[SGW] SGW Gorssel - Verslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

SGW Gorssel - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 09:21

Ik hoop dat alle bokkers fijn hebben gereden en met een goed gevoel huiswaarts zijn gekeerd.

Wij zijn natuurlijk erg nieuwsgierig hoe jullie het er van af hebben gebracht! Barst los!

Eventinggek

Re: SGW Gorssel - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 15:44

Yep! Ben zelf de afgelopen 2 jaar in Gorssel geweest en ik vind het een érg mooie wedstrijd! Hopelijk hebben jullie t fijn gehad Haha!

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 15:54

Jazekers met een super gevoel weer thuis. (en lekker op tijd)
Mijn dressuur ging redelijk. De ene jury vond dat ook maar de andere vond het niets. (18 punten verschil op 21 onderdelen) Ik stond in totaal 9e van de 16.
Met springen foutloos, er werd slecht gesprongen en er waren er maar 3 van de 16 foutloos. De cross ook foutloos. Het ging heerlijk. Nog wel 25 seconden te laat binnen, maarja dat wist ik vooraf. Uiteindelijk vijfde geworden waar er vier prijzen waren. Ik had een verschil van 0.3 met de vierde. Had dus 1 seconde sneller moeten rijden......

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 16:02

Fijn Sabine! Gaat dus weer opwaarts met jou en Tenda!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 16:25

hey super Sabine!! OK dan! jij zult nu wel aan het genieten zijn hé Haha!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 17:37

Goed zeg Sabine! Ik heb je nog in de cross gezien, op de hindernis na het water (die flinke sprong), wat een geweldig paardje heb je zeg Kwijl

Verder nog een paar bokkers gezien, o.a. Renske en Ilse nog even toegeschreeuwd in de cross Knipoog

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 17:41

Ik ben heel benieuwd hoe de rest is gegaan!

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 17:45

super sabine! zal ook wel wat aan je zelfvertrouwen gedaan hebben OK dan!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 18:47

zo ik ben er ook weer

vanmorgen om 4 uur ging de wekker, om 5 uur reden we bij stal weg.
We kwame om 7 uur aan dus eerst betaald en daarna dressuur gereden, ging erg fijn 192 punten en daarmee stond ik 1ste ( helemaal verbaast haha)

Toen de cross gelopen zag alles zitten, alleen de waterinsprong moest ik even goed opletten want dan kan die wel eens spannend vinden en het was wel een aardige hindernis.
Voor de rest vondt ik het een mooie cross.

Nou opgezadeld voor het springen, inspringen ging fijn, toen het parcour hij sprong echt gigantisch hoog haha geweldig, hij begon alleen bij 5 erg te trekken dus ik hem losgelaten er vlak voor ( kwam toch niet uit) toen knalde die er met de knieen vol, tegen aan, toen lette die weer op en verder foutloos rond gereden.
Ging echt super had het gevoel dat ik vloog Tong uitsteken zo springt ie anders nooit!
Naar de DA hartslag 52 alles goed Haha!
Toen crossen, het ging echt super, bij de waterhindernis moest ik eerst schreeuwen stonden allemaal mensen voor, en mars goed aangemoedigd nou zonder problemen sprong er zo over het water in Haha! helemaal blij, lekker verder gereden, alles kwam goed, voorbij het spoor had ikm nog 2 min, ofzo dus iets rustiger gereden, en foutloos gefinisch.

Helaas dom om iets te rustig te rijden net wat sec. buiten de tijd ( 3 ofzo) en daardoor werd ik 3e! in plaats van 1ste, maargoed dik tevreden en helemaal trots, was de 2e M cross en heb geen alternatief genomen Haha!

dus met een top gevoel gaan we straks naar Neede 28 sep!

Bitwise heb ik nog geholpen met online vasthouden, wat een reus! haha
bianca gesproken bij de trailer
merel: ook veel gesproken!
ilse: ook veel mee gepraat en een goeie deal gesloten dat we elkaar bij de finisch weer zouden zien ( starte voor mij) en dat was gelukt Haha!
Scum nog gesproken natuurlijk

En voor de rest weet ik zo niet welke bokkers, kwam Sfranken nog tegen toen ik naar het springen ging ( je crosst in het rood toch?)

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:04

Wat goed Sabine en Ilse, jullie hebben allebei een heerlijke wedstrijd gehad zo te lezen!! Allebei weer 2 punten mee naar huis!
Ilse, gefeliciteerd met je prijs!

Hadden jullie goed weer? hier was het namelijk niet lekker vanmorgen, natte boel!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:15

Wat een mooi resultaat Sabine en Ilse Lachen

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:34

Super resultaten tot nu toe. Meiden gefeliciteerd!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:37

Super gedaan Sabine en Ilse!!
Gefeliciteerd met de prijzen en winstpunten!

