk eens een keer vrij op een zaterdag :):)
Dus vanmorgen buiten op het terras van de Hema ontbeten met vriendlief.
Toen wat kruidenhooi gekocht voor de caafs en kleine muisjes om mee te spelen voor Texel (die is nu heeeel druk met spelen).
En 2 korte broeken gekocht, want had er geen die paste... Maar nu dus wel :D
Verder ga ik niks doen vandaag behalve relaxen. Mijn bijrijdster heeft Feike altijd op zaterdag, dus ik kan lekker lui zijn vandaag :D
Morgen weer naar Feike :)


Heerlijk, lijkt mij ook wel wat, helaas alles in eigen beheer en ga elke dag 2/3x perdag heen :o

OleJon schreef:
joycexenya. ik snap helemaal wat je bedoelt, heb gister ook buitenrit gemaakt. en we deden een route die we nog niet eerder hadden gehad. ik ben wel 1 keer afgestapt omdat we een trekker tegen kwamen die geen rekening mt ons hield. hij was even breed als de weg. nikki is ook zo drammerig meteen de heenweg al. ze dribbelt dan steeds. dacht laat haar even draven. dan word ze mischien wat rustiger, maar ze ging alleen maar sneller. kon haar gelukkig wel terug krijgen met moeite. terugweg ook alleen maar willen draven. dan zette ik haar stil en in de achteruit. in het begin hielp dat wel maar gister niet.ben 2 uur weg geweest en ze was helemaal nat en ik had gewoon spierpijn het lijkt wel dat ze de spanning niet af vloeit


Ik mis gewoon het plezier ik wil het zo graag te goed doen. Gewoon net als Enya (Mijn fjord) toen zei Betsy der leeftijd had reed ik al tuigloos en zonder zadel. Dat durf ik op Betsy gewoon niet. Misschien door al haar spanning die ze opbouwt. Mijn benen aanleggen als ze stilstaat geen probleem kan van alles mee doen ze blijft staan. Maar zodra ik ga stappen is het alleen maar er weg van willen. Zaterdag hadden wij ook alleen maar gestapt, ze was zeiknat van dat ze zich zo drukt maakt en spanning denk ik. Indd ze laat het niet afvloeien

Nientsje schreef:
Pff vervelend is dat OleJon, als ze in de spanning blijven zitten.

Ik had vandaag weer les met Feike.
Meneer was pittig zeg :oo lopen dat hij deed!
Heb wel een foto, is alleen niet een hele beste wantja ik was ver weg :+ altijd jammer als de mooiste momenten net niet vastgelegd worden :=
Maar we hebben echt heel fijn gereden! Trots op mn knol :)
[ [url=m/VBIUXQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Daarna Feike even afgespoeld en nog even buiten aan de hand uitgestapt. Maar meneer was zich wel weer wat aan het aanstellen :+ monster.
[ [url=m/KujS3G.jpg]Afbeelding[/url] ]


Echt super dat je zo lekker gereden hebt. Ziet er netje uit.

Shelly21 schreef:
Lekker missanita!

Lekker gereden met feike Hannah! Ziet er goed uit.

Marieke balen van je zadel.. hopelijk snel opgelost.

Wij zijn vandaag weer gestart. Weer twee mooie winstpunten met 180 en 191,5! Alweer 5 winst in het L2. Man man wat genieten met dit dier!

[ [url=m/iN0kq9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/44helt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/5yZb9v.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/x4BW9D.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefelciteerd met je winstpunten :D

MariekeTV schreef:
Anita nee dat wist ik inderdaad niet, ik was al druk met een andere bezig :)

Jammer Olejon, ben je zelf dan ook gespannen?

Hannah heerlijk dat je weer zo fijn hebt gereden ondanks dat hij er zin in had!

Shelly gaat goed!!! Ik zou je schouderbinnenwaarts maar gaan oefenen ;)

Hier weinig nieuws.
Zadel nog niet op kunnen halen, kwam wat tussen, hopelijk morgen.

