[SGW] sgw Nijeberkoop - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AntheaV

sgw Nijeberkoop - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 12:51

Nou kom maar op met die verslagen Vork

kimdepim

Re: sgw Nijeberkoop - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 15:51

Doei! Goeiemiddag Haha!

Mijn dagje was helemaal top Haha!!
Dressuur ging dan niet echt lekker, maar dat wil de laatste weken toch al niet echt, dus tja Tong uitsteken. Had ik 180.
Springen ging heel fijn, was ik foutloos. En de cross ook foutloos Haha!!
Alleen, had een probleem na de start, hij ging weg.. En toen zag hij ineens wat 'engs' en draaide die zich zo om, en kreeg hem niet meer de goeie kant op. En maar stuiteren onder mij en gek doen, rondjes draaien, op zn achterbenen.. Ik dacht echt dat ik er nog naast zou gaan liggen (en dat dachten heel veel Clown ). Maar toen kreeg ik hem weer een beetje, en toen heel schuin hindernis 1 gesprongen omdat ik er anders helemaal niet bij kwam. En verder alles super (het was bij hindernis 1 ok niet de hindernis maar iets dat tegenover lag). Maar ik was dus foutloos. En super fijn gereden Haha!.

Volgende week Barchem Haha!! Knipoog.

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 16:20

Ha, die drainagebuizen bedoel je??? Ja, die heb ik ook gezien... En mijn paard ook!! Haha!

Voor de rest erg veel lol gehad. De dressuur leek voor ons doen echt nergens naar. Waar we vorig jaar nog 212 punten wisten te scoren, bleef de teller vandaag op 184 hangen. Een goed begin is het halve werk! Tong uitsteken
Verder wel foutloos gesprongen, dat ging echt fijn. En de cross... ik denk een tijdsoverschrijding van een minuut of drie.... en één weigering natuurlijk, op dezelfde als vorig jaar (nou ja, iets anders dan. Maar die met die witte grondlijn). Wel is ze voor het eerst, ooit, zomaar zonder morren het water in gegaan. Dus genoeg om tevreden over te zijn.

Morgen met een jong paard naar de training. Mag dus lekker nog een dagje! Vingers aflikken

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 16:41

Ik had een beetje een maffe dag. de dressuur liep uit waardoor ik ong 1,5 uur heb ingereden en meneer behoorlijk pissed was. Maar toch nog aardig gereden voor ons doen, 176 pnt... Wel terecht, maar beetje jammer dat er bijna geen commentaar bij stond, kon er dus eigenlijk niets mee. Springen was ik weer te laat Clown, Een pechbalk + een gruwelijke fout, en de laatste oxer van het parcours was ook mijn fout. 3 balken, maar het gaat toch steeds een beetje beter... Volgende keer beter. Dan crossen, hartslag na het springen was 48, netjes volgens de dierenarts. Cross ging super, nergens getweifeld. Alleen bij de tweede dubbel op het veld was ik even vegeten dat het een in-uit was. REMMEN!! Hij redde zich er goed uit gelukkig. en geen tijdfouten. Na de cross ben ik (te) snel weer naar de DA gaan en had hij een hartslag van 84(!) Oeps, volgende keer maar wat langer stappen... verder wel een leuke dag!! Haha!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 17:01

Kim: wat goed Haha! Had je nog een prijs?
Tody: fijn dat je zo'n tevreden gevoel hebt
San: gefeliciteerd met je foutloze cross

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 17:10

Mijn moeder belde net dat ik waarschijnlijk 7de ben, leuk meegenomen Haha!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 17:14

Gefeliciteerd San Haha!

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 17:24

Hallo Doei!

Ik heb ook een leuke dag gehad.
Dressuur was ze wel braaf, maar ze vond t een beetje te zwaar Clown 185 pnt, dus viel nog mee.
Springen foutloos.
Cross had ik ook wat problemen met die drainagebuizen Clown Ben schuin over 1 gesprongen Bloos
Bij de klokkenstoel 1 weigering, bij het 2e water zou ik er in galop in, maar ze was een beetje verrast, dus ze schoot weg. Toen weer aangestuurd en ze liep er zo in! Voor de 1e keer Go jij! Go jij! Ik was zo blij Haha!
Toen bij de finish schoot ze ook nog weg, want die caravan is natuurlijk wel heel eng :+ en heb toen een volte gedraaid.
Ben uiteindelijk ergens in het midden geeindigd. Maar mijn dag kon niet meer stuk Haha!

