[SGW] SGW-Wieringerwerf - Wedstrijdverslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

SGW-Wieringerwerf - Wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 18:35

Kom maar op met je verhalen. Ben weer heel benieuwd hoe de bokkers het er van af hebben gebracht!

ilse18

Re: SGW-Wieringerwerf - Wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 19:22

Ik zal dan maar als eerste een verslagje plaatsen! Haha!

Eerst de dressuur, die ging wel redelijk, voor mijn doen met weinig spanning alleen het achterwaarts ging prut, en het halthouden en groeten ook (daar wou die in ene wel knap achterwaarts!)
Toch nog 193 punten, en stond daar mee 3e!
Daarna de cross gelopen, had er al een paar nachten slecht door geslapen na het zien van de foto's hier!
Maar in werkelijk vond ik het nog veel dikker staan ( en dan schijnt dit nog een makkelijke M cross te zijn Bloos )
Dus met een buik vol zenuwen, uiteindelijk gaan inspringen!
Springen ging wel fijn, had 1 balkje omdat hij even wat te sterk werd.

Toen de cross, die ging werkelijk geweldig!
Pakte vanaf het begin af aan al goed aan, was nergens kijkerig enz...
Dus foutloos gecrosst, 22 sec buiten de tijd omdat ik zo zat te genieten, en een afslag miste (stom!)
Maar super tevreden over m'n M debuut, en geeft hoop voor de volgende cross!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 19:24

Dat is een mooi resultaat OK dan!. Gefeliciteerd met je winstpunten Lachen. Had je nog prijs?

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 19:27

Geen idee, moet er morgen weer heen om te posten, dus dan zie ik het wel!
Vond het dagje wel weer lang genoeg eigenlijk! Bloos

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 19:32

Misschien morgen dus nog een leuk resultaat op de koop toe Lachen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 19:49

Even een verslagje van mij.
Dressuur ging redelijk voor een paard wat weinig tot geen dressuurwedstrijden loopt. 184 pt
Springen ging niet zo heel fijn maar wel foutloos.

Cross liep ze superfijn, alleen de picknicktafel in die slingerbocht Boos! , ze keek heel erg naar de posters dus klapte achter hard tegen de tafel. Posters begonnen re gillen dat ze kreupel was, ik draven, maar ze liep wel rad. Totaal geen ritme bij 7 en 8 waardoor ik een stop kreeg op de trakhener.
Ze was erg wijfelend op de slootjes, na hindernis 19 bleef ze heel lang stiltaan voor ze naar beneden durfde de sloot over. Bleef wel fijn in het ritme, op smalletje was ze meer met andere dingen bezig dan met de hindernis, dus een bijna snoekduik.
Die snoekduik gebeurde wel in het water, ze struikelde in de landing en ging toen koppie onder en ik ook Haha!
Daarna nog wel even aan de hand het water in.
Der neus is nu helemaal ontveld, er zitten een paar schrammen/ putjes in de voorknieën en ze heeft achter een hoop vocht onder der spronggewricht. Het was wel jammer, want ondanks mijn weigering reed ik nu aardig bij de tijd, toen ik boven kwam en Rabette te pakken had piepte mijn horloge op 7 minuten. Die heeft het dus ook overleefd. Optimale tijd was 7.05.

Ilse netjes gereden hoor en zo simpel was het toch niet. Zijn een hoop ervaren ruiters/ paarden niet aan het eind gekomen. Helaas ook een aantal valpartijen gebeurd waar het minder goed mee afliep.

Ik zit morgen bij de wijnvaten te posten.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 19:55

Gemengd resultaat dus Haha!. Dingen heel goed, maar ook helaas een duik.

Die waterbak, daar is bij de oefencross een groepsgenoot van mn lessen ook kopje onder gegaan.

Vraag me af of daar toch niet stiekum ergens een kuiltje, tak of andere oneffenheid onhandig onder het wateroppervlak zit.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 19:57

Sorry dat ik hier zo kom binnenvallen, maar weten jullie hoe het met Madelene en Nanea is gegaan?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 20:01

Apple schreef:
Gemengd resultaat dus Haha!. Dingen heel goed, maar ook helaas een duik.