En knappe Eef word morgen alweer 1 <3
[ [url=m/9KV1Ec.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TR6rt1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefelciteerd met Eefje en hopelijk heb je snel een passend zadel

robbie88 schreef:
joyce: al eens iemand er op gezet die niet bang is en de hand naar voren durft te houden, zo je nu typt klinkt het toch een beetje als een wisselwerking, en weet ze dat ze jou bang maakt met haar gedreig omhoog. Indy is ook een behoorlijk heethoofd en kan dan echt niet stil staan en trekt haar hele truccendoos open, maar met hand voor houden en voorwaarts oplossen gaat het meestal wel oke
Superlastig, want je doet allemaal leuke dingen samen, en dan heb je een rotgevoel door het buitenritje terug..

Gisteren in almelo gestart (L1) en ook weer een mooie wp 188,5 mee naar huis mogen nemen, vandaag hebben we een rit meegereden georganiseerd door de menvereniging.. een leuke uitdaging, Indy was na 20 km nog zo fris als een hoentje en had rustig nog een rondje gewild:)
dat wachten bij de pauzestop was alleen niet zo geslaagd haha. maar ze heeft weer veel bijgeleerd

iedere dag blij met Indy

[ [url=m/mNOgby.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uJdYpD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KDBnAr.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb er indd eens over nagedacht om mijn vriendin erop te zetten, maar aan de andere kant ze is nog jong en ben niet zo zeer bang dat ze haar verpest, geen idee waarom niet. Zal het eens met mijn instructrice overhebben of zij het een slim idee vind.
Ik moet haar ook loslaten, maar mijn koppie gaat dan meteen "ooh ze gaat snel, straks gaat ze ervandoor en val ik " Maarja dan val ik, jammer dan. Zaterdag ging ze aandraven en dat doet ze soms met een sprongetje, mijn hartslag ging omhoog en gedachten, ooh ze gaat straks steigeren

Gefeliciteerd met je winstpunt, en super leuk zo'n georganiseerde rit.


Zaterdag hebben we met alle paarden een rondje gestapt, weet niet of jullie alles lezen vandaar dus nog een keer. Het begin zat ik dus ook in spanning, ook omdat ze hetzelfde deed (dribbelen, aandraven enz) als donderdag. Het steeds moeten inhouden en loslaten, was echt lastig toen. Later werd ze "rustiger"en ging wel nagevelijk lopen. Toen ik geirriteerd werd door mijn moeder, omdat ik alweer het rondje moest bepalen (ook logisch, als ik snel naar huis wil dan kon dat zeg maar), maar het maakte mij echt niet uit. Dus toen begon ze weer hoofd hoog, dribbelen enz. Toen we bijna op stal waren, heb ik haar lange teugel gereden. Ze ging snel maar niet dribblen. Het is zo lastig ik wil het zo goed doen en als het niet lukt, kan ik ook boos worden en haar echt zin om keihard te schoppen :o , maar dan denk ik, dat is niet eerlijk het ligt aan mij en niet aan haar wss. Ze was wel zeiknat van het zweet, terwijl onze oude fjord (21 jaar) normaal ook zeiknat is en nu droog. Wss maakt ze zich zo druk en spanning.

Ik moet loslaten dat ze geen Enya is. Dat Enya gewoon een super brave pony is. Maar waar die angst nu ineens vandaan komt, onze oude fjord, steigerd en bokt ook wel eens en daar heb ik niks van en lach ik eigenlijk. Met de fjord van mijn moeder die dezelfde leeftijd heeft als Betsy, daar ga ik gewoon zonder zadel naar buiten, terwijl ze tijd niks gedaan heeft. Dit durf ik allemaal niet bij Betsy, verkopen doe ik haar zeker niet. Op de grond gaat het prima, maar onder het zadel, gaat het steeds met Ups en downs.

