Sinds kort heb ik een tinker merrie van 8 maanden. Haar manen zijn nu tussen de 15 en 25 cm lang. Is het verstandig al te beginnen met invlechten of heeft dat nog weinig zin?
Oke, dit houd ik ook even in de gaten, handig om te weten hoe jullie de manen van jullie tinker verzorgen Die van mijn tinker (7 maanden oud) groeien nu ook best hard. Maar ik heb ze los hangen en doe af en toe kammen en insprayen met antiklit.
misschien krijg je er vollere manen van misschien ook niet
ik ben bij sil pas begonnen toen ie een 2,5 jaar was ofzo zijn manen kwamen toen net onder zijn hals uit
bij zo jong vlechten moet je wel in de gaten houden dat het paardje ook nog zo verschrikkelijk veel moet ontwikkelen dat ik ze er niet met een gerust hart er zo 1,5 week in zou laten zitten
Ok, bedankt voor alle reacties. Ik zal ze nog even met rust laten dan.
@Rommulus; ik snap je punt, en ben zo gelukkig dat mijn paardjes bij mij thuis staan. Elke dag vlechten is eventueel geen punt. maar ik houd het voorlopig wel even bij ontklitten.
rommulus
beetje late reactie, maar het is niet slim om een anti klit middel (met silicoon erin) te gebruiken,.. maar wel bijv. cowboy magic.. dit verzorgd de haren.. de andere bekende antiklit middelen bevatten vaak een soort van silicoon, wat een omhulsel om de haren maakt (soort kokertje). Daardoor kan de haar neit meer ademen, wordt het droog en breekt het sneller af. en dat willen we natuurlijk niet.. hopelijk een goede tip.. maar lees anders de andere topics hierover, want er zijn er zoveel over geschreven! succes allemaal.. en ik denk dat fotos altijd leuk zijn van de kleine rakkers..
FireAndIce
Geplaatst: 11-11-10 23:56
Als je in de toekomst de vlechten er langere tijd in wil laten zitten is het wel handig dat je paard eraan went. Anders gaan ze juist schuren als er ineens vlechten in komen die erin blijven!