Die waterbak, daar is bij de oefencross een groepsgenoot van mn lessen ook kopje onder gegaan.

Vraag me af of daar toch niet stiekum ergens een kuiltje, tak of andere oneffenheid onhandig onder het wateroppervlak zit.

Dat was wat ik meer hoorde, mijn paard sprong erg naar rechts weg en op die plek zijn er er de afgelopen tijd meer koppie onder gegaan. Hopelijk is ze op tijd rad voor Vlietland en heeft ze er niks aan over gehouden.

Madelene is op de laatste hindernis gevallen. Daarvoor ging ze wel eel goed. Nanea liep het gat dicht en kon toen niet zo makkelijk meer afzetten. Zo vertelde Madelene het tenminste.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 20:07

Okee balen!

Jammer dat er meer gevallen zijn, maar gelukkig zaten er ook goede stukken bij. Lachen

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 20:09

Marieleen, volgens mij ging ze prima tot de laatste sprong. Ik heb het niet precies gezien maar ik denk dat Nanea de sprong heeft geraakt. Madeleine lag achter de sprong en Nanea zag ik er bovenop rollen. Ze liep later wel weer in de rondte maar het zal nog wel even pijnlijk zijn.

* edit * Ben weer eens te laat met mijn reactie. Clown

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 20:18

Ik was dus 1 van de ruiters die het wat minder goed deed Knipoog Clown

Ik ben niet eens mijn springparcours rondgekomen. Heb ik nog nooit gehad. Het springparcours gaat altijd foutloos.
Nou reed ik ook niet lekker moet ik zeggen. Kwam niet mooi voor de sprongen en hij liep wat onder me vandaan terwijl we wel lekker begonnen, maar na het lange wachten na de val in de cross kwamen we niet meer in ons ritme.
De blauwe sprong met de regenboog (de dubbel) stond hem niet aan. Ik kreeg hem er niet over.
Heb me samen met een andere M ruiter die hetzelfde had voor morgen maar opgegeven voor een B-rondje om toch even een goed gevoel over te houden gezien Vlietland over twee weken. Nou hopen dat hij morgen wel zijn parcoursje wil springen Knipoog

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 20:22

SGWukkie, jammer dat het niet lekker ging! Fijn dat je het B-rondje kan springen morgen!

Enne Canter, beter laat dan nooit toch. Vork Gelukkig niks ernstigs met Madelene.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 20:24

Super dat je morgen nog een rondje mag, zie je misschien wel voorbij komen.
Mijn paard was ook ingekakt na het lange wachten en ze is hengstig dus niet zo leker aan het been. Heeft me ook parten gespeeld bij de picknicktafel.

Dennis_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 20:43

mijn dress was niet zo super 170 hij werkte niet echt mee..
Het is ook niet onze sterkste kant.. Tong uitsteken
In het springen 2 balken helaas maar hij sprong best lekker en trok goed op de hindernissen aan.
In de cross had ik 1 stop op de wijnvaten helaas..
Maar ben tevreden naar huis gegaan..
Ik ben nog een ijzer kwijt mocht je hem morgen in het cross parcours tegen komen.. Pling

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 21:02

ik word met de seconde zenuwachtiger......!! mag je eigelijk ook weten met wat voor een kleur laars je start ? Ik heb bruine laarzen , en daar wil ik graag mee springen en de cross rijden , maar ik vraag me af of dit uberhaupt wel oke is !

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 21:03

Dat mag Soraya, ik heb de KNHS erover gemaild want ik heb ook bruine voor springen/cross.

judenjul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 21:12

Ik heb vandaag gepost op hindernis 3. Iedereen ging er goed overheen maar niet altijd met een mooie afstand. Vooral in het z en m kwamen veel paarden er dicht op. Het was dan ook een vrij steile hinderenis met weinig grondlijn. Veel bokkers zien rijden en weer veel bekende gesproken dus ondanks "saaie" hindernis een leuke dag gehad.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 21:31

nou nou wisselende resultaten zie ik...