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:42

Vanmorgen ook optijd weg.
Dressuur ging best fijn. Jury vond het nog niet geweldig had 183 en ergens middenmoot. Geen probleem opzich want this nu eenmaal niet ons favoriete onderdeel. Bloos
Springen ging wel aardig, maar wel een balkje. Was er een beetje op aan het wachten tot ze weer eens balkjes ging tikken.
Toen de cross. Ging eigenlijk heel fijn. Lekker rustig aan gedaan en wederom een combinatie gepasseerd. Ditmaal op een heuvel(eilandje). Haar paard wou er dus niet meer af. Maar wel achter die van mij aan. Gelukkig boeit het mindy niet zoveel en ging die lekker door. De cross fijn uitgereden, heerlijk genoten Haha! en binnen de tijd.
Uiteindelijk ook, net als Ilse maar dan in de andere M ring, 3e. Dus was helemaal tevreden.

@Sabine: Super!

Enne het weer was eigenlijk best goed. Beetje vochtig in de morgen maar dat klaarde op. In de middag zonnetje.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:22

Hé Kylyco, ik was echt blij dat je de situatie zo goed had ingeschat!
Ik was namelijk hindernisrechter bij de wal waar dat paard voor jou dus nog opstond.
Paard wilde er met geen mogelijkheid af, echt super dat jou paard er langs liep zonder op dat paard te reageren wat al op de wal stond.
We hebben mooie foto's van je!

Sabine, je ging super op hindernis 12,13,14!
Ilse, super gefeliciteerd met je prijs. Jij ging ook erg netjes bij ons.

Lautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:25

Dan ook maar mijn verslag van een geslaagd dagje Gorssel!

Het was voor Tara en mij alweer 5 maanden geleden (Markelo) dat we voor het laatst gecrosst hadden. In Maarsbergen mochten we de cross niet starten omdat we teveel balken hadden...
Dressuur ging voor mijn gevoel een beetje gehaast, vergeleken bij hoe lekker ze op het moment haar dressuurwedstrijdjes loopt. Toch nog 191pnt.
Het springen gaat op het moment al stukken beter dan een half jaar geleden. Ik had supercontrole van hindernis 1 t/m 5. Tot daar foutloos. Toen ze op de dubbel niet helemaal lekker uitkwam tikte ze de eerste balk aan en daarna volgden er nog 3 helaas. Maar ik blijf het gevoel van de eerste helft vasthouden, want er zit echt verbetering in en je moet tevreden zijn met de kleine verbeteringen, denk ik altijd Lachen.
Toen de cross in. Vond zelf hindernis 5 de meest pittige van de hele cross. Heb hem vaak genoeg geoefend in de trainingen, maar had eigenlijk nog nooit zo'n hindernis in de cross gehad.
Bij hindernis 1 was de hindernisjury nog spannend, maar na hindernis 1 hadden we al snel ons ritme te pakken en vervolgens bleven we dit ritme houden tot over de finish! Ze voelde echt heerlijk aan, helemaal niet trekkerig, en superfijn op de sprongen. Soms had ik echt het gevoel dat we zweefden Lachen, zoveel kracht!
Jammergenoeg had ik bij de opsprong (10a) mijn been niet genoeg op druk en omdat het een donker hoekje was was ze beetje kijkerig. 1stop op 10a, toen opnieuw aangereden en sprong ze super!

Ben zeer tevreden met Tara vandaag! Het begin van het springparcours en het algehele gevoel van de cross waren gewoon goed.
Op naar Neede!

gefeliciteerd voor alle bokkers die vandaag in de prijzen hebben gereden! Lachen

ps: weet iemand toevallig van welke site de fotograaf was die bij de waterbak stond?
Laatst bijgewerkt door Lautje op 13-09-08 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:29

Ik barst los Haha! . Voor het eerst weer in het donker weggereden; de zomer is echt voorbij, ook al werd het in de loop van de dag zonnig en best warm.

Het was vandaag na een wat mindere periode met Rose onze rentree in de M. Die verliep anders dan verwacht ... kort weergegeven: dressuur iets te veel slordigheden maar we zijn (weer) op de goede weg, springen ging alleszins redelijk ondanks de drie balken die vielen, en in de cross ging het goed totdat ik me door de sauna heen liet katapulteren (val ruiter). Daarna hebben we wel de laatste sprong gesprongen en de finish gepasseerd, dus staan we wel in de uitslagen maar (begrijpelijk) niet echt hoog.

Dat "katapulteren" ging ongeveer als volgt: waar je vorig jaar het saunahuis inreed en uitsprong, moest je nu de sauna inspringen en er uit rijden. Dat was echt een donker gat. Rose heeft de afstand niet goed gezien, ik ben ongetwijfeld te hard ingekomen, hoe dan ook zij knalde met de voorbenen tegen de bovenste balk, was balans èn tempo kwijt dus schoot ik naar voren. Volgens Mary-Ann was ik met een mooie koprol sneller de sauna uit dan Rose Haha! .

