[SGW] TomTom GPS topic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bitwise

TomTom GPS topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 07:45

Het navigatie systeem van TomTom kent diverse categorieën van Nuttige Plaatsen (NP, ook wel POI genoemd). Standaard zitten er al tankstations, parkeergarages, hotels etc in. TomTom ondersteund de mogelijkheid om ook zelf een bestandje aan te maken met NP’s.

Ik wil nu zelf zo’n bestand te maken met daarin alle trainings- en wedstrijdlocaties voor de SGW. Locaties in België zijn ook welkom. Dit bestandje moet je vervolgens op je TomTom kopiëren en je hebt er een nieuwe categorie bij. Je kunt dan via ‘Navigeer naar ‘ uit een lijstje van wedstrijd- en trainingslocatie kiezen.

Ik heb jullie hulp nodig bij het verzamelen van de GPS coördinaten. Als je op een SGW terrein bent, zet je TomTom aan en wacht tot je signaal hebt. Ga het liefste zo dicht mogelijk bij de ingang aan de openbare weg staan. GPS heeft een gemiddelde nauwkeurigheid van ca 10 meter. Als je ergens midden op het terrein gaat staan kan het zijn dat TomTom een verkeerde route berekend en je via een of ander boeren erf stuurt welke toevallig verderop ligt.

Start TomTom en ga naar het hoofdmenu. Kies hier “Wijzig voorkeuren”
Afbeelding

Kies vervolgens voor “Toon GPS-status”
Afbeelding

Controleer of het geel-zwarte icoontje rechtsboven draait en er coördinaten worden aangegeven.
Afbeelding

Noteer de coördinaten. Deze zijn in het voorbeeld E 4.89766° N 52.36651°. Vergeet niet de extra tekens als ‘ “ ° ook op te schrijven. TomTom kan op verschillende manieren de coördinaten weergeven.

Post de coördinaten in dit topic samen met de naam en korte omschrijving of stuur ze mijn via PB. Als je de coördinaten via een andere manier hebt gekregen wil ik graag dat je dat even vermeld. Je kunt de coördinaten gemakkelijk controleren door ze in Google Earth in te typen.

viefdepief

Re: TomTom GPS topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 10:06

Ik wil de coördinaten voor SGW Bathmen wel voor mijn rekening nemen Ja
Vind het een leuk initiatief!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 11:27

Kun je die coördinaten ook met een gewone GPS uit de auto vaststellen?
Zo ja, dan zal ik in elk geval bij Gorssel eens kijken...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 11:42

Ik geef me ook op. Welke locatie zal ik voor mijn rekening nemen?
Bitwise, houd jij een lijstje bij van wie welke locatie doet? Zo voorkom je dubbelingen en dat er locaties worden overgeslagen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 12:05

ik doe ook mee

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 12:30

Meld me hierbij ook aan! Als ik nog n keer op t cross terrein in Kevelaer of die andere hier in de buurt kom zal ik ze opslaan!

*heb ik geloof ik met eentje al gedaan.... gaat ff tomtom checken*

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 18:21

Ik neem Gorssel wel voor mijn rekening, dat is desnoods mijn thuiswedstrijd.
Als het even lukt probeer ik deze week nog Gorssel voor elkaar te krijgen (paps en mams gaan donderdag op vakantie met TomTom, dus ik moet wel even zien of ik daar tijd voor heb..)

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 22:39

Hierbij de eerste coordinaten:

SGW Gorssel
N: 52.19253°
E: 6.22508°

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 07:58

Bedankt voor de reactie's. Het geen ramp als locaties dubbel zijn genoteerd, verbeterd alleen maar de kwaliteit van de peiling. Het is wel jammer als je er speciaal ver voor bent gereden.

@Nickeltje. Ik ken alleen TomTom, zou je dus moeten opzoeken in de handleiding of even alle menu optie's uit proberen (en daarbij natuurlijk niets veranderen) Haha! .

