Dekhengst voor Mona, hulp gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tamadine

Berichten: 4658
Geregistreerd: 17-01-07
Woonplaats: Petten

Dekhengst voor Mona, hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 15:22

Beste allemaal,

Misschien is er voor a.s. voorjaar een mogelijkheid om Mona te laten dekken.

Nu heb ik zelf de ballen verstand van types en bloedlijnen etc etc. Dus daarom mijn vraag hier.

Veulen is in eerste instantie voor mezelf, maar je weet nooit hoe de toekomst loopt.

De karakter van Mona is super voor mij te noemen, maar is wel tikkeltje gevoelig, maar wel erg persoon gericht. Maar wil wel gewoon relaxt karakter, maar geen dooie. Beenwerk en sokwerk van Mona mag zeker verbeterd worden. verdere behang hoeft niet perse.
Ik wil het op de cob type houden. Mona zal rond de 1.45 zijn en momenteel 4,5 jaar, dan 5 jaar. Word haar eerste veulen. Ik wil liever niet kleiner fokken, maar ben bewust dat veel groter ook niet kan.

Ik persoonlijk houd van donkere kleuren en bij bont dan overwegend bruin of zwart.

Mona is nog nooit naar de keuring geweest. Haar vader Tibo is een Sterhengst en haar moeder Karlijn heeft een 2e premie.

Foto's van Mona, Tibo en Karlijn staan allemaal in mijn profiel. Mochten er nog bepaalde foto's ontbreken, dan kan ik die a.s. weekend wel maken.

Zelf heb ik twee hengsten die ik erg leuk vind, maar weet niet of deze qua bouw etc goed bij Mona passen. De hengsten zijn Forrest (ook wat emo waarde, aangezien hij vader van mn overleden merrie is) en Deaglàn Snorremans van Germania.

Barst los, ik ben erg benieuwd!

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Dekhengst voor Mona, hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:11

Deaglan zal niet vergroten gok ik. Heb je nog voorkeur voor stamboek?
Heb je een standfoto van Mona? En hoe zijn haar gangen.
Zwakke sterke punten exterieurmatig?

Anoniem

Re: Dekhengst voor Mona, hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:37