[SGW] Wat waren jouw hoogtepunten/dieptepunten van 2007?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Wat waren jouw hoogtepunten/dieptepunten van 2007?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 14:45

Op crossgebied natuurlijk Clown

Lielle

Re: Wat waren jouw hoogtepunten/dieptepunten van 2007?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:51

Vooral dieptepunten eigenlijk weer eens. Dieptepunten waren overduidelijk mijn val in Castenray met Raimaer, en het weer niet normaal hebben kunnen crossen met mijn eigen paarden. 6 (+ een halve) crossen met 2 paarden in 2 jaar is wel bedroevend weinig. Hoogtepuntjes waren de M cross in Chaam met Raimaer na een jaar ellende en het M NK met Vos.

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 16:05

Mijn toppunt van het jaar was mij nieuwe dressuur-instructrise!! Man, ik kreeg dat paard nooit aan het lopen en toen, na twee lessen begin eindelijk het balletje te rollen. Crosshoogtepunt was Texel, omdat ik toen voor het eerst prijs had, en uitvond dat het echt een top cross paard was. Geen enkel paard was voor mij foutloos het water in gegaan en meneer gaat er gewoon voor. Eigenlijk bleef hij me verbazen in de cross: hoe makkelijk hij de trakhener sprong in Hattem. hetzelfde met de waterinsprong in Ede, Greppel in Nijeberkoop, de Molenwiek in Gorssel. Alles deed hij!! Geweldig Haha!

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 16:41

Hoogtepunten heb ik niet echt, dieptepunten wel maar die weet iedereen nu wel Haha!

Ben wel tevreden over mijn prestaties in 2007 alleen had me er meer van voorgesteld. M bleek toch nog een maatje te groot voor ons en achteraf was de eerste cross van het seizoen al meteen M starten een hele slechte zet. Zorgde ervoor dat ik alle volgende crossen bang was met als dieptepunt de uitsluiting in Hooge Mierde en het niet durven starten in C'ray.

Terugplaatsing naar het L zorgde ervoor dat ik het plezier terugkreeg en ondanks de tegenvallende resultaten in het M zorgden die paar M crossen ervoor dat ik makkelijker tegen het L aankeek en eindelijk eens tempo durfde maken wat resulteerde in een paar crossen met de optimale tijd binnen handbereik.

Toch nog een hoogtepuntje: ik heb geleerd dat ik SGW veel te leuk vind om te stoppen, dus we gaan vrolijk verder, misschien in het M en misschien met een jong paard weer terug in de B.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 21:06

Hoogtepunt: Aankoop Sims, waarvan het een totale verrassing was of ze het crosswerk uberhaupt op zou pakken. Gelukkig is dat tot nu toe goed uitgepakt. Heel 2007 is blessurevrij verlopen voor Sims.
Dieptepunt: het missen van een klein stukje voorseizoen door mijn ziekenhuisopname.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 21:19

Dieptepunten: helaas genoeg....... Huilen Hercules zijn artrose, bronchitis en opgelopen kogel hebben er afgelopen seizoen voor gezorgd dat hij van een leuk wedstrijdpaard met pensioen is gegaan.
De cross in Castenray is ook iets waar ik liever niet meer te vaak aan terug denk....

Absolute hoogtepunt: de fantastische cross in Hooge Mierde!!! Hij luisterde enorm braaf en bleef bij me. Zonder fouten rond kunnen komen en die 1,5 minuut tijdsoverschrijding maakte helemaal niks meer uit Haha!!

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 21:24

Hèt hoogtepunt: de verhuizing. Land, drafbaan, stallen, huis: wat een mogelijkheden! Dat het huis geheel herbouwd wordt: ach een kniesoor ... En waarvan ik (ook) een heel seizoen heb genoten, was de aanwezigheid van Albert Voorn (leuk, leerzaam, sociaal).

Hèt dieptepunt: de SGW in Princenhage. Het ging zeldzaam slecht tussen Rose en mij. Die verstoorde verhouding, meer nog dan dat ik niet in de cross mocht starten, was me nog nooit overkomen.

