Ik heb nu al 2 keer crosstraining gehad (vanmorgen en vorige zaterdag) en volgende week nog eens.
Nu had ik vorige week wat meer gesprongen en buiten gereden, en toen was ze met de crosstraining ook braaf en sprong goed.
Maar deze week was ze erg lastig met dressuur (aan 1 kant vasthouden en gewoon weigeren nageeflijk te zijn), waardoor ik niet aan springen ben toegekomen.
Vanmorgen was ze dan ook vrij lastig. Ze sprong geregeld zonder rug en veel te hoog. Er zat gewoon geen ritme in, wat vorige week wel erg goed ging. Er waren wel wat sprongen goed (dus netjes over de rug en met controle) , maar soms ging ze weigeren op dingen die ze maar al te makkelijk kon.
Ik wil daarom iets meer springen, maar ze moet ook dressuurmatig gewerkt worden en buiten gereden worden.
Daar ben ik benieuwd hoe jullie een week indelen? Dus hoe vaak dressuur / springen enz.
alvast bedankt

voor de nieuwsgierigen, straks heb ik weer foto's. Hoop dat er iets tussenzit waar ik niet te raar opsta
maar ik denk dat het per paard verschilt. Ik zelf spring thuis zo min mogelijk omdat ik teveel ga zitten mutsen. Wel doe ik lijntjes, balken en in-uit werk. Meestal spring ik de week voor een cross/training 1 keertje en verder dressuur en eventueel een keer longeren en naar buiten als het kan.
. En daarnaast longeer ik hem 4x in de week (vanwege mijn knie probleem). 3 kwartier tot een uurtje, vooral om zijn conditie op te krikken.