Ik wil indd wat dingen uitsluiten, maar mijn vader zegt, dat ik niet zoveel geld daarvoor moet uitgeven. Maar ik wil wel weten of ze geen pijn heeft, wat is nu handig om mee te beginnen een osteopaat of een dierenarts? Vind dit best lastig, omdat ik dit met Enya allemaal niet heb gehad. Of is dit gewoon pubergedrag van Betsy ze is immers bijna 6. Ik heb wel besloten als dit 2 weken voor wij naar de veluwe gaan nog zo is. Neem ik Svenn mee, onze oude fjord :P . Ik wil wel plezier maken daar en dat kan zo echt niet, want plezier in het rijden van Betsy heb ik echt niet -O-

Sorry voor het lange bericht :o

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:09

Joyce: ik zou dat echt doen, je paard voelt jou aan, en spiegelt daarop.. zet je vriendin er op, kans is groot dat ze het dan niet laat zien. je paard vraagt om duidelijkheid en doe kan jij haar op dit moment misschien niet bieden, maar een ander wel..
door zien zal jij weer vertrouwen gekrijgen en het zelf ook kunnen..

Misschien heel hard maar op dit moment ben jij de gene die het buiten niet verbeterd, uit handen geven is niet falen!!

hoop dat jullie hier samen snel uit komen en dat je de hele zomer kan genieten samen ..

Nogmaals ik bedoel het alleen opbouwend, jullie klinken verder als een leuk stel

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:34

Robbie: dankjewel vind haar ook echt geweldig. Alleen jammer dat het nu bergafwaarts gaat.

Vriendin gaat zaterdag met de les erop. Zo kan ik ook eveb uitsluiten of het ongemak is of aan mij ligt.
Natuurlijk kan je dat met 1x rijden niet zien of misschien wel. Ben wel heel benieuwd

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:57

Gefeliciteerd Shelly & Robbie!

Ik heb zo direct weer les, gisteren weer getraind maar mevrouw is zo enorm hengstig :')
Been? Heerlijk :=
Zo heb ik haar nog nooit gezien haha!

Maar na wat doorrijden ging het fijn, en hebben we helemaal alleen! Uitgestapt langs de weg.. zo trots <3

Voetballende kinderen, kinderen op de trampoline, moters, trekkers.. alles onder controle :D

Afbeelding

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:25

Kimley, heerlijk als je ze overal langs kunt sturen :)

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:32

Echt een topper die Mouse!

Ik voel me net een kind in een snoepwinkel.
Heb 5 weken terug een hoofdstel besteld. Een op maat gemaakte Döbert. Helemaal zoals ik hem wilde. Kost wat maar dan heb je ook wat. Want ben het zat dat er niks is wat Feike goed past.
Nou hij is klaar en binnen. En hij is mooooooiiiiiiii! <3
Afbeelding
Afbeelding

Woensdag ga ik hem ophalen en passen. Als er dan nog iets toch niet goed zit, wordt dat gewoon opgelost :D

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:35

Supermooi, Is het zwart of donkerbruin? Had eerst Ook een dober nu bridle2fit, ook fijn bij afwijkende koppies

Zerena

Berichten: 3888
Geregistreerd: 29-12-04

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:45

Mooi Hannah!!

Scheren jullie trouwens allemaal de baard bij jullie poowns eraf?

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:52

Hij is zwart en bruin onderlegd bij de neusriem :)

B2F vond ik het leer niet zo... wilde er eerst wel een maar ben toch voor de Döbert gegaan :)

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 18:13

Nou echt makkelijk is ze ook niet hoor :')

Prachtig hoofdstel Nienke!
Marieke, ja ik wel! Vreselijk die lelijke baard en oorplukken.. het is toch geen geit :')
Laatst bijgewerkt door Kimley op 23-04-18 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 18:17

Kimley schreef:
Nou echt makkelijk is ze ook niet hoor :')

Prachtig hoofdstel Nienke!
Marieke, ja ik wel! Vreselijk die lelijke baard en oorplulken.. het is toch geen geit :')


Hannah :o
Maar bedankt :D

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 18:20


Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 18:35

Nientsje schreef:
Kimley schreef:
Nou echt makkelijk is ze ook niet hoor :')

Prachtig hoofdstel Nienke!
Marieke, ja ik wel! Vreselijk die lelijke baard en oorplulken.. het is toch geen geit :')


Hannah :o
Maar bedankt :D


O God jeetje wat stom :=
Sorryy!

