[SGW] Verslagen van het NK te Hattem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Verslagen van het NK te Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 22:09

Op dit moment zullen de overnachtende bokkers wel lekker zitten te eten, terwijl wij hier met spanning op de verslagen wachten! Ik ben heel benieuwd! Ja

Apple

Re: Verslagen van het NK te Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 00:22

Ik weet al wel dat er een bokker het best prima gedaan heeft in de L Tong uitsteken

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 00:42

Jawel, en dat het een heel zuur balkje is geweest! Ach gut

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 09:03

IK ben helemaal blij. Vos ging als een speer rond in de cross en kwam foutloos met maar 3 seconden tijdsoverschrijding binnen *LOL* 5 balken was minder maar goed Een super afsluiting van een mooie periode. M cross was goed te doen met een paar aardige uitdagingen erbij van wat dikke afsprongcombinaties en een behoorlijke trakehner.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 09:08

Super dat het zo goed ging Lielle! Fijn dat je het seizoen zo lekker hebt afgesloten!

Ik weet ook al 1 bokker die het super goed heeft gedaan in het L Haha!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 09:09

Mijn verslag. Ik ben ook helemaal blij Lachen
Na de dressuur zestiende plaats, springen en cross heerlijk foutloos en binnen de tijd. Uiteindelijk een vierde plaats Haha! Sunny was weer helemaal als vanouds in de cross en ging als een speer!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 09:09

Nogmaals proficiat Renske, het zag er ook super uit.

Er hebben veel bokkers het goed gedaan dit weekend, mn in het L.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 04-11-07 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 09:10

Ik ben wat minder blij - heb de cross halverwege verlaten na matige dressuur en een stomme stop in het springparcours. Maar al met al een goed weekeinde, veel nieuwe gezichten achter bekende bokt-namen ontdekt en al met al een illusie armer maar een ervaring rijker naar huis. Groeten Paul

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 09:11

Gefeliciteerd Renske!!! Heel goed gedaan. Super ook dat Sunny weer zo goed aanpakte

Paul_h: Wat balen zeg Ach gut Wel fijn dat je alsnog een goed weekend hebt gehad

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 09:12

Balen Paul, je zei het idd al.

Maar het was wel een ontzettend gezellig weekend.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 09:14

Paul, wat jammer! Gewoon 2008 met een frisse blik beginnen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 09:30

Nou Paul, je hebt in elk geval de cross mogen starten Haha!

Lielle, mooie afsluiting van het seizoen Lachen

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 09:31

Gefeliciteerd Renske!
Lielle, super van je cross maar wel weer ontzettend balen van die balken.
Paul', wat ontzettend jammer maar gelukkig heb je wel een leuk weekend gehad Lachen

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 09:39

Gefeliciteerd Renske! Haha!
Liele: Goed joh!! Balen van die balken..
Paul: wat balen zeg, op naar volgend jaar! Ach gut

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 09:53

Lielle: je ging echt super over die trakehner zeg OK dan! Fijn dat de cross voor de rest ook zo lekker ging!
Renske: gefeliciteerd! Haha!
Paul: Ach gut balen zeg. Ik heb je nog zien springen, echt zonde van die stop.

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 09:56

Degene die goed gereden hebben, gefeliciteerd!
En voor de gene die wat minder zijn gegaan, op naar volgend seizoen!

Ik ook dan maar een verslagje:
Dressuur ging voor m'n gevoel niet zo goed, maar toch een 5e plek met 27 punten verschil tussen de 2 jury's Bloos!
Springen 2 balken, en in de cross 1 weigering op het puntje.

Op naar volgend seizoen!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 10:04

Renske en Lielle OK dan!
Paul Ach gut
Bij mij ging het ook iets minder...

Donderdagavond begon het al goed... nee dusss... Ging met een krat vol boodschappen op een scheefliggende stoeptegel door mn enkel en plat op mn snuit Bloos! Enkel deed eerst ff behoorlijk zeer.
Donderdagavond nog ff gereden en dat ging redelijk met de enkel, maar ik wilde er nog niet aan denken hoe het springen zou voelen Nagelbijten / Gniffelen flink veel en vaak arnicazalf erop smeren, dat helpt vaak wel goed.
Vrijdag richting Hattem gereden. Daar Kees nog ff losgereden (hoefde zaterdag pas dressuur) en de cross verkend. Mooie cross met een paar mooie uitdagingen. Kees in de buurt gestald. Met een aantal bokkers die ook zouden blijven overnachten aan de ronde tafel van 11 gezellig gewokt. En verder nog gezellig gezeten en geslapen op het landgoed Knipoog van Nickeltje's overgrootopa.
Zaterdag weer vroeg uit bed.
Dressuur ging voor ons doe wel redelijk. rond de 180 pnt, maar dat was bij lange na niet bovenaan Knipoog
Voor het opzadelen voor het springen en de cross ging mn bril kapot en kon mn reservebril niet meer vinden (heb ik normaal altijd in de auto liggen). dus dan maar zonder bril Rolleyes Eerst maar een paar oefensprongetjes proberen en dat ging goed. Kon gelukkig wel goed afstand inschatten. Had me voorgeneomen als ik in het parcours de afstanden niet goed kon rijden vanwege het zicht dan ook niet de cross in te gaan. Maar gelukkig viel dat reuze mee. Ook met mn enkel was het wel goed uit te houden.
Springen foutloos, maar Kees was wel erg sterk.
Dus dan ook maar de cross in. Kees ging goed van start en pakte enorm aan. Gaf best een safe gevoel. Op hindernis 8abc van het holle pad moest ie ff kijken vwat de bedoeling was en klauterde zo bij de opsprong op.
OP hindernis 11 had ik tevoren al besloten om de trakhener te springen ipv het alternatief (Kees voelde goed aan en we moeten toch naar het M en daar kom je ze ook tegen ) Kees zou m springen maar zag opt laatste moment het gat (ondanks dat ik m goed het hoofd omhoog reed) Kees gooit het anker uit en ik beland met mn kin op de boomstam No Cheer zag een sterretje en dacht bij mezelf " die boomstam is toch wel hard" Weer op Kees geklommen en over het alternatief weer verder gereden en verder rustig aan en zonder meer brokken te maken de cross uitereden.

Van het punt af dat ik na de cross ben afgestapt tot het op de trailer zetten van Kees, weet ik helemaal niets meer. Weet nog wel dat ik op dat moment even helemaal gedesorienteerd was. Zat me zwaar te bedenken waar de uitgang van het terrein was. Ziek Maar ben ook niet tegen de vlakte gegaan ofzo, ben gewoon meeglopen ... toch...? denk ik... als iemand gezien heeft dat ik gekke dingen heb gedaan of gezegd, laat het me dan ff weten Scheve mond
Heb mn groom na afloop wel 3x gevraagd af we wel bij de dierenarts zijn geweest... Gestoord en zij zei van wel... Nagelbijten / Gniffelen
Als ik bijgelovig zou zijn, dan zou ik bijna geloven dat die verstuikte enkel en kapotte bril, bijna voorteken waren Nagelbijten / Gniffelen

Toch nog maar even naar de EHBO geweest om naar mn kin te laten kijken en resten trakhener eruit te laten verwijderen. Op het flesje stond " Prikt niet" maar de EHBO-er was zo aardig om te zeggen dat het lekker toch wel prikte Vork Daarna ff wat gegeten en nog een stuk M/Z cross gezien bij het beekje. En natuurlijk daar nog weer veel bokkers ontmoet.
Al met al was het erg gezellig, maar helaas een iets mindere cross afsluiting van het zeizoen voor ons. Maar ook ieder nadeel heb zn voordeel. We staan nu nog lekker L+18 en hoeven dus nog niet persee naar het M Haha!
Laatst bijgewerkt door reeskees op 04-11-07 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 10:10

Ik heb de uitslagen gisteren ook gezien. Er zat heel veel meningsverschil tussen de jury's! En in de L-cross is niemand uitgebeld Haha!

