[SGW] Let op! Hoe dien ik protest in als mijn SGW-uitslag niet klo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caatje1986

Let op! Hoe dien ik protest in als mijn SGW-uitslag niet klo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 10:52

Hallo allemaal,

Jullie hebben vast het verhaal over mijn onterechte aangerekende Fout Parcrous in Diepenheim wel meegekregen.
Ik heb binnen het half uur na bekendmaking van de uitslag mondeling protest ingediend bij het secretariaat. Daarop kwam de federatievertegenwoordiger en hij wimpelde mij af. Ik ben toen verbouwereerd weggegaan en heb, eenmaal thuis, een brief aan de KNHS geschreven dat ik het niet "pik" dat ik nu -2 krijg. Ik werd zojuist door een dame van de KNHS gebeld dat ik het als volgt had moeten doen:

- Wanneer je uitslag niet klopt binnen een half uur naar het secretariaat om je bezwaar in te dienen. Mocht het nu zo zijn dat ze dit niet honereren, uitslag dus niet aanpassen (zoals in mijn geval) dan dien je schriftelijk!! je bezwaar, in dat half uur, in te dienen en 40 euro te betalen op dat moment. Dan kan de KNHS er wat mee doen voor je, anders niet. Als je in het gelijk wordt gesteld krijg je de 40 euro terug, anders niet. Dit alles is volgens artikel 48. Heel veel mensen (zoals ik) weten dit niet (je kent het wedstrijdregelement natuurlijk niet uit je hoofd). De federatievertegenwoordiger moet je er ook op wijzen volgens de dame bij de KNHS, maar dit is bij mij ook verzuimd. Dames en heren let er dus op!

Het is voor mij nu jammer maar helaas ik heb nu -2 door de cross in Diepenheim te pakken. Lees mijn verhaal en doe er hopelijk je voordeel mee.

Sim

Re: Let op! Hoe dien ik protest in als mijn SGW-uitslag niet klo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:22

Jemig zeg. De alle crossen zijn in het weekend. Hoe kun je in hemelsnaam dan binnen een half uur bij de KNHS een schriftelijke klacht indienen? Ten eerste is de KNHS dicht in het weekend en voor je schriftelijke klacht daar binnen is, is het zowieso al dinsdag/woensdag.
Dit klopt van geen kanten; leuke manier om je tegen klachten in te dekken.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:25

Wellicht moet je dan dus ter plekke bij het secretariaat pen en papier vragen, gewoon een handgeschreven briefje maken en dat inleveren bij de federatievertegenwoordiger.

Anders vragen of je op het secretariaat gebruik mag maken van de computer (zitten zij op te wachten), dan kun je de brief nl ook nog in tweevoud uitprinten en laten tekenen voor ontvangst.

Zie anders weinig mogelijkheden Scheve mond.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:59

Goed om te weten.

Overigens heb ik je verhaal even doorgelezen, maar de federatievertegenwoordiger gaat idd altijd af op het woord van de hindernisrechter tenzij jij bv videobeelden of onafhankelijke getuigen hebt. Als het jouw woord tegen het hunne is, leg je het altijd af. En het feit dat ze je niet uit de cross hebben gehaald, zegt daarin helaas niets; dat gebeurt nl vaker niet dan wel. Ontzettend banketstaaf, maar zo is het. En op zich vind ik het wel logisch dat de vertegenwoordiger de hindernisrechter gelooft boven de ruiter, al weet ik ook wel dat een hindernisrechter niet altijd evenveel kennis van zaken heeft. Ik heb zelf als hindernisrechter 1 keer meegemaakt dat iemand bezwaar maakte tegen mijn beoordeling (weigering op het water) en daar werd mijn versie voetstoots aangenomen.

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 13:15

De klacht dien je schriftelijk in te dienen bij de TA. En bij hem moet je ook betalen.

Bij de meeste secretariaten zijn er wel kopieermachines aanwezig, dus ik neem aan dat je wel even een kopietje mag maken van je briefje.

