[SGW] Buitenland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_San_

Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-07 21:18

Ik ben al een tijdje aan het ronstruinen op het internet, maar dacht dat ik het hier misschien ook wel even kon vragen. Ik ben na Mei 2008 klaar met mijn VWO, nu wil ik proberen in te loten bij Diergeneeskunde. Als dat niet lukt zou ik misschien wel een jaar naar het buitenland willen, werken op een sportpaardenstal. Wat natuurlijk helemaal vet zou zijn, op een eventingstal terecht te komen. kennen jullie ook stallen in het buitenland waar je terecht zou kunnen, of dat je het zou kunnen proberen. Of dat jullie iets in die richting weten?
Groetjes Sanne

_lautje_

Re: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 20:29

Wij hebben zelf nogal eens stagaires vanuit Deurne en Dordrecht e.d. en ik weet dat er genoeg plekken in het buitenland zijn waar je terecht kan. Misschien kan je het beste een MBO paardenhouderij opbellen met de vraag of zij wat weten. Een eventingstal zal denk ik best lastig zijn.
Het beste kan je gewoon bellen of mailen naar een stal waar je terecht zou willen.
Houd er wel rekening mee dat een eigen paard meenemen (meestal) niet mogelijk is en anders geld kost.
Ik had zelf ook het plan om dit jaar een tijdje naar het buitenland te gaan (kon terecht in Duitsland of Frankrijk), maar het is nog een best geregel. Daarnaast kon ik geen 3 paarden meenemen en ik wou er niet twee 3 maanden stil zetten.
Wat ik wel weet als je ergens echt graag terecht wil het eigenlijk altijd wel lukt. Je moet alleen keihard werken en als je tegenvalt heb je echt een tijd waarin je alleen rotklusjes doet. Aan de andere kant als je goed je best doet, luisterd, niet terug praat en hard werkt wordt je over het algemeen goed gewaardeerd.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 09:35

Irene2 hier op bokt heeft vanuit school (Universiteit Wageningen) stage gelopen bij Karin Donckers. Je zou haar eens kunnen pben.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 20:28

Ik heb een paar maanden op een springstal in Ierland gezeten...
Heb daar ook gecrosst...
In Kill, County Kildare, half uur bij Dublin vandaan.
Het heet Kill International Equistrian Centre...