Ik wil nu zelf zo’n bestand te maken met daarin alle trainings- en wedstrijdlocaties voor de SGW. Locaties in België zijn ook welkom. Dit bestandje moet je vervolgens op je TomTom kopiëren en je hebt er een nieuwe categorie bij. Je kunt dan via ‘Navigeer naar ‘ uit een lijstje van wedstrijd- en trainingslocatie kiezen.
Ik heb jullie hulp nodig bij het verzamelen van de GPS coördinaten. Als je op een SGW terrein bent, zet je TomTom aan en wacht tot je signaal hebt. Ga het liefste zo dicht mogelijk bij de ingang aan de openbare weg staan. GPS heeft een gemiddelde nauwkeurigheid van ca 10 meter. Als je ergens midden op het terrein gaat staan kan het zijn dat TomTom een verkeerde route berekend en je via een of ander boeren erf stuurt welke toevallig verderop ligt.
Start TomTom en ga naar het hoofdmenu. Kies hier “Wijzig voorkeuren”

Kies vervolgens voor “Toon GPS-status”

Controleer of het geel-zwarte icoontje rechtsboven draait en er coördinaten worden aangegeven.

Noteer de coördinaten. Deze zijn in het voorbeeld E 4.89766° N 52.36651°. Vergeet niet de extra tekens als ‘ “ ° ook op te schrijven. TomTom kan op verschillende manieren de coördinaten weergeven.
Post de coördinaten in dit topic samen met de naam en korte omschrijving of stuur ze mijn via PB. Als je de coördinaten via een andere manier hebt gekregen wil ik graag dat je dat even vermeld. Je kunt de coördinaten gemakkelijk controleren door ze in Google Earth in te typen.

.
.