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 18:41

Haha geeft niet :P
"Nientsje" was de koosnaam van mijn vroegere verzorgfjord Karina :)

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 21:39

Nientsje schreef:
Haha geeft niet :P
"Nientsje" was de koosnaam van mijn vroegere verzorgfjord Karina :)


Ja ik weet ook gewoon dat je zo heet :')
Ik was heel druk.. dacht reageer even snel :D

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 21:50

Kimley schreef:
Nientsje schreef:
Haha geeft niet :P
"Nientsje" was de koosnaam van mijn vroegere verzorgfjord Karina :)


Ja ik weet ook gewoon dat je zo heet :')
Ik was heel druk.. dacht reageer even snel :D


:')

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 08:09

@ kimley
Heerlijk had Betsy maar zoiets van been? wat is dat :')
Hopelijk is je les goed gegaan en heerlijk met controle langs de weg, dat hebben wij hopelijk ook snel weer :D

@ Hannah
Wat een gaaf hoofdstel, ben benieuwd hoe die Feike staat, vast prachtig <3

@ marieke
Hier doe ik niks aan de baard, alleen de oorplukken die uitsteken, heb de baard laatst wel bijgeknipt en wil die lange haren onder de buik weg scheren denk ik.

Afbeelding
je ziet het niet heel goed :')

@ Shelly
Zal je topic zo eens bekijken :)

Als eerst even de bloesem foto's van donderdag, weet niet hoe ze bij jullie zijn qua kleur, maar op mijn mobiel zijn ze heel anders.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gisteren weer gereden, dit keer in de bak. Het ging in het begin goed, ze liep ontspannen met hoofdje naar beneden. Halthouden ook en vanuit de ontspanning van halt naar stap en als ze ontspannen liep in stap pas aandraven. Maar zodra ze aandraaft is er maar 1 manier hard. In de bak ben ik gelukkig niet heel bang meer. Daarna weer veel in stap gedaan. Als ik mijn benen aanleg is het hard. Dus ik leg mijn benen aan en ze gaat in galop ervandoor, dus weer terug naar stap en met mijn benen eraan. Zodra ik mijn benen eraan houd is ze echt heel ontspannen en hebben we het echt goed afgesloten. Ik dacht eerst dat galop haar best wel makkelijk af ging, ja door hard te gaan en terug te vallen. De zadelpasser is dinsdag geweest zijn is ook bewegingstherapeut en zag dat Betsy haar rechterheup hoger hield en strak loopt (dit doen meer tinkers zij ze) Daardoor schuift mijn zadel ook naar links, want ze drukt mij naar links.

Zo meteen komt de tandarts, dus dan word ze misschien ook weer makkelijker. Mijn vriendin gaat zaterdag eerst de les op Betsy rijden en daarna vast een keer met haar naar buiten, omdat daar het probleem ligt. Ook ga ik elke zondag een planning maken, want ze gaat wat vaker wat doen, om toch wel die conditie op te bouwen voor evt de veluwe.

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 08:19

Afbeelding
leuke foto's :) zeker die benen foto..
Hier scheer ik alles er af, stukje smaak maar ook praktisch :zweetafvoer, vastzittende gespjes enz
oren scheer ik niet uit,oorplukken wel weg, baard er af, kootholtes kaal.
Ik heb zowiezo niet veel met al dat haar :P

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:26

Haha Een paar dagen niet op het forum geweest en een hele hoop berichtje gemist!

Ik ga eerst op de berichtje reageren wss niet in chronologische volgorde :+ :Y)

@Marieke - Proficiat met Eef *\o/* ! Wat gaat die tijd toch snel :) Hoe groot is ze eigenlijk? Ze ziet er namelijk al zo groot uit :)

@ Shelly - Hard work pays off!! Proficiat met jullie mooie resultaten, op de fotos ziet het er super netjes uit!