Roos, in Wwerf valt het niet echt mee zeker om op je paard te blijven Knipoog Maar hopelijk houdt rabet er niks aan over en heb jij je niet al te erg bezeerd. Gelukkig heb je ook lekkere stukken gehad dus volgende keer beter!!

Ukkie, wat balen zeg van je springparcours. Daar hou je niet echt rekening mee natuurlijk Ach gut

Ilse, goed gedaan en dennis natuurlijk ook!

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 21:35

Nee MJ, hier hield ik zeker geen rekening mee. Dan sta je wel even raar te kijken.
Dat is niet een een goede repetitie voor vlietland Knipoog Clown

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 21:43

Dat dacht ik ook al MJ.
Ik ben helaas niet de enige geweest die koppie onder ging. Ik vind he vooral sneu voor Rabette, beest doet eigenlijk altijd alles voor me. Al vindt ze het nog zo spannend, ze doet het toch maar en dan nu dit. Ik ga in Vlietland even een rondje voor het vertrouwen rijden, probeer wel wat meer door te galopperen, maar ik maak het niet te gek met der. Ik zal dus wel wat alternatieven gaan rijden.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 22:05

nu verslagje van mij.

dressuur ging voor mijn gevoel niet zo fijn maar toch 195 puten en daarmee dus aardig boven aan in mijn ring.

springen was heel fijn alles klopte en ik kon mooi mee rijden zonder geruk of gepluk. foutloos!

ik vond het best moeilijk in de cross om in ritme te blijven door alle wendingkjes en omdat mac bij elk bruggetje sprong zeg maar Clown

ik heb foutloos gecrossed , ik weet alleen mijn tijd niet. nam op de laatste hindernis alleen wel zowat het witte vlaggetje mee Haha! .

zit nu op mijn werk dus heb de prijs uitreiking niet afgewacht omdat ik het anders niet zou halen qua tijd.

maar gelukkig was lady zwien zo lief om als ik prijs had deze voor me mee te nemen!

heb ook sunny nog gezien.

gvdt had je behoefte aan een verfrissing bij de water bak?? Tong uitsteken

ilse gefeliciteerd!! super dat je toch maar ff een m cross rijd!

hoop dat het met sabine een beetje gaat Ach gut wat een pech kan eenmens hebben!

vond et echt eenleuke cross alleen het parkeren vond ik niet echt fijn qua afstand van het terrein.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 22:10

Jeetje, gemengde verhalen. Dikke knuf voor Rabette Roos en SGWukkie volgende keer beter.
Degene die wel goed hebben gereden gefeliciteerd!

lonnevanck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 22:14

hoi GvdT
was je de eerste of de 2e die koppie onderging?
(welk nummer had je ? )
ik heb namelijk van alle 2 een serietje foto's gamaakt.
gr marleen

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 22:17

Ja!! Ik ben ook weer terug! Ben helemaal happy!
dressuur (noodzakelijk kwaad) 184 punten in de middenmoot, was niet echt ontspannen in de rug de eerste helft van t proefjes (boeie! op naar het springen!)
Ik vond het springparcours écht té laag voor de L. Ik heb bij B-crossen wel hoger gesprongen! parcours ging lekker 0 strafpunten!
En dan de cross! ik kwam net van de vetpost en ik had nog maar één iemand voor me, das snel!! De eerste drie hindernissen moest de Shof de smaak nog te pakken krijgen, maar na de witte schotten oxer ging alles als een trein!!! Heb volop kunnen genieten, shof sprong als een zonnetje! Ik vond alleen de finish hindernis eng twee (losse!) balen van hartog grasmengsel ofzo. Heb daar veel engen dingen zien gebeuren. Helemaal foutloos weer rond!!! Bij de finish was ik in jippiejippiejeeee-modus!!

Na heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang wachten bleek ik nog 5e te zijn ook! COOL! Benw eer tronts op mien peertje.

Heb Lielle, Reeskees en Sannysunny gezien en gesproken, erg leuk allemaal!!