[SGW] welke cross-beschermers met schiefel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Javayo

welke cross-beschermers met schiefel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 10:05

Mijn paard heeft een flinke schiefel zitten aan de binnenkant van een voorbeen, ter hoogte van het griffelbeen zo'n 10 cm onder de knie. Nu wil ik wellicht volgend seizoen sgw-trainingen gaan volgen, en dan wil ik de benen van mijn paard goed beschermt hebben. In een ander topic heb ik al verschillende merken voorbij zien komen, maar nu vraag ik me af of een beschermer met zo'n kunststof stuk wel gaat passen met zo'n schiefel.

Nu gebruik ik bij het springen gewone BR beschermers, en bij het dressuren meestal een soort wrapbandages / 3in1 beschermers. Maar ik vind dat beiden onvoldoende beschermen tegen het stoten tegen hindernissen, zeker bij vaste hindernissen.

Welke cross-berschermers zitten goed met een schiefel?

Sim

Re: welke cross-beschermers met schiefel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 10:11

De kunststof plaat (kevlar) waar jij het over hebt, zit bij de beschermers voor de voorbenen aan de achterkant (peesgedeelte) ter bescherming van het aantikken door het achterbeen. De rest van de beschermer is wel stevig, maar toch soepel.
Zelf heb ik de News met fleecevoering en die bevallen goed.
Ik denk dat je gewoon een naar de winkel moet gaan en een paar merken moet vergelijken qua materiaal en dan kiezen wat jou het prettigst voor je paard lijkt.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 07:33

Ok, bedankt Lachen ik had het idee dat de kunststof plaat aan de voorkant zat, (ik heb dus niet goed opgelet Vork) dus het deel dat langs de binnenzijde van het been komt te liggen is van een soepelmateriaal, dan zal waarschijnlijk ieder soort wel netjes om de schiefel zitten.

In een winkel in de buurt had ik in ieder geval al News en Styles zien liggen, dus kan kan ik ze goed vergelijken.

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 08:10

Wij hebben ook een ruin met een schiefel op ongeveer dezelfde plek. De style beschermers geven hierbij totaal geen problemen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 08:14

Mijne heeft ook een kleine schiefel en ik heb de NEW's zonder fleecevoering. Pas goed en nergens last van. Denk dat het aan jezelf is wat je het fijnst vind en wat je er aan uit wil geven. Styles zijn immers een stuk duurder als NEW"s

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 12:38

Mijn merrie heeft aan beide voorbenen schieffels. Ze heeft eerst met de style's gecrosst en nu met Dalmar. Deze hebben wel een stevige plaat aan de voorkant en achterkant maar dit geeft geen probleem.

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 12:40

Mijn paard heeft ook een schieffel op z'n voorbeen, en ik cross met NEW's (lichtgewicht)