[SGW] Crossen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

X_orville_X

Crossen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 17:34

Heyhey. Vingers aflikken
Ik wil graag met mijn pony (een E) aan cross-country gaan doen. Maar ik begreep dat dat bij eventing hoorde? En dat je dan persé dressuur en springen erbij moet doen?
Maar dat wil ik niet! Ik wil alleen cross-country..

Nu dus een paar vragen.. Lachen

1) Bestaat alleen de cross-country, zonder dressuur of whátever erbij?

2) Hoe moet je de startkaart/coupons aan vragen?

3) Ik heb dus een E pony, in welke klasse moet ik dan starten?

4) Bij dressuur heb je b, l1,l2 etc. hoe zit dit bij cross-country?

5) Bij dressuur moet je bijv. 5,- betalen voor een proef te rijden. Hoe zit dit met cross-country?

6) Bij dressuur heb je bijv. B+1, B+2, B+3, etc. en bij B+10 mag je over. Hoe zit dit bij cross-country, en wanneer moet je over?

7) Hoe hoog zijn dan de hindernissen die ik zou moeten springen? Met mijn E pony?

8) Mag je dat met een veelzeidigheidszadel rijden, op wedstrijd?

9) Moet je speciale kleding, of is dressuurjasje en witte rijbroek enzo ook voldoende? En is een veelzeidigheidsdekje ook voldoende ofzo?

Zouden jullie wat tips willen geven voor het cross-country? Waar je op moet letten ofzo?? Lachen

xx.

Tien

Re: Crossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 17:36

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 17:41

officiele sgw's hebben altijd eerst dressuur dan springen en dan crossen. als je alleen wil crossen moet je oefencrossen rijden daar heb je ook geen startkaart voor nodig.
maar wil je sgw's rijden heb je eerst een winstpunt in de dressuur en een in het springen nodig mag je uberhaupt officieel meedoen.
bij sgw heb je de klassen B L M Z en verder en ik geloof dat het overgaan ook bij 10 minimaal en 20 maximaal is maar dat weet ik neit zeker.
verder maakt het outfit niet uit waarin je het doet dus je hoeft geen rijjasje aan.

X_orville_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 17:44

miszlisanne schreef:
officiele sgw's hebben altijd eerst dressuur dan springen en dan crossen. als je alleen wil crossen moet je oefencrossen rijden daar heb je ook geen startkaart voor nodig.
maar wil je sgw's rijden heb je eerst een winstpunt in de dressuur en een in het springen nodig mag je uberhaupt officieel meedoen.
bij sgw heb je de klassen B L M Z en verder en ik geloof dat het overgaan ook bij 10 minimaal en 20 maximaal is maar dat weet ik neit zeker.
verder maakt het outfit niet uit waarin je het doet dus je hoeft geen rijjasje aan.

Waar kan ik oefencross vinden? En hoe hoog zal dat dan zijn? :}

X_orville_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 19:27

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:37

je hebt wel apparte crossen, toch in belgie,

X_orville_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 19:40

florence123 schreef:
je hebt wel apparte crossen, toch in belgie,

ik woon in nederland..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 20:06

Er zijn alleen oefencrossen hier in NL als je geen dressuur en springen wilt doen. Anders is er niets. Kijk toch maar eens in de FAQ (link is al 2 keer genoemd) daar kun je de SGW kalender vinden (in een link) waar óók de oefencrossen (zijn er niet zoveel) op staan vermeld.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 08:24

Inderdaad, zoals simmie zegt.
Als je officieel wilt doen, MOET je SGW doen, dus ook dressuur en springen, anders kun je alleen de cross doen, ofwel, oefencross, niet voor punten.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 12:02

zoals hier boven genoemd is er niet veel anders dan de SGW, ik geloof dat de volgende in de buurt pas Princehage is maar ook daar moet bij gedressuurd worden.

Er is ook een bepaalde reden waarvoor dit is en dat is veiligheid, je moet kunnen laten zien dat je pony in de hand is.
Als dit al niet het geval is bij de dressuur mag je niet springen, heb je meer dan 24 fouten in het springen of ben je uit met het springen, dan mag je de cross niet in.
Puur omdat het gewoon zo belangrijk is dat je controle over je paard/pony hebt en over voldoende rijkwaliteiten beschikt om in bepaalde situaties te handelen. In een cross sta je er helemaal alleen voor samen met je paard...

Je kan natuurlijk ook gewoon trainen, dan rijd je allerlei natuurlijke hindernissen met begeleiding en je hoeft niet te dressuren of te springen maar je hebt wel het crossgevoel...