[SGW] SGW locatie’s in TomTom

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bitwise

SGW locatie’s in TomTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 07:28

Het navigatie systeem van Tomtom kent diverse categorieën van Nuttige Plaatsen (NP, ook wel POI genoemd). Standaard zitten er al tankstations, parkeergarages, hotels etc in. Tomtom ondersteund de mogelijkheid om ook zelf een bestandje aan te maken met NP’s. Voorbeelden hiervan staan op de CD die bij tomtom wordt geleverd. Een populaire is die van Mc Donnalds.

Nu loop ik al een tijdje met het idee om zelf zo’n bestand te maken met daarin alle trainings- en wedstrijdlocaties voor de SGW’s. Er wordt een bestandje gemaakt die je op je Tomtom moet kopiëren en je hebt er een nieuwe categorie bij. Je kunt dan via ‘Navigeer naar ‘ uit een lijstje van wedstrijd- en trainingslocatie kiezen.

Via deze weg wil ik peilen of er behoefte is aan en dergelijke ‘project’. Ik heb dan ook de hulp van iedereen nodig om de GPS locaties van alle terreinen te verzamelen.

Sim

Re: SGW locatie’s in TomTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 07:36

Lijkt mij superhandig!
Ik ben echt een ramp met de weg vinden. Gelukkig heb ik een hubbie die daar heel wat handiger in is en eigenlijk de weg wel uit zijn hoofd weet van de meeste wedstrijd- en trainingslocaties.
Toch vind ik het een topidee en mijn hulp heb je uiteraard!

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 08:36

Fantastisch idee Bitwise!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 08:38

woow dat is een goed idee!

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 08:41

ik vind tomtom maar niks.
als ik eens met iemand in de auto meerijd met een tomtom, rijden wel altijd verkeerd.
ik heb nog nooit meegemaakt dat we eens goed reden.

maar het is wel handig voor sgw locatie of mischien bijvoorbeeld van manege's??

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 08:46

als het adres van de wedstrijd of het trainingsterrein bekend is, zou dit overbodig zijn, want dat voer je gewoon in op je tomtom, maar misschien zijn er ook mensen die het super handig vinden. Mij lijkt het dus niet nodig.

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 08:49

nou ik wist nog wel dat we naar vdl gingen was ook niet goed aangegeven dus het is best nog wel handig

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:02

texelse schreef:
als het adres van de wedstrijd of het trainingsterrein bekend is, zou dit overbodig zijn, want dat voer je gewoon in op je tomtom,

Dat is juist een beetje het punt denk ik. De SGW (oefen) terreinen liggen vaak niet bij een huisnummer maar ''ergens'' aan een bospad ofzo. Daarom zal Bitwise ook de GPS coordinaten willen verzamelen en dus niet de adressen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:11

Neem nou Lunteren. Dat heeft geen huisnummer. De eerste keer dat we daar heen gingen hebben we echt heel Lunteren 5x gezien.
SGW Vlietlanden daarvan hadden we ook geen huisnummer.

Dus zoals Altos al zegt; dan zijn de coordinaten wel heel handig.

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 09:14

Altos schreef:
texelse schreef:
als het adres van de wedstrijd of het trainingsterrein bekend is, zou dit overbodig zijn, want dat voer je gewoon in op je tomtom,

Dat is juist een beetje het punt denk ik. De SGW (oefen) terreinen liggen vaak niet bij een huisnummer maar ''ergens'' aan een bospad ofzo. Daarom zal Bitwise ook de GPS coordinaten willen verzamelen en dus niet de adressen.

Kijk, dit is de reden waarom ik op dit idee kwam. Ik heb nog steeds moeite om het wedstrijd terrein in Etten Leur te vinden en om uit te leggen waar het oefenterrein in Lunteren of Overpelt ligt is ook een hele klus.

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:29

Ik vind het een top idee! Soms heb je wel eens een adres van een terrein, maar 9 van de 10 keer toch alleen maar een bosnaam oid!! Het lijkt mij erg handig!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 16:12

Ja, lijkt me een super idee Bitwise!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 17:49

Heel goed idee Bitwise!!

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 07:47

Reacties zijn duidelijk. In het "TomTom GPS topic" kun je lezen hoe ik verder wil gaan.