[SGW] en dan komt de winterstop(dip)???????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nelis

en dan komt de winterstop(dip)???????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 10:02

ja na een seizoen vol prachtige sgw's en heerlijk trainen komt dan nu de zogenoemde winter stop.... No Cheer

wat doen jullie met je paarden ?

helemaal vakantie en het land op?

of train je door op andere takken van de sport?

ik zelf ga meer parcoursbouwen , en springen het indoor seizoen.

hopelijk haal ik dan ook mijn punten is voor het z ! Knipoog

Ibonn

Re: en dan komt de winterstop(dip)???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 10:17

Ben weer op zoek naar een dressuurzadel, dus dat zegt genoeg Haha! Plato gaat vrl zijn carriere in de dressuur voortzetten, helaas geen winterstop voor hem Tong uitsteken Nu rijden we enkele Z1-dressuurwedstrijdjes en vanaf januari doen we mee aan de Kur op Muziek 4-tallen competitie klasse Z met onze vereniging.

Wel wil ik vanaf de Kerstvakantie minimaal 2x per maand bij Rob of ergens anders gaan trainen om alvast wat in het ritme te zitten als het seizoen weer begint. Dit had ik dit jaar niet goed voor elkaar.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 10:20

voor mij even geen wedstrijden en wat meer rust in de weekenden maar wel lekker doorrijden. Maar als het een dag slecht weer is geef ik Os nu wel makkelijker een dag vrij.

En wat meer aandacht voor dressuur en springen. Gisteren al een houding&zit clinic gehad dus ik heb wel weer huiswerk meegekregen!

En als ik weer een andere auto heb wil ik ook kijke of ik 1 kee per maand een crossles kan gaan rijden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 10:26

ik hoop mijn eigen paarden lekker door te trainen deze winter (en wat dressuur- + springwedstrijdjes mee te nemen) om dan in Chaam twee keer B te kunnen starten. Laquinta heb ik zaterdag voor het laatst uitgebracht, daar blijf ik wel thuis nog een beetje mee spelen.

Crosstraining komt in het voorseizoen weer.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 10:26

ik wil in princiep ook wel cross lessen blijven volgen maar ben er nog steeds niet hoe wat wanneer..

wil idoor wanroij graag rijden

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 10:27

Die gaat wsl niet door dit jaar.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 10:30

Lielle schreef:
Laquinta heb ik zaterdag voor het laatst uitgebracht, daar blijf ik wel thuis nog een beetje mee spelen.

joh, ik wist niet dat je daar voor het laatst mee op wedstrijd geweest bent. Gaat de eigenaresse zelf weer meer wedstrijden rijden?

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 10:31

Lielle schreef:
Die gaat wsl niet door dit jaar.

No Cheer
oh..

echt waar joh?

hoezo dat?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 10:33

Weet ze nog niet. Met een kleintje valt dat toch allemaal niet mee. Ik stop ermee omdat ik merk dat hij het toch best zwaar heeft fysiek gezien en ik wil wel eerlijk blijven. Bovendien zit er toch niet meer in dan M en zelf wil ik wel verder, dus dan was dit een mooie afsluiting. Ik had vorig jaar in Renswoude tijdens onze 1e training nooit geloofd dat hij anderhalf jaar later foutloos het M NK zou lopen.

En ik hoop me weer op mijn eigen paarden te richten.

Nelis, dat hoorde ik van fam Franken gisteren.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 10:34

oke, dan heb je het nu inderdaad wel heel erg mooi afgesloten!!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 10:35

Hmmm... ik ben er nog niet helemaal uit wat ik ga doen. Heb vorige week een veewagen aangschaft, waar we druk mee aan het klussen zijn.

Wrs verderop in het seizoen weer eens in het springen starten, maar vooral even een rustig winterseizoen waarin ik vooral veel buiten ga rijden. Dan kunnen we er in april weer keihard tegenaan Knipoog

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 10:35

Ik ga vanaf 1 januari weer springen voor cross, misschien tussendoor kleine oefenparcoursjes van 80 a 90 cm, voor de rest is de planning gemaakt met dressuur en hoop ik de galop wissels voor het Z2 te gaan beheersen, ik heb nu een sponsor dus kan veel meer gaan lessen en ook de wat duurdere dan gaan permiteren. Voor het Z2 beheersen we alleen de wissels niet zodra ik wil doorduwen om te vragen begint rebecca meteen te jumpen en komt omhoog, dus dat vind ze nog even te spannend allemaal.
Ik heb nu iets van 12 WP's L SGW dus ik begin gewoon in het L aan het begin van het jaar wat ik kan rijden en start dan wellicht Westerbork M als deze cross tenminste niet als eerste komt want ik hoorde zoiets.
Maar ik ben nog wel steeds onder de indruk van een aantal hindernissen M dus ik ga pas verder als ik het denk te kunnen met die pony van mij en anders rij ik een seizoen door voor het L HC. Omdat ik een pony heb sla ik in feite voor haar toch een klasse over.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 10:46

