Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Simmie schreef:Ik snap best wel dat het moeilijk is om dat onderscheid te maken. Gewoon jureren is al moeilijk genoeg lijkt me.
Ik vind wel dat betere combinaties hoger mogen scoren; er moet toch ergens verschil gemaakt worden.
Ik wilde gewoon duidelijk maken dat er met dressuur wel degelijk anders gepunt moet worden als op een gewone dressuur wedstrijd. Wat goed is moet extra beloond worden en wat slecht is extra afgestraft (samengevat uit de richtlijnen voor het jureren van de SGW dressuur). En daarbij vind ik een grote spreiding van de punten belangrijk. Ik zie dus graag dat de punten varieren van bijv. 150 tot 220 (indien er ook gespreid gereden is.
. Mijn paard is een behoorlijk safe springer en crosst meestal foutloos (buiten de tijd
) Mijn dressuur is mijn minste onderdeel en na een moeilijke cross sta ik meestal hoger dan na een makkelijke.
Citaat:Ik heb persoonlijk juryleden gesproken die op een SGW moesten jureren en ook de instructies hadden gekregen hoe ze dienden te jureren. Zij vonden dit belachelijk en hadden zich beide voorgenomen om gewoon zoals normaal te gaan jureren. En zo zullen er meer zijn.