[SGW] Hoe train je voor SGW Wanroij?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

renskek

Hoe train je voor SGW Wanroij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 11:56

Hey SGW-bokkers!

Dit jaar doe ik voor het eerst mee met indoor Wanroij.
Ik heb alleen geen idee hoe ik daar voor moet trainen. Ik ben met Violin in de manege al wel over meerdere vreemde dingen heen gesprongen. Daarbij kun je denken aan plastic stoelen, een deken over de hele hindernis. Een deken voor de hindernis uitvouwen, zodat je een soort van slootje krijgt.

Hoe trainen jullie voor een indoorcross?

A_n_n_e_

Re: Hoe train je voor SGW Wanroij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 11:57

welke klasse rijd je dan?

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 11:59

Ik rijd mee in de L paarden met een vijfjarig paard. Gelukkig is het paard helemaal niet kijkerig.

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 12:03

Ik doe ook mee aan SGW Indoor Wanroy. We hebben thuis de hele wei omgetoverd Knipoog Ik had al een gewoon prcours staan, nu hebben we over de huidige hindernissen tapijt en dekens neergelegd (zoals je zelf ook al zei) Ook hebben we autobanden gebruikt, kun je aan de balk hangen, of op de grond leggen. Onder een andere hindernis hebben we tonnen/vaten gezet, zoals een blauwe regenton, een rood oud olievat, allemaal leuk om te springen...
Veel succes met je creativiteit

A_n_n_e_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 12:03

hmm..ik heb alleen gehoort dat je goed je parcour moet onthouden.. Knipoog verder ben ik daar persoonlijk nog nooit geweest...

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 12:49

Zorg dat je voldoende conditie hebt. Het is zwaarder dan een gewone cross. Het heeft eigenlijk meer weg van 5-7 minuten barrage rijden.

Als je iets speciaals wilt training voor SGW Wanroij denk ik dat je gewoon dressuur moet oefenen met veel tempowisselingen in de galop. Het doel is dat jouw paard goed voor de benen is maar dat je ook snel kunt opvangen en een wending kunt maken en vervolgens weer een sprintje kan trekken. Je hebt meer aan een korte wending na een hindernis dan een hoog basis tempo.

Zoal anne al vermeld is de grootste uitdaging het parcourse onthouden. Slim Enkele hindernissen moet je 2x springen.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 12:53

toevallig heb ik dat gisteren in de binnenmanege geoefend. Hele lange zijde (ongeveer 60 meter) sprintje trekken en aan het eind opvangen en een korte bocht maken.

Het parcours onthouden moet wel lukken denk ik Lachen

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 13:26

Veel succes dan!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 16:51

Idd, conditie van jezelf is heel belangrijk. Het valt echt tegen hoor zo'n indoorcross! Qua hindernissen kom je vanalles tegen, dat wijkt niet veel af van een buiten-cross.
Heel veel succes!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 12:08

En de alternatieven ook goed verkennen Haha!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 01:36

eigenlijk best jammer dat er niet gelijk een oefen cross bij wordt gehouden. of dagen er na dat je er ook wat rond kunt springen.
Zou het anders erg graag doen.
Het lijkt mij inderdaad ook best zwaar en het parcours onthouden is ook altijd zo'n drama.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 10:18

Dat lijkt mij tamelijk lastig. Het is een enorm georganiseer om alles op tijd klaar te kunnen zetten en om alle combinaties met redelijke tijden te kunnen laten starten. Er wordt betaald voor de huur van de hal dus daarom moet alles dezelfde dag nog opgeruimd worden. Zoiets kun je niet dagen laten staan.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:48

nee tuurlijk dat snap ik maar ik weet dat er wel eens parcoursjes in wanroij hebben gestaan en dan moest je 5 of 10 euro betalen en dan mocht je er springen.
dit vond ik altijd erg leuk.

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 17:47

Ik denk dat je dan een gewoon springparcours bedoeld, want een indoor cross wordt daar inderdaad altijd meteen afgebroken zoals scum al zei. i.v.m de onnodige kosten die er anders bij komen kijken

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:51

Ik doe ook weer mee in pony's L en M

Het grootste ding is inderdaad het onthouden van het parcours.
En je eigen conditie, als je goed door je buik ademhaalt moet het goed te doen zijn.
Ik heb vorig jaar en het jaar ervoor meegedaan.
Ongeveer bij hindernis 17 had ik even ademnood Bloos , maar toen bedacht ik dat het mischien wel handig was
om te blijven ademen dus even inhaleren en blijven ademhalen en het was weer goed.

Hindernissen die je waarschijnlijk weer tegen kan komen:
koeien, puntjes, wijnvaten, huisjes en banken,
paddestoelen uhm verder weet ik het even niet meer.

en ik zou inderdaad oefenen op het schakelen
ik had vorig jaar met mijn jonge pony in de bak getraind (20x^60)
een paar rondjes voluit en dan gelijk verzamelen volte 10 meter en weer voluit. en dat links en rechtsom
en ook crossklokje om en 5.45 min galoperen, werkte goed mischien wel beter voor mijn conditie dan die van mijn pony Haha! (i.i.g. mijn verlichte zit Knipoog )

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:08

Waneer is wanroij?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:22

Komend weekend.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:30

ik doe niets bijzonders, maar ze hebben ook wel genoeg ervaring en alletwee al een paar keer foutloos gelopen in Wanroy. Idd vooral zorgen dat ze goed aan het been zijn, het is binnen wel overweldigend Bloos!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 13:47

Dat is ook de reden dat ik niet met mijn M-paard mee doe. Die is binnen heel kijkerig en wordt dan helemaal strak. Niet echt een goed idee als het heel overweldigend is!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 20:20

Ik heb echt nog nooit speciaal getraind voor Wanroij. Had nog we het plan gehad om een keer bij Rob langs te gaan, maar door het vriezen is het er niet meer van gekomen.
Maar ik moet zeggen dat ik het voor de Hattrick dan ok vooral als en oefenrondje zie en ook echt niet op tijd rijd ofzo. Gewoon lekekr wat vreemde hindernissen springen.