Kan me trouwens wel voorstellen dat de verklaring van de hinderniscontroleur boven de verklaring van de ruiter staat. (al is dat natuurlijk niet altijd even grappig!)

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:34

Tsja, komt me bekend voor. Vorig jaar in Maarsbergen heb ik gezeik gehad omdat iemand van het springsectretariaat mij 'per ongeluk' had doorgestreept op de lijst. Hierdoor heeft men mij met de uitslagberekening als gediskwalificeerd genoteerd terwijl ik eigenlijk dus gewoon eerste was Hamer Omdat wij doodop aan de friet zaten toen de uitslag bekend werd, zijn wij niet gaan kijken voor de prijsuitreiking. Rob Janssen (TA) heeft mij toen gelukkig nog wel mijn 2 wp én uitslagwijziging kunnen helpen, maar naar de echte prijs kon ik fluiten. Zelfs nog geen excuses vd organisatie gehad....

Hiervan heb ik geleerd dat je ALTIJD ASAP naar de uitslag moet gaan kijken!! Bloos

Verder heb ik afgelopen zomer tijdens een normaal CH ook een behoorlijk vervelende ervaring gehad. Ik was 3e geworden met 2 wp met een dressuurwedstrijd en heb gewoon mijn prijs en coupon (was pleite en heb dus een kopie vh secretariaat gekregen) afgehaald en ben daarna naar huis gegaan.
Later bleek uit de gepubliceerde uitslagen dat mijn uitslag omgewisseld was met iemand die iets van 15e stond met nog geen wp. Uiteindelijk een heel groot wazig verhaal waarbij onze TA me best slecht geholpen heeft waardoor ik tot heden de 2 wp nog steeds niet heb gekregen Stoom uit je oren Kwam erop neer dat een jurylid van een andere ring (toevallig uit mijn woonplaats maar van andere club) met mijn jury heeft gepraat nadat de uitslag bekend was. Haár ruiter met haár paard waren namelijk 15e geworden in mijn ring terwijl het heel goed ging. Aangezien ik toevallig tegen die meid had gezegd dat 'mijn proef gelukkig wel ging maar het losrijden echt klote was' kon ik dus volgens hun niet beter gereden hebben en moesten onze coupons wel verwisseld zijn (want we hebben dezelfde voorletters Rolleyes ).
Toen zijn dus NA DE PRIJSUITREIKING de punten op onze startcoupons verwisseld. Ik wist nergens vanaf totdat ik n paar dagen later van iemand kreeg te horen dat de uitslagen verwisseld waren! Heb daarna natuurlijk eerst het secretariaat gebeld die me doorverwees naar die andere jury!!! Daarna heb ik de TA gebeld, maar dat heeft dus niet veel opgeleverd.
Uiteindelijk heb ik zelfs nog naar mijn eigen jury gebeld en die reageerde toen wel n beetje raar, maar het kwam erop neer dat hij zoiets niet zou doen zonder zijn eigen handtekening op de coupons te zetten. En die had ik ondertussen van de KNHS thuisgestuurd gekregen; er stond geen handtekening op. Ik heb diverse keren met de TA gebeld en hij heeft ook de coupons gezien én weet wat mijn jury mij verteld had!

Weet nog niet wat ik er mee moet... Het secretariaat was fout, mijn jury was fout, die andere jury is volgens mij ook niet helemaal pluis en onze TA probeert eea geloof ik onderhands op te lossen Sigaar

Heb me er nu maar bij neergelegd dat ik die 2 wp niet meer krijg, wat best vervelend is omdat ik niet zo veel dr wedstrijden rijd!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:24

Suus, ik kijk eigenklijk ook nooit. Nu was er in Vlietland niet best gesprongen en gecrosst dus ik dacht ik ga even kijken. Zie ik 65 strafpunten staan. Meteen heengegaan en de ruiter die gevallen was stond eerste zonder val. Albert Voorn en ik hadden haar val kado gekregen.
Dus vanaf nu ga ik eerst maar kijken. Ze hadden het in vlietland netjes opgelost, even de controlelijsten erbij en klaar.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:37