Renske; wat een top-afsluiting!
Paul; wat jammer dat je de cross uit moest. Enig idee waar het probleem zat?

RK; heb je geen hersenschudding eraan overgehouden? Het is toch wat met die trakheners he Knipoog

Edit; Ik vermoed dat Jan van Beek een top-weekend heeft gehad OK dan!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 10:16

Lielle: Top dat je foutloos hebt gecrosst!

Gefeliciteerd Renske, super!!

Wat balen zeg RK, hoe gaat het nu met je kin?

Jammer zeg Paul, waar ben je uitgesloten?

Ilse: Wat een verschil zeg! Had je een weigering op die wiebertjes dan?

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 10:28

Ik vond het een erg leuk parcour. Het kriebelde dan ook erg om er ook mee te beginnen!
Ik heb er wat foto's geschoten.
Helaas zo stom geweest om geen lijstje mee te nemen van de nummers van bokkers.
Heb dus uiteindelijk maar 2 bokkers op de foto staan. No Cheer
(En een heleboel "vreemden")

Omdat mijn site er tijdelijk uitligt plaats ik ze maar even hier:
Nr.58
http://img529.imageshack.us/img529/8362 ... 021rl2.jpg

http://img263.imageshack.us/img263/7612 ... 003ed6.jpg

Nr.60
http://img529.imageshack.us/img529/9796 ... 022yt0.jpg

http://img529.imageshack.us/img529/2600 ... 007yx4.jpg

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 10:49

@ lielle, ik had ook een boel balken. Weet niet eens hoeveel, maar mocht nog wel de cross in. De balken kwamen trouwens door mij, was de weg kwijt Clown. Dressuur ging niet, hij struikelde zo vaak. De baan was heel slecht bij E zat een groot gat en over de rest van de baan was ik ook niet echt te spreken. Tja,en dan is mijn paardje nou eenmaal niet zo handig. Struikel de Struikel... Nja. Mij ging het erom een fijne cross te rijden binnen te tijd etc. En dat is zeker gelukt. Top cross gereden, nog weer beter als in Nijeberkoop. Trakhener gewoon gedaan. Zag hem niet eens Knipoog Ik had eerlijk gezegd een zwaardere cross verwacht. Ergens onderaan geeindigt gok ik. Wat ik trouwens wel raar vond, dat in de L ring op zaterdag veel lager gejureerd is. Iemand wees me erop en heb toen nog even extra gekeken en dat viel wel op. Voor mijn punten had het iig toch niets uitgemaakt Knipoog.

Stond naast Reeskees geparkeerd en volgens mij heb je niets raars gedaan hoor. Heb ook niks gemerkt van dat je er niet helemaal bij was. Je was wel stil toen je op je paard nog zat bij de dierenarts etc... Zag er heftig uit die bloedvlek op je kin. Mijn vader had het er gisteravond nog over Knipoog

[Edit] Jemig.... het Z was echt een slagveld zeg...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 11:12

Kees, ik moet eerlijk zeggen dat ik heel hard heb gelachen om je verhaal Haha! . Hoewel niet leuk afgelopen vertel je het wel geweldig Haha!.

Zou best kunnen dat je een hersenschudding hebt opgelopen.

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 11:15

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 11:18

Reeskees, echt jammer. Vooral als het in het begin zo lekker gaat!

San, gelukkig heb je fijn gecrosst, dat is eigenlijk wel het belangrijkste!

LadyF, ik vind het een mooie foto! Sunny kijkt altijd zo schattig Lachen

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 11:23

Ik heb nog een foto van Nickeltje:
Afbeelding