Kim: gefeliciteerd met je foutloze cross, jammer dat je net geen prijs had.
Tody: was dat de klokkenstoel?
San: Ook gefeliciteerd met je foutloze cross.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 17:43

Ik ben ook weer terug. Al met al ben ik super tevreden. Dressuur ging bagger, aangezien al die paarden langs de dressuuur banen kwamen. Uiteindelijk 171, wat volgens mij wel terecht was, maar volgens de omstanders aan de lage kant, maar ach. Springen een balk (lees, dwars door hindernis 1 heen. Nagelbijten / Gniffelen ) en een weigering op de witte muur, maar ach, wit en muren gaat bij die van mij niet zo goed samen, dus was blij dat ik erover heen kwam. Daarna naar de dierenarts, hartslag van 68. Nog even wat ingesprongen en toen de cross in. Bij de eerste hindernis liep ze wat te kloten, bij hindernis 2 nogsteeds, daarna ging het wat beter. Op hindernis 7, dat klokkenhuis ding, daar had ik een weigering, maar verder super rond gekomen. Vanaf hindernis 8 begon ze het echt te snappen, zo leuk. Na de cross was haar hartslag 60, apart paard. Iedereen gefeliciteerd verder!

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 17:57

Rosa, dan heb ik je nog wel gezien met springen.
Hindernis 1 ging idd een beetje apart Tong uitsteken
Had je ook niet een balk op 5? Die viel namenlijk aan 1 kant uit de lepel, maar bleef op de hindernis hangen, dus was wel benieuwd of ze die nou wel gerekend hadden.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 18:09

Oooh, dat weet ik eigenlijk niet. Was me zelf niet opgevallen, maar het zou dan inderdaad wel gekund hebben Tong uitsteken Haha, jaa, hindernis een was een raar iets.

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 18:15

En ik ben ook weer terug uit friesland!

Dressuur ging wel aardig, 190 punten.
Springen ging waardeloos, zat zelf erg te prutsen en tegen te werken waardoor ik 3 balken 1 weigering en 5 tijdfouten had..... is toch wel een dieptepunt van onze cross carriere Frusty

Had mede door het slechte springen en de toch wel behoorlijke cross besloten, dat als het op de eerste paar hindernissen niet fijn zou voelen, ik zou stoppen in de cross.
Maar vanaf hindernis 1 pakte hij gelijk super aan, en uiteindelijk een hele fijne cross gereden.
Alleen 1 stop op het 2e water, maar dat is hem vergeven!
Vond het toch echt wel een dikke cross voor de M, zeker die 2e trakhener..... Bloos

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 18:21

Ilse: jammer van het springen. Maar super dat ie in de cross zo fijn aanpakte!
Rosa: fijn dat je zo goed bent rondgekomen
Tien: super dat je zo'n goede dag had!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 18:51

Anthea: Ik zat net buiten de prijzen. Knipoog

Tody: Ja die buizen ja Clown. Mafkees.

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:06

Ja, dat bedenk je als parcours-bouwer toch ook niet.... Dat ze raar gaan doen over een stel drainage buizen! Tong uitsteken

@ Tien: Die ja! En mijn zus zei nog: zou je zoiets niet even oefenen... Clown

Hartslag was trouwens geen probleem. Cross in met 52, cross uit met 56. Goede basisconditie (het paard dan, hè?)

Ik had trouwens wel genoeg commentaar op het protocol. Ook nog wel één om te onthouden:
Citaat:
Paard heeft zo weinig impuls dat hij vergeet zijn voeten op te tillen

Ik had niet genoeg losgereden...... Bloos

Iedereen gefeliciteerd!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:07

Ik ben ook tevreden Ja
Dressuur ging niet super, maar niet slecht ofzo, 187. Springen foutloos, ging fijn Ja

Enn cross ook foutloos Haha! Bij t water schrok ze zich dood en ging ze op dr eigen pootjes staan waardoor ze bijna op dr smoel ging en een springschoen verloor, daarna t alternatief genomen.. Had 8.8 strafpunten voor de tijd, denk ook daardoor.. Maar verder superfijn gecrosst, ging echt fijn Haha!
Was uiteindelijk 5e Haha!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:17