Groeten, Paul

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 21:51

Ik heb eigenlijk nog niet echt dieptepunten gehad......... heb er even over nagedacht, maar de afgelopen twee jaar waren zeer succesvol, ik begon zomer 2005 in het L dressuur nadat ik het klassiek springen even vaarwel had gezegd, het ging niet meer in de L paarden met een E pony van 1.51. Met succes ging ik verder met dressuur want ik was toen in juni 2006 al Z1 dressuur met een winstpunt, dus in een jaar.
Het springen bleef kriebelen en ik ben me gaan verdiepen in sgw, ik ben toen castenray gestart, dit was nog niet zo'n succes,maar gelijk de tweede cross westerbork eerste, de daaropvolgende crossen maarsbergen, gorssel, wieringerwerf ook nummer 1, ede 4e en heino 5e, de afsluiter werd Hattem 3e. Een succesvol cross jaar in de B.
Ik heb mijn ABOP gedaan in de winter van 2006 en mijn pony was drachtig van Kasparow. Toen heb ik 5 maanden niet gereden en het veulen is zonder problemen zelf , twee weken te vroeg weliswaar, op de benen komen te staan. Ik heb Rebecca al die tijd wel gelongeerd.
Het ging zo goed met Rebecca en het veulen dat we weer naar Alice Naber gingen om te crossen met het veulen mee, ik merkte aan Rebecca dat ze het zo fijn en leuk vond dat ik besloot weer te starten (met het veulen mee), ik heb Hooge Mierde nog in de B gereden (want winstpunten regeling was toch omhoog gegaan ) en toen Maarsbergen eerste L Cross gelijk een derde plaats, Ede vond ik zo makkelijk dat ik zelf te lauw op mijn paard zat en dus toch een weigering kreeg ....onze eerste !!!!!!! jammer dan. Daarna heb wieringerwerf ook gereden met een derde plaats en Vlietland eerste, gorssel had ik helaas een stuurfout op de wieken, mijn fout. En op Ysselsteyn sprong ik een fout parcours !!! hahaha ook mijn fout, maar was wel zonde van de plaats van dressuur, Diepenheim heeft Rebec me voor het eerst verrast met 2 weigeringen, maar dat is dan ook wel de slechts gereden cross geweest. En als mooie afsluiter een 5e plaats op Hattem, waar zowel ik als rebec geen fouten maakte, die balk met springen weet ik dat ik dat snel kan hebben in een dubbel met de pony, maar dat reken ik haar ook niet aan.

Met het veulen gaat alles super en hij groeit als kool, je kan alles met hem doen en Rebecca heeft geen blessures gehad, dus voor mij eigenlijk alleen nog mooie herinneringen. Ik hoop dat dat zo blijft, want gezond blijven is belangrijker dan winnen. Wie weet over 3 a 4 jaar een klein laag crossje met de zoon van mijn merrie !!!! Haha! blijft een raar idee zo klein als hij nu nog is dat je er over 4 jaar weer mee rijd Knipoog Knipoog

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 22:28

Mijn hoogtepunt is zeker het Overijssels Kampioenschap klasse B in Bathmen. Verder natuurlijk ook dat ik van de 7 gestartte crossen 5 keer prijs had (bij de beste 4) en die andere 2 door 1 klungelige weigering net geen prijs had, zonder die weigering was ik bij beide eerste gweest.

Een dieptepunt heb ik op SGW gebied eigenlijk niet gehad! Ik hoop dat ik dat zo kan houden. Als het niet met Calyp is wel met een ander paard.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 09:34

Dieptepunt was na weken hard trainen 141 punten scoren in een officiele dressuur proef in het M2...
Hoogtepunt was voor mij toch eigenlijk wel deelname aan het NK en die helemaal uitrijden (ook al zijn er veel die het een makkelijke wedstrijd vonden)

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 09:53

Dieptepunt dat ik maar 3 wedstrijden heb kunnen starten dit jaar Verdrietig

Hoogtepunt dat ik wel bij alle wedstrijden een prijs had en in Chaam een eerste prijs. En dat Wuppie de cross in HM, die ik best lastig vond, heel gemakkelijk deed!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 10:16

geen dieptepunten

hoogtepunten: dat het L echt onwijs goed ging
april voor het eerst L gestart in totaal 7 crossen gereden
3 keer 2e prijs, 2 keer 1ste prijs en 1 keer 3e.
reserve kampioen van het noorden
en natuurlijk 3e prijs op het NK! Haha!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 11:42

Mijn hoogtepunt was dat Kameel zn crossdebuut in Wieringerwerf heel goed oppakte en foutloos crosste.
Dieptepunt was Vasse, al zou ik het zelf niet echt zo noemen. Hij wou daar het water niet in (was foutloos tot de waterbak) waardoor we gediskwalificeerd waren. Maar dat kwam gewoon door zn gebrek aan ervaring