@ Robbie - Mooie combi <3 en mooie fotos.

@ Jane - Als ik de problemen van Betsy hoor lijkt het wel of het een onzeker paard is en geen vertrouwen heeft? Kan misschien zijn dat Betsy een sterke leider nodig heeft, dat jij heel duidelijk moet zijn naar haar zonder angst of zenuwen? Hoe reageert ze op een andere ruiter? Tinkers worden heel erg onderschat met rijden, maar wat ik geleerd heb is dat je een hele grote dosis aan doorzettingsvermogen een heel eind komt. Zelf al meerdere malen ondervonden, op dit moment ook..........Het is zo frustrerend |( Met Devin heeft het jaren geduurd voor ik zijn vertrouwen gewonnen had. Bloed heel veel zweet en nog meer tranen, maar ik ken geen paard wat zo voor mij door het vuur zou gaan. Belangrijk is dat jij je niet gek laat maken en weer vertrouwen gaat winnen in jezelf! Een belangrijk iets is een goede instructeur. Pfffff ik heb echt met je te doen hoor, ik (her)ken je gevoel heel erg goed.

Hoe gaat het hier in Melick? Tsja met vallen en opstaan word je wijzer zeggen ze. Indezz gaat met fases inmiddels alweer wat beter. Mijn instructrice heeft helaas niet kunnen rijden maar ik heb wel les gehad. Komende donderdag hebben we weer les om even er doorheen te prikken wat er nu aan de hand is en ik de ondersteuning krijg die ik nodig heb. Het vreemde is dat als je aan de hand werkt (mijn ma heeft het grondwerken weer opgepakt) niet met haar hoofd slaat/klappert(zo noem ik het altijd) en als je doorzet met rijden en er geen aandacht aan besteed dat het dan langzaam na 20 minuten beter wordt. M'n instructrice zei wel dat het zou kunnen van de osteo, maar dat het dan na een paar dagen beter zou worden en niet na weken............Met de kanttekening dat Indezz in alles een apart geval is :+ Het scheelt dat ik niet snel opgeef of niet snel bang ben, ik ben een terrier en bijt me erin vast. Het zal net als een aantal maanden geleden wel weer wegtrekken als ik er geen aandacht aan besteed.

Omdat ik een cyste in mn gezicht had laten verwijderen mocht ik een aantal dagen niets met de paarden doen en hebben mijn ouders de paarden verzorgd enzo. Ik lag op de bank en kreeg ik een foto van mijn pa die voor het eerst op Indezz zat zonder zadel en alleen een halster aan, mam hield Indezz wel vast. Ik uiteraard naar buiten en heb ik het volgende filmpje gemaakt :D :D

Dit is bij ons achterom en mijn pa is een beetje prettig gestoord := _O- en hier zie je wel dat Indezz gewoon verder lief en kalm is en alleen klieretig is met dressuur 8)7 Ohja het loont om tot het einde van het filmpje te kijken :=

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:31

Buikharen knip ik ook weg.. vreselijk! En die lange aan de boven kant van de achterbenen ook :')

Komt vast goed met betsy :D

Les ging heel goed ! We gaan met sprongen vooruit aldus mijn instructrice.. Zo weer even rijden maar twijfel nog over met of zonder zadel :)

Prachtige foto Robbie

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:35

wat gaan jullie snel ineens haha

mooie foto,s joyce!

fijn kimley!

mooie tinker robbie88

braaf paard allienda

marieke gefeliciteerd! tijd vliegt morri is bijna drie over twee weekjes ongv
en paddy was afgelopen 14 april jarig negen jaar alweer, al zit ie in zijn verlaten pubertijd haha

hier vanmorgen weer rondje bos gedaan, in emmen ergens, ideaal een trailer auto en paard tot beschikking hebben en ook nog allemaal aan huis!! dankbaar voor ..
twas wel wat frisjes

Jodym

Berichten: 4935
Geregistreerd: 19-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:46

Dat filmpje van hierboven _O-