[SGW] Verslagen SGW Markelo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Verslagen SGW Markelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 15:26

Kom maar op met de verslagen Knipoog

Berdien_

Re: Verslagen SGW Markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 15:47

Dan ben ik de eerste.Lachen

Met losrijden voor het dressuren liep Cyrano heel fijn, in het proefje wat spanning door een beetje onweer maar verder ook wel netjes gegaan, 194 punten 3e plek.Lachen
Met het springen was het erg glad in het parcours, maar geen blub, wel 2 mensen zien wegglijden.
Was zelf met 2 balken rondgekomen, Cyrano werkte wel fijn mee, jammer van de balkjes.
Met de cross gingen we heel fijn van start, hij pakte overal super aan en hij vond het weer helemaal leuk!
Was helaas zelf zo stom om na het water de Bhindernis te springen ipv de Lhindernis, moest weer terug over de B hindernis om de L hindernis te kunnen springen dus koste wat tijd, en fout parcours natuurlijk.
Cross verder fijn uitgereden, en kon er ook wel om lachen, had gewoon nog de gele bordjes in m'n hoofd van de B, ging mooi rechtuit, en toen ik eroverheen sprong dacht ik 'dit klopt niet'.Tong uitsteken
Cyrano heeft iig super z'n eerste Lcross rondgesprongen.Haha!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:10

Super Haha!

Helaas ik minder Vork
Dressuur 158 punten en daarna is het bij het springen gebleven Nagelbijten / Gniffelen.
32 strafpunten. Fjordy had het zo zwaar, 5 balken en weigering op 4 (oxer). Maar het was ook echt blubberig, voelde echt dat hij er moeite mee had. Vond het erg jammer, maar het zij zo Haha!.

Hij was ook gewoon zichzelf vandaag niet. Stond er al van de kijken dat hij zo absurd rustig was bij het dressuur. En dan het springen nog, geheid had hij dan halverwege de cross echt op geweest Ja. Misschien allemaal wat teveel laatste tijd (ook wat mok, en staat nu 24/7 binnen). Dus wij wagen ons pas weer in juni bij Vlietlanden Haha!.

Ik heb wel wat mensen gezien Haha! LadyZwien, Jip *LOL* En Rowo heb ik voorbij zien komen haha

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:19

Ik ben er ook net weer, markelo was mijn eerste cross die ik ooit gereden heb. En ook voor t paard. Ging eigenlijk wel aardig goed voor de 1e keer, springen 2 balkjes, en cross 2 weigering, en vast en zeker ook wel tijdoverschrijding haha want die heuvels daar waren aardig glad om in galop weer vanaf te gaan, dus dat hebben we maar in een "safe" tempo gedaan. De bodem was een en al modder, en sommige stukken ook glibberig. Veel auto's met trailers die vaststonden ook haha, onder andere die van mij. Maarja deze MUTS die was dus klaar met haar springparcoursje, en zag de dierenarts niet dus tja ik dacht dat zal wel bij de aanvang van de cross dan zijn, maar ook niks, dus ikd acht uhhmm dan zal dat wel alleen bij het einde zijn dan dus ben ik gewoon de cross ingegaan. maarja kom ik nadertijd terug bij de manege en toen zag ik de dierenarts daar conroleren...
Ik gevraagd en inderdaad konden ze mij wel goed herinneren haha want was schijnbaar de enige die zo dom was.. Wist ik veel, 1e cross.. zal wel d8 ik.. Ik naar het secretariaat gestuurd, en jawel hoor.. GEDISCWALIFICEERD!! :@ domdomdom... maarja iets wat ik dus een aankomende keer NIET meer zal vergeten. Verder vondt ik het leuk, en mijn paard geloof ik ook wel, dus een goede oefening voor ons beide en de volgende keer meer geluk mischien Knipoog Heeft er iemand hier nog foto's gemaakt toevallig? nr 34?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:25

Ja was jammer Amber Ach gut Fjordy was echt zichzelf idd niet

Ik heb Ladyzwien, Rowo,Jipje_Niekje, Tientjuh en Jody gezien Ja

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:26

Ik sta er echt van te kijken dat er mensen gestart zijn.
Ik heb na mn dressuur (die prut ging overigens) nog een keer de cross gelopen, en vond de afdalingen veel te glad om zo vanaf te gaan. Nescio heeft ook geen ijzers, dus ook geen stiften, en ik vind een val riskeren het gewoon niet waard. baalde wel erg, maar veiligheid gaat toch voor. wat een pech met het weer zeg!

Berdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:28

Ik vond de cross goed te doen hoor, ben nergens weggeglipt oid, gewoon voorzichtig gedaan bij de heuvels, had wel ijzers en kalkoenen.

Balen Amber, en je mocht de cross dus niet starten? Dat is ook geen leuk debuut.Ach gut
Ik vond de bodem bij het springen ook wel erg glad, had eigenlijk wel verwacht dat ze daardoor het parcours wat lager zouden zetten.

Dat is wel heel jammer sliverbrumby, dat zijn dingen die je 1 keer fout doet en daarna nooit meer.Haha!
maar wel toch heel netjes voor je 1e cross, meteen netjes rondgekomen!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:30

Scum... waar was Bitwise?? Heb nog gezocht om foto's te maken maar helaas..

ankie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:32

Hoe was het vandaag met de bodem?Hoop dat het morgen een beetje te doen is! Morgen hebben er natuurlijk al heel wat ruiters gestert over de bodem dus ben benieuwd Huilen

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:34

BerdientJ schreef:
Dat is wel heel jammer sliverbrumby, dat zijn dingen die je 1 keer fout doet en daarna nooit meer.Haha!
maar wel toch heel netjes voor je 1e cross, meteen netjes rondgekomen!

Hah ja inderdaad, ik was al zo trots op mijn paard dat ze bij 1 al goed overgekomen was, haha want daar liep ze eerst ook nog te kijken. Had eerlijk gezegd nooit verwacht dat ik de hele cross door zou komen. Maar die huisjes bijna op t laatst die vond ze toch wel heel eng eerst, weigering, daarna zowat vanuit stilstand eroverheen gesprongen dus ze heeft vermogen genoeg Haha!
Waterbak ging mevrouw bovenop de heuvel al stilstaan en achteruit, maar was nog niet bij de hindernis, dus heeft iemand op een bruin paard me even een lift gegeven door de waterbak heen Knipoog
Ja ik ben best trots dat ik zo het parcours al rond kwam in de cross...

De bodem was prutzooi, modder modder en ook nog eens modder. Sommigen plaatsen glad en glibberig, en vooral op de heuvels in de cross uitkijken bij het naar benenden rijden!

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:35

naja ik vond de bodem prut,maar wel te doen. alleen op de heuvels veel te gevaarlijk. maar er zijn er toch blijkbaar veel gestart dus dan moet het wel te doen zijn.

bah, ik baal echt dat ik geen ijzers+stiften had vandaag.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:37

Ik ben er ook weer! Lachen
Gisteren de cross al gelopen en de bodem lag er toen nog aardig bij. Maar toen we vanmorgen wegreden kwam het met bakken uit de hemel... Onderweg op de A1 haalde een auto ons in en daarna stonk het ongelofelijk naar brand. En ja, even later staat er een brandende auto op de vluchtstrook, het rookte echt flink, hoop dat het goed afgelopen is Scheve mond

Dressuur ging best fijn, aardig ontspannen en fijn te rijden, 183 punten. Daarna de cross nog een keer "gefietst" en de redelijke bodem was omgetoverd in een blubberbende helaas.
Bij het losspringen was het echt verschrikkelijk, heb ongeveer 4 keer gesprongen en dat was echt geen porem. Ben dus maar gestopt en gewoon het parcours in gegaan waar ze echt superfijn sprong! Ze sprong goed gedurfd en geen last van de bodem (zonder ijzers Haha! ), in de lijn naar 9 trok ze naar een andere sprong waardoor we een balkje op 9a hadden Clown Maar ach, zonder fatsoenlijk los te springen was ik hier erg blij mee!
Toen moest ik me nog haasten naar de cross want het springen liep wel erg uit. Even 2 hindernisjes gesprongen, gestapt en toen mochten we alweer weg.