Ik rijd lekker de hele winter door. T/m 16 december heb ik nog voor 3 spring- en 2 dressuurwedstrijden ingeschreven, daarna krijgt ze wedstrijdrust en train ik haar thuis door (dressuur- en springlessen) en heel veel lekker buiten rijden.
In februari pak ik het wedstrijdritme weer een beetje op inclusief de crosstrainingen. Ik hoop in Maart de eerste SGW Chaam natuurlijk van start te kunnen gaan!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 10:53

Ik ben eerst een tijdje bezig Toffee weer op te lappen. Zaterdag is de osteopaat geweest, en die heeft haar behandeld. Ze had een blokkade in haar rug, was daar heel erg stug. Daardoor was de doorbloeding niet goed meer, en waren haar spieren in haar achterhand helemaal verzuurd door alle afvalstoffen die niet goed afgevoerd werden.

Nu mag ik anderhalve week niet rijden, ze mag alleen zo veel mogelijk de wei in. En we gaan over op ander voer met hydrothermisch ontsloten graan, en minder toevoegingen. Daarna moet ik weer helemaal met de basis beginnen!
Ik heb dus wel wat te doen deze winter.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 11:26

Cheval heeft afgelopen weekend zijn laatste wedstrijd met mij gelopen, in de komende weken train ik die af en zal hij in ieder geval de komende maanden rust hebben.

Met Valdi ga ik van de winter fanatiek aan de slag. Iedere week dressuur- en springles en af en toe een wedstrijdje in het weekend. Met deze fanatieke aanpak hoop ik in maart/april 2008 zo ver te zijn dat we een B cross in kunnen!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 11:43

Ik spring met Fjordy nog 3 springwedstrijden (officieel *LOL* ). En dan vanaf 24 november krijgt hij echt vakantie, dan gaat hij het land op met Toot. En haal ik hem ergens eind Februari er weer af, om te trainen.

Het is nu ook geen doen met zon wintervacht Lachen.

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 11:54

Ik ga zorgen dat mijn springen en dressuur bevestigt en beter wordt! Dus rusig doortrainen deze winter. En dan beginnen de trainingen van Noordelijk-sgw volgend jaar in april denk ik.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 12:24

ik ga die van doortrainen en uitbrengen in de dressuur en springen.
Begin februari wil ik de trainingen voor het crossen gaan oppakken en klaarmaken voor enkele sgw's

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 12:31

Wanneer is de 1e weer ?

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 12:36

Buitenrijden, wat dressuur- en springwedstrijdjes voor het gevoel en uiteraard verder gewoon doorgaan met trainen.
Ik las niet echt een winterstop in, maar dat deed ik destijds met het endurance rijden ook niet echt.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 12:36

Ik ga van het winter voornamelijk springen en een paar dressuurwedstrijdjes tussendoor.
In april hoop ik de eerste sgw weer te rijden.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 12:38

Ik ga weer verder met springen en dressuur. Wil weer het M in en volgend jaar zomer Z starten. Dressuur ga ik lekker thuis doortrainen en alleen de kring starten.

Ik wil gewoon lekker rijden en mn paard gezond houden, verder zie ik het wel.

Edit: het crossen wil ik januari/februari weer oppakken. Het lijkt me echt leuk om een keer een crosstraining te volgen en naar een mooi terrein te gaan.
Galoptraining blijft ik deze winter thuis wel doen, lekker over de zandpaden.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 13:29

Ik ga met Violin verder springwedstrijden en dressuurwedstrijden rijden. Sunny neem ik heel misschien een paar keer binnen mee. Ze vindt het binnen heel eng, en ze wordt te strak dan.
Volgende zomer ga ik met Sunny Z springen, dus we moeten het wel een beetje bijhouden.
Ik ben ook van plan weer wat eerder te beginnen met crossen, want dat is toch een wat betere voorbereiding. Misschien kan ik met mijn ouders overleggen dat ik echt wat crosslessen kan gaan nemen, want dat heb ik nog nooit gehad.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 14:05

Onze paarden staan zowiezo altijd van 's morgens vroeg tot 's avonds in de wei, dus daar verandert niks aan. Omdat we gaan verbouwen hebben we nu heel weinig tijd voor de paarden. Ik hoop dat we ze 1-2x per week kunnen rijden. Bosrit of wat dressuur zal het dan worden. Rond januari/februari gaan we de training weer oppakken. Dressuurles/springles. Officieel starten voor dressuur of springen zal er denk ik niet meer aan zitten. Ze moeten iig wel weer helemaal fit zijn voor Chaam. En ik hoop heel erg dat we dit jaar eindelijk een voorseizoen kunnen rijden w.b. de SGW's.

vlooiebaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 14:08

Veel dressuurmatig trainen, spring lessen, en natuurlijk hier en daar starten.