[SGW] SGW Arendonk - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WENDYBASTEN

SGW Arendonk - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 13:12

en hoe is het allemaal gegaan Haha!?

hier mijn verslagje,
's Morgens vertrokken we om half 9, klein uurtje rijden. Ik hoefde pas om half 12 te dressuren, dat uitliep naar 12 uur... Met losrijden liep ze super fijn Haha! Het meisje waar ik tegen moest, moest met 2 pony's rijden en had 1 pony dus al gereden (die voor mij moest). De ring lag ong 5 min. leeg dus mijn moeder ging naar de jury toe met de vraag of wij misschien mochten starten omdat nr 61 toch al geweest was, maar nee van de jury mochten we niet starte, nr 63 moest eerst omdat ze met de verkeerde pony eerder gestart had.. Toen zij in de ring zat, begon Mendely heel vervelend te doen, de zon kwam erdoor en er kwamen allemaal vliegjes Scheve mond , gelukkig viel het in de proef nog wel mee.
Kort na de dressuur moest ik alweer springen, dat ging niet zo goed Lips are sealed. Mendely was ontzettend heet, en ik reed dr iets teveel terug en probeerde teveel te regelen, ik kreeg daardoor een balkje en 4 tijdstrafpunten Bloos!
De cross liep heeeel lekker Ja, het was niet een makkelijke cross, het waren heel veel combinatie sprongen, en er waren 2 waterbakken, die ook niet erg makkelijk waren Nors opkijken Mendely sprong alles zo in 1x, ik heb op mijn eigen tempo gereden en niet écht gecrosst maar gewoon normaal.
Op een lang stuk kon je flink doorgalloperen, ik dacht ik trek eens ns een sprintje Duivel
en tja, voordat ik er ergere in had was ik al voorbij de hindernis Nagelbijten / Gniffelen, omgedraaid en gesprongen,
ze hadden het gelukkig niet geteld als weigering. Toen ik naar de laatste hindernis gallopeerde, stonden Yolien, Mam en nog een paar bij de finish te zwaaie Clown
Toen we uitgestapt hadden, en afgezadeld hing de tussenstand eral, ik stond 9 pntn voor met de dressuur en had 8 stfpnten met springen, dus ik stond nog 1 puntje los Pling. Ik was wel 23 sec. te laat met de cross, maar er was er nog maar één die op de hele dag binnen de tijd had gereden, dus het was eigelijk beetje hopen dat de rest ook buiten de tijd reed Bloos! Tong uitsteken nee grapje, het ging toch maar om de ervaring op te doen, ik hoefde niet persé te winnen.
de rest maakte allemaal fouten, en had ik dus gewonnen Haha! Haha! waarvan, een hele mooie deken, en van mijn moeder een stalplaat met de tekst: 'Winnaar Arendonk 2007' en met een foto van Mendely en mij in de cross erop Haha!

Kortom, een heele mooie dag,
veel geleerd (zelfs mijn talen een beetje bijgespijkerd, met al die frans/duits pratende mensen Clown )
én niet te vergeten, prachtig weer Go jij! Go jij!

Scum

Re: SGW Arendonk - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 15:01

Kei goed Wendy! Op naar het A kader!!!!!!!!!!

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 16:56

Wendy, klasse meid, goed gereden ook! (en lekker cake gegeten!!!!)
Wij hadden ook een goede dag.
Susan was met Vero en Flugel foutloos en was met Vero in de Bo nog derde. Patricia en Merato gingen goed in dressuur maar stonden 2e van onder (ik weet zeker dat die duits/belgische/franse jury de coupons heeft verwisseld.....)
Springen heel netjes en in de cross niet verder dan hindernis 3.
Daar kreeg ze hem niet overheen.
Met de volbloed ging alles heel goed maar kwam ze er achter (ook dankzij Wendy) dat na 20 hindernis 21 komt! Die was ze vergeten, niet zo slim! Verder lekker gereden en heerlijk weer gehad! Dat was het voor dit jaar! Volgend jaar gaan we er weer tegenaan.

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:37

Heee Wendy

Echt kicken meid! Ga zo door!!!!!

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:48

Gefeliciteerd Wendy, dat A-kader komt nu wel erg snel dichtbij Cool

Leuk dat het ook goed ging voor ETS

Ook mijn verslagje dan maar Haha!

Ben blij dat het seizoen 2007 er voor ons opzit, in maart in het M begonnen met een winstpunt en nu in de B geëindigd met weer een valpartij Boos! Hoezo het zat tegen Haha!

Dressuur was matig, verschrikkelijk slechte ring Boos! Had voor het eerst spijt dat ik schroeven gedraaid had, hij struikelde constant over de losse pollen en kuiten die de hoefslag vormden. Hij had er na 2 rondjes geen zin meer in en ging vreselijk diep lopen en probeerde alle hoeken af te snijden die ik juist probeerde in te rijden Frusty 6e plek met 46 terwijl de eerste in de 39 zat.

Nog een keertje een deel van de cross gelopen, deze was ten opzichte van vorig jaar helemaal anders. Er waren voor het B een nieuwe lage coffin en trakhener gebouwd maar de trakhener en coffin van vorig jaar zaten er ook nog in dus genoeg greppeltjes.

Springen ging erg goed, Plato was erg wakker maar terrein was ook erg slecht. Mooie afstanden en lekker tempo. Een keertje genoten van het springen Haha!

