[SGW] Instructie aan huis met als doel SGW

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Abercrombie

Instructie aan huis met als doel SGW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 09:12

Zijn er instructeurs/trices die aan huis komen om springlessen te geven met als uiteindelijk doel de SGW?

Ik wil heel graag gericht gaan trainen maar heb niet de luxe van een trailer en chauffeur. Mijn bijrijder heeft een e rijbewijs dus bij hoge uitzondering zou ik een trailer kunnen huren en af en toe een keer op pad kunnen maar dat is te weinig Bloos

Kennen jullie iemand die aan huis komt, omgeving Utecht en verstand van zaken heeft?

Ik wil graag thuis het springen oefenen om dan uiteindelijk zo nu en dan de trailer te regelen en naar een crossterrein te gaan met diezelfde instructeur. Of bedenk ik nu het onmogelijke?

Hoop dat jullie mij tips kunnen geven, sparen voor een eigen trailer en e rijbewijs zijn we hard mee bezig maar tot die tijd wil ik gewoon aan de slag Haha!

Abercrombie

Re: Instructie aan huis met als doel SGW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 18:24

Niemand?

ulrieke
Woonplaats: een klein dorpje vlak aan de Maas in 't Brabandse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:34

Handboek voor militaryruiters van Mark Todd. Leuk en leerzaam boek. Staan ook tips in voor 't springen met nadruk op de cross.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 09:53

De dressuurlessen die ik thuis heb zijn echt dressuurmatig. Wel is het zo dat we soms de proef voor de SGW samen doornemen, maar dat zijn toch dezelfde proeven als op dressuurwedstrijden.

Bij het springen train ik echt voor het springen, dus niet op de cross gericht.

Het enige wat ik thuis aan 'cross' doe is soms naar het bos. Door de waterplassen heen, wat galoptraining etc. Iemand aan huis laten komen voor SGW is lastig omdat je daar toch speciale hindernissen hebt.

Voor de SGW lessen moeten we toch echt van huis af.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 16:22

Misschien is Cristel-Ann Koek iets voor je! Ze komt uit Maarn en crosst zelf met meerdere paarden. Als je haar googelt kan je haar gegevens wel vinden, succes

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 16:24

Bij mij hetzelfde als bij Scum Lachen . Om echt cross te trainen moet je toch naar een crossterreintje.

Je kunt nog wel je springinstructeur vragen om lage hindernissen te springen en die 'raar' te maken (zeil er onder of er over, hindernis van strobalen, hindernis in natuurlijke kleuren, hindernis met autobanden er tegen aan gezet)

supermopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 20:22

Ik heb een half jaar lang een internationaal SGWruiter als instructeur gehad. Erg fijn, deze gaf lekker afwisselend les en hield met alle aspecten rekening.

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 14:21

Als ik de TS goed begrijp, is haar vraag, een springinstructie die later ook SGW training kan geven als zij hier klaar voor is.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 16:05

Het mag ook een SGW instucteur zijn die springles kan geven Knipoog

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 11:14

Dat bedoel ik Tong uitsteken