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:28

Tja... dieptepunt... dat ik gevallen ben met het losrijden in Castenray ('k was zo eigenwijs om de L/M hindernis te willen springen) En mijn uitsluiting in Gorssel met het springen. Maar dat reken ik liever onder blunders dan dieptepunten! Bloos

En hoogtepunten.... De dressuur in Gorssel, ze liep me daar lekker! en de wedstrijd in Neede. Voor het eerst dat alles klopte! (en meteen ook 5e) Haha!

Verder vind ik het een hoogtepunt om weer lekker aan het crossen te zijn en lekker te genieten.
En het is ook helemaal top dat het klikt met de eigenaresse van het paard en dat ik lekker mag crossen met haar. Go jij! Go jij! OK dan!

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 16:50

Het hoogtepunt was toch wel mijn debuut in Chaam. Ik heb nog nooit zo'n plezier gehad tijdens een wedstrijd. Wat voor mij ook wel een hoogtepunt was is dat ik Ede zonder vallen heb uitgereden.

Het dieptepunt of eigenlijk dieptenpunten was mijn val in Maarsbergen en in Vlietlanden waarbij allebei m'n ervandoor ging.
Bij deze 2 crossen ging de dressuur en springen goed maar de cross gewoon slecht.
In Ede en Chaam ging de dressuur en springen iets minder maar wel een lekkere cross gereden.
Conclusie: dressuur en springen moet gewoon iets minder gaan om lekker te gaan crossen Tong uitsteken Knipoog

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:21

Onze dieptepunten in 2007:
    *Tijdens de 2e M cross met Pasjha in Etten Leur in cross de katapult gesprongen (verder ging alles super Sigaar ) --> gediskwalificeerd... Bloos! Parcoursbouwer heeft toegegeven dat de hindernis verkeerd was afgevlagd, maar er is besloten om er verder niets aan te doen....
    *Tijdens SGW Vrouwenspolder een leipe 'stunt' uitgehaald op de waterbak met Ungaro Clown Doordat hij met een mega wapper uit het water sprong knalde ik half uit het zadel, resultaat: effe tussendoor naar de DA.... Cross wel uitgereden en zelfs nog een prijs behaald Bloos wel een stukje doof linker scheenbeen eraan overgehouden door paaltje
    *Tijdens eerste L cross met Ungaro in Maarsbergen heb me in de cross verreden --> gediskwalificeerd. Zonder diskw. stonden we 2e! Verder heeft hij wel alles foutloos gesprongen, heb de cross nog helemaal uitgereden voor ervaring voor Ungaro Bloos
    *In Gorssel een 'bijna val' gehad met Pasjha op de molenwiek en hierdoor een weigering. Verder ging alles super!
    *In Bathmen tijdens de M cross met Pasjha van hem afgegleden doordat we dicht op n sprong kwamen en hij n beetje schuin onder me sprong. Het regende en alles glibberde, ik gleed gewoon uit het zadel en landde met 2 benen op de grond.... Gestoord
    *Tijdens het NK Hattem met het losspringen voor het springen er door Pasjha flink afgegooid Hamer daarna helaas niet meer lekker gereden Huilen Gelukkig wel nog 10e geworden, wat ook m'n doelstelling was... Maar baalde toch want het had beter gekund
[size=9]Verder heb een 1e prijs misgelopen omdat: in HM met Ungaro in de B omdat ik iets verder van de optimale tijd afzat dan nr. 1 Gestoord dus 2e; in Vlietlanden met Pasjha in t M omdat ik dacht 'die paar seconden maken ook geen verschil meer dus maar rustig aan naar de finish' Gestoord dus 2e; in Bathmen met Ungaro omdat ik dacht dat we snel genoeg gingen in de cross Gestoord , dus 2e; in Bathmen met Pasjha in de L omdat ik zonodig uit t zadel moest glibberen, dus ergens achteraan geëindigd. Best stom van mij.....[/size]

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 19:50

Mijn hoogtepunten: eigenlijk iedere cross die ik met Pasjha in het M heb gereden! Haha! Pasjha is echt te gek Lovers In Vlietland was ik mega trots toen we die 2 trakheners in eén keer netjes gesprongen hadden! Haha!
In Maarsbergen de eerste keer L met Ungaro; ik was echt beretrots op onze gup! Het is ook zo'n schatje Lovers

