[TI] Tinkerstal van de Gorterstraat

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Tinkerstal van de Gorterstraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 12:19

Hallo, ik volg de tinkertopics van bokt al geruime tijd want ik vind ze prachtig. Ik wil eind deze zomer een tinker aanschaffen en heb verschillende tinkers aangeboden gekregen van de tinkerstal van de Gorterstraat. Heeft iemand ervaring met deze stal??
Ook zit ik nog een beetje te twijfelen over de keuze tussen een shire en tinker, wie kan mij helpen met tips??

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 12:46

Mijn vriendin heeft een tinker bij hun vandaan,ze hebben een goede naam in de tinkerwereld
volgens mij.

Cooltje24

Re: Tinkerstal van de Gorterstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 14:30

Hallo

ik heb zelf een tinker bij det tinkerstal gekocht en ben er tevreden over deze stal ik heb nu ruim 3 jaar deze tinker echt een schatje mensen zijn erg vriendelijk ik heb nog steetd contact met ze stuur veel fotos van mijn tinker naar hun en je krijgt altijd antwoord trug.

ik vind het echt een super stal maar dat is mijn mening hoop dat je er wat aan hebt als je nog vragen hebt hoor ik het wel meschien kan ik jou antworrd geven

groetjes ilse

door_en_teun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 10:10

Is voor jou een Drumhorse dan geen optie? Dan heb je een tinker x shire, is van beide rassen iets.
Zeker de moeite waard om er eens over na te denken en eens wat over op te zoeken.

grts eveline

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 10:17

Bij ons op stal staat er eentje van de Gorterstraat, is een ontzettend lief dier, en ik geloof dat de eigenaresse er ook heel blij mee is.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 10:25

Waarom wil je een Tinker en waarom wil je een Shire? Voor mij was de keuze Tinker vooral te wijten aan het behang en de pony-achtige uitstraling.
Ik weet wel dat een groot paard wat duurder is in onderhoud, vaak moet je speciaal tuig aanschaffen (voor een klein paard ook trouwens hahaha) zijn ze duurder in stalling, moet je soms een aangepaste trailer hebben.
Mijn tip is om het beeld wat je hebt bij een Shire en een Tinker op een rijtje te zetten en de verwachtigen van het paard dat je gaat kopen erbij te voegen. Dan heb je een lijstje waarmee je een potentieel paard kunt vergelijken.
Nog een tip, let ook op gangen, bouw en gezondheid. Dat zou eigenlijk je prioriteit moeten zijn en dan is er natuurlijk de magische `klik`. Succes!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 10:40

Bedankt voor jullie tips, lijstje met voor en nadelen tinker - shire had ik al gemaakt, bij een tinker is het enige minpunt eigenlijk dat ik bang ben dat een tinker erg klein blijft. Ik wordt overspoeld met aanbiedingen, waar ik overigens erg blij mee ben en ik zie hele mooie paarden voorbij komen. alvast allemaal bedankt voor het meedenken!!
Ook heb ik aan een drumhorse gedacht maar die zijn zo ontzettend moeilijk te vinden??

piene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 13:00

Ik ken die twijfel wel hoor, er zijn meerdere rassen waar ik, in een vlaag van verstandsverbijstering, naar loop te lonken, en de shire is er wel een van (drumhorse ook hoor ;) )

maar waarom zou je voor erg groot gaan?toegegeven het is erg mooi en als je er op zit valt het gevoel van erg groot ook wel mee.
ik heb zelf een Tinker van 153 hoog en bijna niemand op stal kan geloven dat hij maar 153 is, Tinkers ogen vaak door hun bouw en uitstraling een stuk groter ik ben zelf 175 en kom als ik op hem zit nog niet met mijn voeten onder z'n buik vandaan.

ik vind het juist fijn dat het net iets minder uitgesproken is dan bv een shire, een van de dingen die me daarbij opvielen was dat je echt heel consequent moet zijn, omdat ze of niet of juist wel hun eigen kracht kennen.

bovenal zijn Tinkers gemaakt om met mensen samen te leven,en heb je hun vertrouwen dan heb je een vriend voor het leven, er wordt wel gezegd dat ze erg makkelijk zijn, maar uit ervaring en van verhalen gaat daar wel tijd, en vertrouwen overheen.
het is een zeer veelzijdig,bloedmooi ras en als je er eenmaal aan begint is het of niks of je wilt nooit meer anders. :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 17:51

Wij hebben 5 tinkers en 3 zijn nu al 1.50m of hoger. de jaarling gaat zelfs de 1.60m wel halen.
Waarom neem je geen vanner dan? Die zijn toch wat groter dan de normale tinkers.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 21:23

Ik heb mijn tinker bij deze stal gekocht en het zijn hele vriendelijke mensen. Ook ik heb na 3,5 jaar nog steeds contact met ze.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 21:33

Allemaal weer heel hartelijk bedankt voor de tips, adviezen en meningen, ik heb er echt heel erg veel aan. Het geeft zowiezo al een warm gevoel het weten dat er zoveel mensen bereid zijn om met je mee te denken. :)

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 21:43

piene schreef:
...
bovenal zijn Tinkers gemaakt om met mensen samen te leven,en heb je hun vertrouwen dan heb je een vriend voor het leven, er wordt wel gezegd dat ze erg makkelijk zijn, maar uit ervaring en van verhalen gaat daar wel tijd, en vertrouwen overheen.
het is een zeer veelzijdig,bloedmooi ras en als je er eenmaal aan begint is het of niks of je wilt nooit meer anders. :D

helemaal mee eens!!! :j Toen ik mijn tinker kocht heb ik na een paar weken ook gezegd dat als zijn gedrag zo zou blijven, ik hem weer te koop zou zetten :( , maar na een paar maanden ben ik met hem op de tinkerrecordrit geweest en sindsdien is de band alleen maar sterker geworden en nu (na bijna 5 jaar) zou ik niet meer zonder hem kunnen!!! <3
En vergeet hun HEERLIJKE eigenwijze karakter niet! Moest er even aan wennen, maar kan er nu zooo om lachen... :=

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 00:57

en je hebt tinkers in alle soorten en maten mijn kleinste is 145 cm en pas ik zet zijn 170 makkelijk op en mijn hengst is 164 cm de rest zit daar weer tussen . Dus ook formaat is wel erbij te vinden

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:18

Van de Gorterstraat is een absolute aanrader! Zeer professionele stal en ze hebben goede paarden.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 21:56

Van de Gorterstraat is echt een aanrader, ze gaan netjes met de paarden om. Komen kijken als je je paard koop(als ze je paard brengen tenmiste). ze zijn eerlijk over de paarden...!!
Een vriendin van mij had daar een paard gekocht.. Wat een HEERLIJK paard!!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 22:01

Dankjullie allemaal voor jullie reacties. ik heb er echt heel veel aan :j

gypsygiants

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 08:34

rocymax, als je interesse hebt in een Drumhorse kan ik je misschien helpen. Ik heb er een paar te koop.
stuur even een mailtje naar gypsygiants.com.