De cross ging echt lekker, heb de hele cross in een handgalopje gereden Clown Vond het echt te glad op veel stukken en zo kon ik mooi aan de controle werken. Maar dat was eigenlijk niet nodig, ze bleef de hele cross mooi bij me en pakte alles lekker aan, overal fijne sprongen gehad en foutloos.
Het was dus echt een fijn trainingsrondje, zeker de moeite waard zo Lachen

Mevrouw had na de cross wel zin in nog een rondje:
Afbeelding

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:41

Berdien: Jammer dat je verkeerd gereden was maar verder toch top! OK dan!

Amber: Balen van het springen zeg, maar misschien was er inderdaad ook wel wat aan de hand Ach gut

Silverbrumby: Oops! Dat vergeet je de volgende keer vast niet weer Knipoog

Irene: ik heb de cross ook zonder ijzers gereden en het was best te doen, wel in een handgalopje gereden maar geen enkele glibbering gehad.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:43

ankie1 schreef:
Hoe was het vandaag met de bodem?Hoop dat het morgen een beetje te doen is! Morgen hebben er natuurlijk al heel wat ruiters gestert over de bodem dus ben benieuwd Huilen

Ik vond het vandaag al (te) gevaarlijk (crossparcour was te doen, maar het springen was echt niet grappig.) dus ik was niet gegaan, eigenlijk moet je vanavond even kijken Ja

Ik heb van enkele bokkers een foto (tja, 1 hindernis kan ik maar rennen, voor Tientjuh moest ik echt keihard rennen Huilen van het lachen )
Nu aant uploaden Lachen

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:56

Ben vandaag ook geweest.
Vindt het K*t dat mars een dik been heeft, maar ben ook blij dat ik heb afgemeld. Vondt de bodem voor het merendeels van de cross slecht, dus morgen is het echt een ramp!
Van onze club gaat er niemand meer heen, die morgen eigenlijk moeten hebben zich afgemeld, en denk dat er nog heel wat afmeldingen komen.
Vondt het wel een mooie cross, en zou er volgend jaar zo heen gaan.

Heb melanie, amber en rowo gesproken.
En andrea nog nageroepen in de cross Haha! ( bij de picknickbank)

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:58

ladyzwien schreef:
Ben vandaag ook geweest.
Vindt het K*t dat mars een dik been heeft, maar ben ook blij dat ik heb afgemeld. Vondt de bodem voor het merendeels van de cross slecht, dus morgen is het echt een ramp!
Van onze club gaat er niemand meer heen, die morgen eigenlijk moeten hebben zich afgemeld, en denk dat er nog heel wat afmeldingen komen.
Vondt het wel een mooie cross, en zou er volgend jaar zo heen gaan.

Heb melanie, amber en rowo gesproken.
En andrea nog nageroepen in de cross Haha! ( bij de picknickbank)

Balen joh van Mars. Maar de bodem is inderdaad bagger, helemaal voor de L en M morgen...

Haha jij was dat dus! Bij hindernis 4 toch, dat kleine bankje? Haha!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:58

Oeps, foutje
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 05-04-08 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:59

Ja andrea dat was ik Haha! haha

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 17:06

Ik heb net even met de organisatie gebeld, het springen wordt morgen naar de buitenbak verplaats, dus dat is geen probleem meer.
En de bodem van de cross is nu hard en het opdrogen, en er moet wel heeeel veel regen vallen wil dat morgen problemen geven.
Aldus de organisatie......

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 17:08

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 17:08

Ja en dat is het probleem, vannacht gaat het alleen maar regenen.
Iemand van onze club had van een ervaren eventing amazone gehoord dat zij al niet ging, en die vindt dat het altijd kan, maar deze keer dus niet echt.
Ben benieuwd hoeveel er morgen wel starten.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 17:09

ladyzwien schreef:
Ben benieuwd hoeveel er morgen wel starten.

Daar ben ik ook erg benieuwd naar Ja

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 17:11

Tja het blijft toch altijd gokken.....Hier hebben we bijna de hele dag zon gehad, geen druppel water.
Ik ga zelf wel heen, en mocht het daar tegenvallen kan ik altijd nog beslissen om niet te starten.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 17:12

ja idd.

Hier in het noorden ook mooi weer, alleen ze verwachten vannacht en morgen het ergste in het oosten, dus dat is niet gunstig.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 17:17

Dat is wel lief Melanie.Wij moesten helaas wegens omstandigheden afmelden.
Ik hoop dat het vannacht nog wel hard gaat drogen dan.