Tody: indd Knipoog. Maar normaal kijkt die van mij ook niet zo. Maar hij was een beetje boos.
Ik wou toen ik nog een minuut had voor de start, gewoon even door het starthok stappen, en toen flipte die en dacht ie jeeej ik mag!. Maar dat mogt dus niet. En toen begon die al gek te doen Nagelbijten / Gniffelen. En rondjes te draaien en mij eraf proberen te gooien. Nja toen liep mn tijd al maar ik moest eerst weer bij het starthok zien te komen (dat heeft ook tijd gekost) en dan daar vlak voor hindernis 1. Dus had wat tijdfouten. Maar hij heeft het goedgemaakt door foutloos te crossen Haha!. Ging gewoon echt fijn.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 19:17

Gefeliciteerd Hilde!

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:21

Ik had ook helemaal geen commentaar op mijn dressuur coupon. Best erg eigelenlijk, ik had 171 punten voor mijn B proef en dat met een pony die L2 moet starten Nagelbijten / Gniffelen
*typfout.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:31

Zat je nog in de prijzen Kim?

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:37

Nee ik zat er net buiten Knipoog.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:07

Ik weet nu weer helemaal waarom ik zo'n hekel heb aan dressuur! 150 punten! Oke, het was zéker geen goede proef, maar toch echt wel 160-165 punten waard hoor! (Commentaar o.a. GETROKKEN overgang, terwijl ik alle overgangen rustig heb gereden, op mn zit, met een klein beetje buitenteugel..) Springen ging ook al zo waardeloos! 3 balken.. Waarvan 2 pech en 1tje mijn schuld.. Crossen ging gelukkig wel super! Nergens getwijfelt! Ik vond het alleen wel vervelend dat alle dubbelsprongen op in-uit stonden Verward In de M paarden was hindernis 14 een 3-sprong op in-uit. Alles wat ik gezien heb, nam dan ook t alternatief daar..
Ze ging de cross in met 52 en de cross uit met 60. (Ik heb na het springen niet meer gestapt, alleen van het springveld naar de veterinair!) Toch wel braaf paardje, en de cross maakte alles weer goed! (Gaat tenslotte toch om de cross!) Al met al was de cross toch niet heel makkelijk!!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:16

IK WAS RESERVE KAMPIOEN VAN HET NOORDEN l PAARDEN

jeeey ben er ook weer
dressuur ging echt super, had 187 ( viel me een beetje tegen)
smiddags springen, ging er lekker alleen helaas een balk op hindernis 5
naar de dierenarts toe, hartslag 60 dus netjes
de cross in, zag het zeker zitten, wou geen alternatieven springen.
dus overal rechtdoor gegaan, ook bij de surfplank en daar zetten die met zijn voorbenen gewoon af op de surfplank sufferd hahaha
foutloos en binnen de tijd 2 sec. te snel
had 5,38 en ideale tijd was 5,40 dus zeer netjes Haha!

had een 2 prijs en was nog reserve kampioen van het noorden
mag nu M starten Haha!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:17

Netjes LZ. Ik zag je nog voorbij scheuren na die tweede waterbak Knipoog.

Balen Jolienn. volgende keer beter.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:21

Die 3-sprong op in-uit vond ik ook een erg moeilijke sprong (tenminste als toeschouwer), vooral ook omdat de paarden er net 8 galopsprongen voor zich gestretched hebben op een combinatie van 2 beste picknicktafels. Als ik sommigen bij de B-paarden (dubbelsprong op inuit) dan ook daar op aan zag crossen, moest ik m'n ogen soms dichthouden. Best een aantal sprong daar dan ook niet vloeiend doorheen. Als het nou een massieve hindernis was, maar het waren gewoon wat bomen/breekbomen (ik zou massief prettiger vinden). Vond overgens dat er veel combinatie sprongen en in-uitjes in voor kwamen vergeleken met de voorgaande 2 jaren. Maar een erg leuke cross die, volgens mij, beslist niet makkelijk was! OK dan!
Ik vind het elk jaar toch wel weer leuk om te zien waar de springring nou weer zal staan Tong uitsteken

@ LZ .. Jeeej, super man!!!
Laatst bijgewerkt door Lappie_Lap op 20-10-07 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt