Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Beter al de div soorten hindernissen in de lagere klassen tegen komen ipv plots voor een ongelooflijke hindernis in de M staan. Citaat:en dat de "anderen " pas bij 20 mogen (net als bij de dressuur en springen)
. 
IK heb er nu 12 ( met al min 2 zelfs door zelf rijden fout parcours) ik mag dus nog 4 crossen foutloos doen in het L en moet dan ook M , maar met een pony bij de paarden vind ik dit na twee seizoenen begonnen met crossen een hele opgaaf.
maar dat maakt je ook kwetsbaar. Ideetje (niet van mezelf maar liever goed gejat dan slecht bedacht): organiseer een landelijke pool van hindernisjury's die ook (onderling?) voor training en instructie zorgdragen; dat zorgt voor uitwisseling van kennis en ervaring en voor een betere kwaliteit jurering en dat is weer in ons belang
.
.
.
. Mijn ervaring is dat ik het meestal wel kan organiseren om alles op één dag te doen en als de wedstrijd niet te ver weg is ook nog de dag tevoren parcours te lopen. Zodra ik verder weg moet en toch al overweeg om stalling voor het paard te regelen, vind ik het een ander verhaal worden. Jullie geven aan - als ik dat zo mag samenvatten - dat er praktische bezwaren zijn zoals grooms, trailertrekkende vaders en dergelijke regelen, en dat jullie het ook wel erg veel vinden worden - iedere wedstrijd een heel weekeinde weg. Vind ik terechte overwegingen.

Was gewoon eens benieuwd of er volgens de wedstrijdruiters nog verbeterpunten waren 
Scum schreef:Ik wil er verder niks meeWas gewoon eens benieuwd of er volgens de wedstrijdruiters nog verbeterpunten waren
Maar Ibonn is volgens mij wel een brief aan het opstellen naar de KNHS met ideeen.
? Ik zou het de moeite waard vinden om niet alleen de bond maar ook (juist) de wedstrijdorganisaties te "kietelen". Want (zie het topic over de favoriete cross van het jaar) iedere SGW heeft zijn eigen sterke en zwakke kanten. Groeten, Paul