Tijdens de eerste hindernissen van de cross merkte ik aan Plato dat hij wat onzeker was, eerste 3 hindernissen kwamen we erg dicht onder en toen ik voor hindernis 4, een kleine opsprong, terug ging zitten om het tempo terug te brengen, stond hij binnen 1 pas helemaal stil en schoot ik bijna in z'n nek. Gelukkig was dat zo'n 10 meter voor de opsprong en ging hij door toen ik schreeuwde. Vanaf 5 pakte hij fijn aan en begon de hindernissen weer te zoeken. De cross was erg kronkelig en er waren maar weinig stukken waar je fijn kon galopperen. Coffin 8AB-9 en trakehner 10 heb ik amper gezien, zo snel en vol vertrouwen ging hij erover heen, hoezo angst voor greppels Bloos 2e water in volle galop en op naar de grote coffin, hier moest de B over of door de brede greppel heen en de hindernissen op de heuveltjes mochten meegenomen worden maar alleen de greppel was afgevlagd. Plato keek heel even naar het gat maar ging er toen enorm groot overheen zodat we binnen1 galopsprong al bij het hindernisje waren en fijn erover.

Maar toen kwam het, een haakse rechtse bocht een bospad op en evenwijdig aan dit bospad lagen 3 hindernissen zodat je het aangrenzende weiland insprong. Ik stuurde Plato rustig en strak door de bocht en toen een beetje schuin naar de hindernis maar hij snapte het niet Verward Hij hield in en sprong uit bijna stilstand en maakte daarbij een gekke draai onder me waardoor ik erlangs kwam te hangen. Heb me na 2 passen maar laten vallen want ik kwam er niet meer op. Heb me toch liggen vloeken in het gras want Plato ging in volle galop naar de finish Boos! Gelukkig was Ruud ook in de buurt en die heeft Plato teruggebracht en heb daarna de laatste hindernis nog gesprongen zodat ik wel gefinised ben. Heb me toch een partij gevloekt daarna Haha! Ging absoluut niet om te winnen, vertrouwen terugwinnen was belangrijkste maar zo vallen is toch het laatste wat je wil.

Ondanks alles hadden we een super fijne dag, lekker met z'n 2-tjes op stap en lekker weer.

Helaas werd dit vredige tafereeltje ruw verstoord op weg naar huis. De Landrover besloot bij Veldhoven de geest te geven en daar sta je dan. We konden nog van de snelweg afkomen maar op een kruising bij MMC was het echt gedaan, ANWB gekomen maar we waren geen lid dus werden niet gesleept dus thuisfront maar gebeld. Om een erg lang verhaal kort te maken, waren we gisteren rond 20u30 thuis terwijl we om 15u30 in Arendonnk vertrokkken Boos!

Ben blij dat 2007 er op zit Haha! Haha! Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:52

Zo Ibonn. Echt l*llig van die val. Maar toch klinkt het niet verkeerd. De moeilijke dingen (gaten enzo) gingen wel allemaal goed.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:17

Heb wel een fijn gevoel overgehouden aan de cross en ben heel erg blij dat we gisteren gegaan zijn ondanks hoofdpijn, stress en dergelijke. Heb met een fijn gevoel gecrosst en Plato had er ook zin in. Moest effe alle frustraties van me afschrijven Haha!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:23

Ik wilde zeggen wat Scum al zei. Clown
Die val was gewoon erg lu llig.....

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:43

Wat een klote einde van jullie al zo vervelend seizoen Ingrid... Ach gut echt rot. En dan ook nog zo'n terugreis Nagelbijten / Gniffelen Bloos!

Wendy: Super gereden meid!! echt knap hoor OK dan!

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:15

Wendy: Gefeliciteerd. super zeg!
Ibonn: Fijn dat je er toch nog een goed gevoel aan hebt overgehouden. Volgend jaar gewoon weer lekker fris er tegenaan!

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:55

Vandaag was het mijn beurt in Arendonk,, om 7uur thuis vertrokken en om 8 u waren we er, eerst de cros nog is rond geweest en daarna op gaan zadelen want ik moest om half 10 rijden met Quinten, niet zo een fijn gevoel, hij was vrijdag geschoren en nogal pittig, en 1 keer fout gereden, en telkens als ik op de middelijn wou rijden struikelde hij over hetzelfde bultje!
Daarna met mijn D-pony gestart, liep lekker en een eerste plaats na dressuur! met Quinten was ik 17 de Tong uitsteken
Daarna moest ik met Eponym ( D-pony) Gaan springen, ik wist niet wat ik moest verwachten want het was 1.5 maand geleden dat ik er een parcours mee gesprongen had, maar toch foutloos rond.. En daarna de cros die best lang was.. Ik was een beetje zenuwachtig voor de greppeltjes, maar eenmaal vertrokken ging het vanzelf! Foutloos dus, de 1ste plaats was binnen.. Vervolgens moest ik met mijn C-pony de cros starten waarmee ik ook foutloos rond reed en springparcours idem. Soms twijfelde hij een beetje, het stond ook best hoog, 90 cm en hij is zelf maar 1.30 groot. Maar toch een fijn gevoel, alleen ben ik tegen een boom aan gereden en heb ik toch een bult op mijn arm van mijn horloge aan overgehouden...
Toen de einduitslag er was bleek ik dat ik 6de was! Er waren heel veel mensen buiten de tijd dus ik had heel goed gereden Knipoog

Weer meer vertrouwen en een fijn gevoel!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 22:07

Gefeliciteerd Marieke! Wat bij jullie M is, is in Nederland al Z. Dus goed hoor!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 09:49

Inmiddels al lang geleden. Hier een slotje.