[SGW] nederlands team??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Olikea

nederlands team??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 04:58

ik heb van het weekend de eventing in rome gevolgd op tv, wat ik me afvroeg
waar is het nederlandse team???

is het niveau hier niet hoog genoeg... lijkt me sterk.. nederland paardenland..

MJ_

Re: nederlands team??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 06:10

PRATONI DEL VIVARO (KNHS) - In de cross van het Europees Kampioenschap eventing (military) is het Nederlandse, uit drie ruiters bestaande, team niet aan de finish gekomen. De enige Nederlandse combinatie die de eindstreep haalde is Nynke Sminia (Westbeemster) met Moosroodnoot en zij staat laatste op een 44ste plaats, met een straatlengte van bijna 80 punten achterstand op de één na laatste combinatie. Madeleine Brugman (Bornerbroek) ging niet van start in de cross en Annemarie van Merkensteijn (Lieren) staakte de strijd na een val in de tweede watercombinatie.

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 08:27

Het niveau van eventing in Nederland is een behoorlijk stuk lager vergleken met buurlanden als Duitsland, Frankrijk, en vooral Groot-Brittannië.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:50

Wordt er trouwens alleen in Ede Internationaal gehouden ?

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:53

Nee, ook in Varsseveld (*en**), Boekelo (***) en volgend jaar weer in Helvoirt (*en**), voorheen was er ook nog Breda.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:57

Oh joh, ik wist niet eens dat er zoveel wedstrijden er van gehouden werden in NL.

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:21

en Breda wil volgend jaar weer een doorstart maken.

taormina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:02

is het niveau hier niet hoog genoeg... lijkt me sterk.. nederland paardenland..[/quote]

Het Ned. team,bestaande uit Chantal Megchelenbrink,Jan van Beek en Werner Geven hebben vorig jaar een uitstekende prestaties neergezet om bij de eerste 8 te eindigen op het WK in Aken.Door blessure,een terug genomen paard en verkoop van een paard kon dit team niet naar het EK aangevuld met een 4e ruiter.
De top kon dus niet meedoen op het EK vandaar dit resultaat denk ik.Maar wat nog niet is kan misschien in de toekomst nog komen.Er is toch wel jong talent en wat meer steun vanuit de KNHS zou ook meehelpen.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:14

taormina schreef:
....en wat meer steun vanuit de KNHS zou ook meehelpen.

Of de overheid natuurlijk viewtopic.php?f=11&t=834893 ROFL (of doelde je niet op financieele steun?)

Ik heb me wel eens afgevraagd hoe dat nu eigenlijk zit. Topsporters met een A-status (Youri v Gelder bv.) kunnen een (fictieve) baan bij defensie krijgen zodat ze al hun tijd en energie in de sport kunnen steken, ik heb echter nog nooit een ruiter of amazone in een dergelijke functie gezien. Zouden die zelf niet willen (het lijkt me dat je dan geen volledige vrijheid hebt) of komen die gewoon niet in aanmerking?

Op het EK zag je oa de Italianen ook in militair uniform rijden dus in het buitenland wordt er iig wel gebruik gemaakt van dit soort mogelijkheden.

taormina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:23

Ook de duitsers komen uit voor hun land zijn dan in dienst van één van de staatsstoerijen en rijden met een hengst v/d stoeterij presteren ze goed komt dat ook de staat ten goede door de dekkingen e.d.