[SGW] waar zeer makkelijke oefencross?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alnieno

waar zeer makkelijke oefencross?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 20:54

hayhay,

ik heb een nogal hypere en wijgerachtige haflinger:P (ze is verder wel een sgeet hoor)
met dressuur en springen gaat het nu erg goed, ze springt een losse stijl van 70 cm en ze kan een nette b proef lopen. (we zijn pas net "ëcht" aan het trainen, en begin nu met wijken en springen iets opbouwen.)

maar de vraag is, waar is (in de buurt van arnhem) een hele makkelijke oefencross? sgw lijkt me heel erg leuk! en wil graag kijken of het wat voor mij is...

alvast bedankt!

floor01

Re: waar zeer makkelijke oefencross?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:27

Hoi horse_driver!

Als ik jou was zou ik eerst een aantal crosstrainingen gaan volgen in het voorjaar om je pony aan crosshindernissen te laten wennen. Als dat dan goed gaat kun je een keer een oefencross proberen! Veel succes.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 11:05

Horse_Driver schreef:
hayhay,

ik heb een nogal hypere en wijgerachtige haflinger:P (ze is verder wel een sgeet hoor)
met dressuur en springen gaat het nu erg goed, ze springt een losse stijl van 70 cm en ze kan een nette b proef lopen. (we zijn pas net "ëcht" aan het trainen, en begin nu met wijken en springen iets opbouwen.)

maar de vraag is, waar is (in de buurt van arnhem) een hele makkelijke oefencross? sgw lijkt me heel erg leuk! en wil graag kijken of het wat voor mij is...

alvast bedankt!

Ik denk dat het niet slim is om zomaar een hele cross te gaan rijden als je nu alleen een stijltje kunt springen. Het beste is om eerst je springen te verbeteren, zodat je in ieder geval een parcoursje kunt rijden.
Als dat lukt, volg dan een paar trainingen. In de training kun je ook kijken of het crossen iets voor je is. En je hebt meteen goede begeleiding erbij. In zo'n oefencross ben je op jezelf aangewezen. Bovendien krijgt je pony een soort hindernissen te zien waarmee hij nog niet eerder kennis gemaakt heeft. En dan kan zo'n traject van 2 km errug lang zijn....

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 11:14

Ik heb laats meegedaan met broekeloo dat was best pittig. ook gewoon zonder te oefene hoor Knipoog We zeg maar op de lange afstanden getraint en in hbos wel een paar takjes genomen en een paar keer op de waterbak geoefend. dus tjah t is hoe je het aan pakt. Ik zou er af en toe een paak keer een str baal bij pakke en daar over springen

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 12:54

haay,

ik was ook niet de bedoeling om zeer binnekort te gaan rijden hoor!:P maar ergens vroeg in volgent jaar ofzo.(en dan nu begingn met pringwerk enzo)
maar we kunnen een trailer huren, en dan moet je van te voren een datum reserveren (zit snel vol)

lijkt me geen slecht idee, een crosstraining! maar wat houd dat precies in..?:P

groetjes!:P

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:09

dan ga je gewoon traienen met crossen. Ze geven je tips je paard leerd aan de soord sprongen wennen

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:12

idd, krijg je gewoon les.

zou je mischien wat duidelijker willen typen?

ik zou idd ook niet zonder voorbereiding een cross ingaan, die van mij vond de eerste cross les heel erg spannend, kijk maar in me profile

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:27

Duidelijker typen?? Volgens mij is er niks fout aan en anders sorry heb dyslexie

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:01

gewoon springen en cross zijn 2 totaal verschillende dingen.. je paard kan springen, maar zonder training gaan ze echt niet zomaar over cross hindernissen...

check www.sgw-eventing.nl of benader Dhr van der Marel.. die weet alles hierover..

ga zeker niet zonder crosstraining een oefencross in.. daar komen ongelukken van... uiteraard zijn goede beenbescherming rondom EN een bodyprotector verplicht...