@Lielle, ik ben gisteren nog bij Rob geweest, maar door het enthousiamse van de geslaagde training helemaal vergeten op de coordinaten op te schrijven. Die mag jij doen.

@Simmie, Er zijn een aantal oefenterrein rond Utrecht, welke zou jij willen doen.

@Sjaan, geweldig!

verder de vraag of iemand in de buurt van Wieringerwerf komt.

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 08:13

Dit is de vijfsprong in Lunteren. Die had ik een tijdje geleden al een keer genoteerd.

N 52.10164°
E 5.66825°

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 08:35

Renswoude en Maarsbergen zou ik kunnen doen, alleen of we nog op beide terreinen komen voor trainingen??

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 08:38

He wat een leuk topic, maar....ik heb nog geen GPS ding. De KNHS heeft een cursus GPS te paard op 19 augustus en 2 september, waar ik dus aan mee doe en daar hoop ik goeie tips te krijgen hoe ermee om te gaan en wat te kopen! Mag namelijk binnenkort nieuw mobieltje uitzoeken en wil er dan één met ingebouwde GPS.....

Ik onthou dit topic ook al kan ik er pas in een later stadium gebruik van maken!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 08:58

ingebouwde GPS... bedoel je met ingebouwde sateliet ontvanger? Ik heb n Nokia N70 waar we TomTom Mobile opgezet hebben, los ontvangertje erbij en voilá! Ik kan echt niet meer zonder!!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 09:26

Eventinggek schreef:
ingebouwde GPS... bedoel je met ingebouwde sateliet ontvanger? Ik heb n Nokia N70 waar we TomTom Mobile opgezet hebben, los ontvangertje erbij en voilá! Ik kan echt niet meer zonder!!

Oohhhh jij stelt moeilijke vragen Haha! Haha! Heb echt geen idee maar laat me volledig informeren hopelijk op die KNHS dag....ben echt een leek eersteklas maar zoooooo ontzettend goed in verdwalen tijdens buitenritten Clown

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 09:51

Aanstaande SGW's zijn:
Wieringerwerf
Vlietlanden
Gorssel
Neede

En training in Minderhout.

Wie wil wat voor zijn rekening nemen?

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 09:59

Neede kan ik in principe ook wel doen. En de coordinaten van Gorssel zijn dus al bekend.
Volgende week ga ik nog naar oefencross bij Alice maar dan heb ik de TomTom niet. 24e heb ik weer les bij Alice, dus dan kan ik de coordinaten van haar terrein opschrijven!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:17

Bitwise: weet je toevallig ook hoe je de GPS coördinaten van een bestaande favoriet kunt bekijken? Heb TomTom mobile maar die is volgens mij precies gelijk aan de gewone.

Zag dat ik Chaam, Overpelt en t oefenterrein hier vlakbij in Duitsland bij Dilkrath bij m'n favo's heb staan Bloos

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 21:49

Ga naar 'Bekijk Kaart' uit het hoofdmenu. Klik dan op 'Zoek' en kies 'Favoriet'. Selecteer de favoriet waarnaar je op zoek bent. Dan krijg je een kaartje waar linksonder de coordinaten staan (althans bij mij).

Als dat niet zo is moet je klikken op 'Opties', en een vinkje zetten bij coordinaten.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 07:44

ah wacht, ik geloof dat ik dan ff iets aan m'n instellingen moet wijzigen zodat ik standaar de coördinaten zie in m'n schermpje Pling
*dadelijk gelijk ff proberen*

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 18:55

Oeh, die coordinaten voor Gorssel komen mij heel goed uit Lachen .
Wij hebben ook een TomTom, dus als het goed is moeten we die ergens in kunnen typen, hoeven we niet te zoeken voor mijn eerste cross, is wel net zo relaxed, super bedankt!

Niety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 18:23

Maar zou je die coordinaten niet ook gewoon via google earth kunnen vinden? Ik geloof dat mijn ouders zoiets wel eens hebben gedaan...