Ik ben dus best tevreden over hoe Rose ging en hoe we hebben gereden Cool ; en ik ben wat boos (vooral op mezelf) over de (te) vele strafpunten die we hebben verzameld vandaag Koe .

En tussen de bedrijven door heb ik veel andere mensen en Bokkers gezien, gesproken, aangemoedigd. Ook dat hoort bij een volle wedstrijddag.

Groeten Paul

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:32

Zijn daar ook foto's van Paul Haha! Haha!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:39

Hm, hele reactie getypt, alles weg.... Boos!

Kylyco en Ilse gefeliciteerd! OK dan!
Paul en Sabine zijn weer goed op weg zo te lezen (op een klein schoonheidsfoutje van Paul na dan Schijnheilig )

Volgens mij hebben de meesten weer lekker gereden, fijn om te lezen!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:48

Iedereen heeft tot nu toe een goed gevoel overgehouden! Toppie Lachen

Ik had vandaag mijn Z-debuut. De dressuurring was erg lang. Ik stond 6de na de dressuur. Springen ging niet goed. 2 balken en een balende amazone.
Toen lekker de cross ingegaan en het ging echt super. Ze deed alles zo makkelijk!!!
Ik had geen klok en ik kwam 21 seconden binnen de tijd binnen (oeps)
Uiteindelijk een 3de prijs en daarmee was is echt superblij Haha!

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:51

Apple schreef:
Zijn daar ook foto's van Paul Haha! Haha!

Niet aan gedacht Afgod Afgod ...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:52

Ik ben meegeweest met Amber, foto's gemaakt en geholpen.

Heb best veel op de foto! (Zal zo namen noemen)

Was ik net op tijd bij het springen van Lex/Bitwise, werkte mn camera niet mee Nagelbijten / Gniffelen dus 2 redelijke foto's...en 1 foto dat ie midden in de hindernis springt maar die's wazig. Clown

Amber had springen 1 weigering en 2strafpunten wegens tijd en cross 2 weigeringen, dus super dat ze hem heeft uitgereden iig! Haha!

Amber zal vanavond zelf wel verslag doen. Ja

Edit:
Degene die ik op foto heb:
61 Damour
1 foto van Sorry (Was te laat) 67
59 Bitwise
Paul_H wel gezien, maar geen foto's dacht ik Bloos
140 Lisa91
105 Jolienn
113 Lautje (volgens mij)
156 Mendy xxitsmexx
170 Ilse18
171 Amber_
179 Kimdepim
189 TeeGee

Enne... ik maar wachten op Ruudjw (177) Nagelbijten / Gniffelen Komt ie niet, was ie gevallen met paard bij inrijden hoorde ik later (Bleef haken ofzo?)

Die fotograaf @ Waterbak: Leukopdefoto.nl

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 21:20

proficiat voor Kylylco, sfranken en ladyzwien, knap gedaan!
En een dubbele OK dan! voor Renske's Z debuut!
Paul, jammer van je val maar fijn dat het verder lekker ging.
Lautje, fijn dat je tevreden bent, na de teleurstelling van Maarsbergen.

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 21:34

Ik ben ook met iemand mee geweest
Haar dressuuur ging erg goed !
ze zou 4e zijn geworden als ze niet gediskwalifiseerd waren.
het springen hadden ze 1 balkje (door veel te hard rijden, en haar beugelriem was geknapt bij hindernis 5 maar ze heeft het parcour gewoon uitgerijden)
toen hebben we snel nieuwe beugelriemen gekocht en begon ze met de cross.
1 weigering op de ton(hindernis 5 ?)
en nog waren ze te snel binnen.
maar toen moest ie naar de dierenarts en bleek ie niet goed te lopen, jammer genoeg dus gediskwalifiseerd.
thuis weer dierenarts erbij en z'n been goed gekoelt,
er is waarschijnlijk iets met z'n pees wat er al langer heeft moeten zitten (beetje vervelend dat ze het niet hadden gezien voordat ze begon met de cross)
Maarja ik vind het altijd een hele mooie wedstrijd !

Ik heb ook wat foto's gemaakt van andere (heel weinig) maar ik heb alleen geen idee van wie Bloos

Paul jammer van je val maar gelukkig ging het verder lekker
en verder gefeliciteerd Lachen allemaal

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 21:37

Liin schreef:
maar toen moest ie naar de dierenarts en bleek ie niet goed te lopen, jammer genoeg dus gediskwalifiseerd.
thuis weer dierenarts erbij en z'n been goed gekoelt,
er is waarschijnlijk iets met z'n pees wat er al langer heeft moeten zitten (beetje vervelend dat ze het niet hadden gezien voordat ze begon met de cross)

mag ik eerlijk zeggen dat ik dat wat raar vind? Dat moet je toch als ruiter als eerste zien, die kent zijn paard het beste. Ik snap heel goed als je dat niet ziet vooraf, maar dan kan de DA het toch ook niet zien Verward

Maar wel balen, hopelijk is het geen langdurige blessure.