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:55

je hebt msn taal Knipoog

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 17:06

Zie ook de zeer uitgebreide en met zorg samengestelde FAQ van dit SGW-forum. Knipoog

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 14:52

dank julie wel vor de reacties;)
ik heb bij die veelgestelde vragen gekeken! ik zal het overleggen:P

groetjes

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:54

Ga eens naar Busloo en regel dat er iemand mee gaat die veel verstand heeft van de cross, die je kan helpen met deze hindernissen.

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:58

Ik zie dat je in Gelderland woont. In Renswoude zit Gert Boonzaaijer (een hele bekende sgw ruiter). Hij geeft elk voorjaar een beginnerscursus cross. Zes keer om de veertien dagen. De opbouw wordt heel goed gedaan. Ik heb er zelfs tinkers zien springen. Echt héél leuk

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 16:37

gaaf! lijkt me leuk (maar hangt er niet een groot prijskaartje aan:P)

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:26

Nee hoor dat valt heel erg mee. Ik kan het straks wel even navragen wat het kostte?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 18:19

piecon schreef:
Ik zie dat je in Gelderland woont. In Renswoude zit Gert Boonzaaijer (een hele bekende sgw ruiter). Hij geeft elk voorjaar een beginnerscursus cross. Zes keer om de veertien dagen. De opbouw wordt heel goed gedaan. Ik heb er zelfs tinkers zien springen. Echt héél leuk

Ik spring er idd ook met mijn tinker.
Zelf vind ik het hele goede lessen Ja
Mijn pb staat open voor meerdere vragen Horse_driver Knipoog

De prijs was volgens mij 150 euro en dan heb je 6 lessen en een oefencrossje, erg leerzaam, en volgend jaar doe ik ook weer mee.

Mrjeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 18:50

Ik spring bij Rob Jansen, in Bergharen. Hij is cross en springtrainer en geeft echt heel goed en fijn les. Hij kan heel goed inschatten wat het probleem is (als die er is) en zorgt dat jij en je paard elkaar heel goed vertrouwen! Sinds ik bij hem les springt mijn paard alles en ben ik er ook meer van overtuigd dat het goed gaat! Springen nu vrolijk foutloos in de B rond, en van het voorjaar poging tot SGW starten =D!

oh en trwns...1.25 springen met een tinker...dát vind ik een prestatie Tong uitsteken!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 18:52

Dank je Bloos

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 23:06

MelanieB schreef:
piecon schreef:

De prijs was volgens mij 150 euro en dan heb je 6 lessen en een oefencrossje, erg leerzaam, en volgend jaar doe ik ook weer mee.

Als Gert de lessen zelf geeft, dan wel ja...

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 12:19

Wij hebben les gehad van één van zijn instructrices (ben haar naam vergeten) en ik moet zeggen dat ook zij het héél goed en ontspannen doet, zeker als je het nog nooit gedaan hebt. Zelf rijdt zij ook SGW. Dus Gert heeft zeker de naam, maar zij is zeker niet minder.
Qua prijs klopt het idd. 150 Euro voor zes lessen inc. eindcrossje.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 13:13

Femke van Os?

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 16:02

bedankt!;) ik zal het vragen aan me ouders!
is er misschien een site waarop ik meer info kan krijgen over de lessen en de oefencross? (al is het maar even om mijn ouders er van te overtuigen:P)

groetjes!;)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:33

Simmie schreef:
MelanieB schreef:

Als Gert de lessen zelf geeft, dan wel ja...

Hoe bedoel je dat?
Komt namelijk niet erg aardig over Nagelbijten / Gniffelen
Ik vind dat Femke (van os) ook hele goede lessen geeft hoor.. Nagelbijten / Gniffelen

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:33

Horse_Driver schreef:
bedankt!;) ik zal het vragen aan me ouders!
is er misschien een site waarop ik meer info kan krijgen over de lessen en de oefencross? (al is het maar even om mijn ouders er van te overtuigen:P)

groetjes!;)

http://www.goelststables.nl

Ik zie net dat hij tijdelijk gesloten is voor onderhoud... Knipoog