Als het zo officieel schriftelijk moet zou het eigenlijk handig zijn om bij je startkaart enz. ook altijd een standaardbezwaarbrief bij je te hebben, waarbij je dan alleen nog de feiten hoeft in te vullen. Misschien is hier iemand van de bokkers handig in om een opzetje te maken? Dan zou hij bv. in de Wiki kunnen komen zodat iedereen hem uit kan printen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:43

Dat is niet eens zo'n slecht idee Canter! Op het ogenblik heb ik weinig tijd, maar volgende week zou ik eens wat op papier kunnen zetten.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 07:57

Goed idee!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:09

Ik was wel op de hoogte van het reglement. En dat protest hoeft niet bij de KNHS maar bij de TA. Ik weet dit omdat ik vorig jaar in Chaam een veel te hoog springparcours zag staan. En ik hoorde dat dezelfde parcoursbouwer ook in EL zou gaan bouwen.

Daarom heb ik thuis alvast een bezwaarbriefje gemaakt waarop alleen nog maar een handtekening hoefde. Dat heb ik bij me gehad. Toen ze weer te hoog gingen bouwen ben ik meteen naar de parcoursbouwer gegaan en heb hem het reglement laten zien. Hij heeft het netjes aangepast en ik heb dat bezwaar niet nodig gehad. Maar zo wist ik dit dus Haha!

Suus; dat is allemaal knap banketstaaf. Vorig jaar is er op verschillende SGW's iets misgegaan in de uitslagen. Daarom durf ik ook niet zomaar meer naar huis te gaan voordat ik de coupon heb en de uitslag gezien heb. Dit jaar even afkloppen, het was overal prima in orde.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:13

Weten jullie zeker dat dat protest bij de Technisch Afgevaardigde moet worden ingediend? Ik dacht namelijk dat je dat bij de Federatie Vertegenwoordiger moet doen, die loopt daar namelijk rond namens de KNHS......

Ik zie niet zo in wat de TA met een protest te maken heeft...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:17

miss_jumpy schreef:
Weten jullie zeker dat dat protest bij de Technisch Afgevaardigde moet worden ingediend? Ik dacht namelijk dat je dat bij de Federatie Vertegenwoordiger moet doen, die loopt daar namelijk rond namens de KNHS......

Ik zie niet zo in wat de TA met een protest te maken heeft...

Ik zag TA meer als een term. Bij ons loopt altijd een TA rond, dat is dus de afgevaardigde voor de federatie. Ik heb al eens vaker gehoord dat ze in andere regio's niet weten wat een TA is, dus misschien heet het daar dan Federatievertegenwoordiger?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:22

Het zijn 2 aparte functies. De FV is in principe op alle KNHS wedstrijden aanwezig als afgevaardigde van de KNHS. De TA begeleidt de crossbouwers en moet de cross voor de wedstrijd goedkeuren. Soms is 1 persoon zowel TA als FV op een crosswedstrijd maar vaak zijn het gescheiden functies!

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 11:35

Je moet je bewaar dus op een briefje met 40 euro bij de federatievertegenwoordiger (van de KNHS dus) inleveren ja.

Ik ga ook eens nadenken over een standaard bezwaarbrief

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:48

Maar dan moet je dus ook standaar 40 euro bij je hebben.

Toen ik in Diepenheim protest indiende ben ik eerst naar de hindernisjury gegaan en
zij zei dat ze het zo gezien had en verder zei ze alleen dat ik voor verder info maar naar
de federatie vertegenwoordiger moest gaan.
Ik heb mijn verhaal verteld en hij is gelijk naar de desbetreffende jury gegaan en na 5 min was het geregeld.
Maar voor hetzelfde geldt had ik ook -2 gehad.

Maar toch goed dat het nu even duidelijk is hoe je protest indiend Knipoog