Verder ben ik eigenlijk heel vaak trots op onze paardjes! Haha! is eigenlijk iedere keer al een hoogtepunt op zich Knipoog

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:03

Dieptepunten: Het een beetje moeizaam op gang komen in Chaam & Etten-Leur.. (beide uitgesloten)
Hoogtepunten: Vanaf mei gaan lessen bij Jan van Beek, en vanaf toen alleen maar vooruitgang geboekt! Lachen
Waaronder een 2e prijs in Lisse & Princenhage en een 1e prijs in Ysselsteyn! Haha!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 13:01

Veel leuke hoogtepunten, en ook veel vervelende dieptepunten helaas..

Mijn hoogtepunt was mijn 4e prijs in Vlietland, en 3e plaats van het Zuid-Hollands kampioenschap Haha!
En dan Toffee überhaupt al 5 crossen achter elkaar dit jaar foutloos heeft uitgelopen. Was natuurlijk pas voor het eerst voor haar.

Dieptepunt: bijna alle dressuurproeven Nagelbijten / Gniffelen Mijn val in het springparcours in Diepenheim. En het ergste was mijn uitsluiting in Barchem.. Nu was het wel duidelijk dat het Toffee niet goed zat in de rug.. Gelukkig ziet het er al weer naar uit dat het goed komt!

Ben eigenlijk wel tevreden over mijn seizoen Lachen
Alleen echt hopen dat Toffee nu weer helemaal beter wordt, want de dressuur was echt drama afgelopen jaar..

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 14:04

Ben mijn Limburgs kampioenschap in de L met Ungaro vergeten bedenk ik me net Bloos! Dat was ook zeker een van mijn hoogtepunten dit jaar *LOL*

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 15:26

Hoogtepunten...iedere M wedstrijd die ik uitgereden heb...en dat waren ze allemaal op 1 na.

Dat was ook meteen mijn dieptepunt...lager dan de grond konden we dan ook niet gaan. Haha!

Hoogte en dieptepunt samen : In Castenray de cross uitrijden wel met 3 weigeringen...maar die trakhener hè...na die cross liep je iedere keer door het parcour zo van..ooohh...valt allemaal mee na castenray..en dan aan het einde een ontlading van in tranen uitbarsten door geluk/spanning/zenuwen en alles door mekaar.

En van de 9 wedstrijden toch 4x in de prijzen te zijn gevallen...waanzinnig.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:27

Hoogtepunt: Ik heb er heel wat gehad dit jaar Haha! Ik was gewoon al zo verrast dat Fjordy zo leuk kon springen.
Maar ik vond mijn 1e prijs in Oefen Ede echt geweldig Ja.
Dieptepunten: Mijn dressuurwedstrijden met hem. Vork

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 00:10

Mijn mooiste hoogtepunt:
Kampioen oefencross Huissen worden en met bonny 1.25m gesprongen.
Punten waren redelijk gauw binnen voor de dressuur.
Oefencross Ede foutloos
Mijn crosslessen natuurlijk, toen ik voor het eerst begon, super gaaf.

Dieptepunten:
verdere dressuur Ach gut Tong uitsteken

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:12

ook al heb ik maar 2 crossen gereden dit jaar Bloos
Hoogtepunt: Mijn eerste cross gelijk foutloos rijden & 2e worden op het Zuid-Hollandse kampioenschap!
Ik was echt ontzettend blij dat de eerste cross zo lekker ging.
Dieptepunt: Op SGW Lisse voor het water eraf vallen & gediskwalificeerd worden bij het water.
Voor de rest heb ik wel een heerlijke cross gereden, dus dat komt volgend jaar wel goed Haha!!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:21

MelanieB schreef:
Mijn mooiste hoogtepunt:
Kampioen oefencross Huissen worden en met bonny 1.25m gesprongen.
Punten waren redelijk gauw binnen voor de dressuur.
Oefencross Ede foutloos
Mijn crosslessen natuurlijk, toen ik voor het eerst begon, super gaaf.

Dieptepunten:
verdere dressuur Ach gut Tong uitsteken

Nog een dieptepunt, tijdens de oefencross aan het einde van mijn lessen, in het water pleuren, Lielle (toch) was ook bij die oefencross, renswoude ROFL