[SGW] Springschoenen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DanielledBr

Springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 16:04

Ik weet niet zeker of het hier moet staan of bij hanarchament maar omdat hier alle sgw-ruiters zitten plaats ik het toch hier. Sorry als het niet goed staat.

Binnenkort ga ik crosstraining volgen en nou werd mij aangeraden om springschoenen te kopen en dan de rubberen omdat die stoffen al het water opnemen.
Nu was dus mijn vraag of het nodig is om springschoenen aan te schaffen en gebruiken jullie de stoffen of de rubberen en wat zijn de voor- en nadelen ervan?

Dit wordt mijn eerste keer cross en ik heb het verder nog nooit gedaan en weet dus niet hoe ik en mijn pony het vinden, het kan dus zijn dat wij na deze ene keer stoppen en in principe heb ik ze bij springen niet nodig omdat hij vrij weinig aantikt.

MJ_

Re: Springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 16:14

ik vind het zelf wel fijn om met springschoenen te rijden, ze stoten toch wel eens een been en de bodem is met crossen ook niet altijd optimaal waardoor ze zichzelf ook makkelijk aantrappen.

Ik heb zelf neoprenen, vind dat het wel meevalt met water opnemen. Ik ben er nog nooit een verloren in de waterbak, ze blijven altijd mooi zitten. Ik neem gewoon de goedkoopste en verbruik ongeveer 1 paar per jaar, a 20 euro. Rubberen trappen ze voor mijn gevoel eerder kapot.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 17:43

ik heb ook die neopreen springschoenen
heb ook rubberen gehad maar die had die zo stuk
heb ze met crossen, springen en buitenritten altijd om

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 18:10

Ik heb rubberen springschoenen, bevallen prima.
Als je nog niet zeker weet of je wel doorgaat met crossen of dat het voor 1 keer is zou ik gewoon een goedkoop paar nemen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:05

De rubberen scheuren iets sneller dan neopreen. Ik heb dus neopreen, en ze hoeven helemaal niet zo duur te zijn. Ik heb die van Kitt (met dubbele klittenband).

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:10

Dit volg ik even.
Ik gebruik nu ook al wat oudere neopreen schoenen. Wil binnenkort nieuwe gaan halen en dacht aan de springschoenen van BR met dubbele klittenband sluiting omdat ik die rubbere niet zo fijn vind zitten.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:56

Ook fijn zijn die flapper-springschoenen, welke uit losse segmenten bestaan. Ik weet niet of ze nog steeds te koop zijn, maar ondanks dat ze wat geluid produceren, nemen ze geen water op en verlies je ze nooit.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 11:51

broertje schreef:
Dit volg ik even.
Ik gebruik nu ook al wat oudere neopreen schoenen. Wil binnenkort nieuwe gaan halen en dacht aan de springschoenen van BR met dubbele klittenband sluiting omdat ik die rubbere niet zo fijn vind zitten.

ik heb die van BR, kosten 21 euro en ik ben er erg tevreden over!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 12:19

heb ik ook, zijn alleen stuk, is gebeurd met cross training, dus ja, ze willen wel stuk! haha
maar vindt ze veel beter dan de rubberen

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 16:28

Ik gebruik gewoon rubberen, maar dan 2 paar over elkaar heen. Perfect. Maatje M als eerste en een L-etje er overheen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 18:51

Irma_Maandag schreef:
Ook fijn zijn die flapper-springschoenen, welke uit losse segmenten bestaan. Ik weet niet of ze nog steeds te koop zijn, maar ondanks dat ze wat geluid produceren, nemen ze geen water op en verlies je ze nooit.

Ik ben 1 keer met 1 flapje uit de cross gekomen Clown , vond het wel fijne springschoenen. Je ziet ze alleen niet meer zo veel.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 18:57

Hm... ik volg dit even. Ik heb nu paarse rubberen springschoenen, maar aan de voorkant van de hoef komen ze niet eens halverwege de hoef. Nick stoot nog wel eens iets aan, maar als ze zo hoog op de hoef zitten, helpen ze daar tegen dus niet. Maat groter heeft met rubberen geen zin. Dan komen ze aan de achterkant van de hoef op de grond en loopt ze ze met gewoon stappen al kapot...
Dus ik ben aan het overwegen neoprenen te kopen als die beter over de hele hoef zitten en dus kennelijk volgens de verslagen hier niet vol water zuigen en vaak verloren raken...

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 22:23

GvdT schreef:
Irma_Maandag schreef:

Ik ben 1 keer met 1 flapje uit de cross gekomen Clown , vond het wel fijne springschoenen. Je ziet ze alleen niet meer zo veel.

GvdT: inderdaad zijn ook deze niet geheel onverwoestbaar. De pony trapte op den duur soms de onderste helft van de segmenten eraf, voordeel is echter dat je er een aantal losse reserve-segmenten bij had, zodat je de kapotte kon vervangen. Desondanks vond ik ze toch de meest fijne. Andere verdwenen soms helemaal gedurende de cross Clown en dat is me bij deze nooit overkomen.

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 10:15

Hardstikke bedankt voor al jullie reacties Haha!

Dan had ik nog de vraag welke maat ik dan moet hebben. Het is een nrps e-pony van 1.51 m met niet al te dikke beentjes.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 16:41

Mocht je voor die flapper-springschoen gaan, dan zou ik de Lmaat (of paard) nemen (heb je een extra segment over).
Andere springschoenen weet ik niet. Niet gewoon maat cob (M) of paard (L)?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 08:45

dani_spit schreef:
Hardstikke bedankt voor al jullie reacties Haha!

Dan had ik nog de vraag welke maat ik dan moet hebben. Het is een nrps e-pony van 1.51 m met niet al te dikke beentjes.

onze e-pony draagt M.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 09:41

Hm... en onze D-pony small...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 09:43

IenieMienie (1.62 en superfijn gebouwd) had van de CC maat L, en die was aan de krappe kant. Terwijl ze in de peesbeschermers S had.
Er zit veel verschil tussen de merken.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 09:45

Ja en tussen de dikte van je paardenbeen in vergelijking met het formaat van de hoeven. Nick heeft stevige benen, maar de hoefsmid heeft extra grote ijzers nodig omdat ze echt een stel lompe hoeven heeft...
Beenbeschermers zijn maat M of L en sprngschoenen meestal XL of zelfs XXL...

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 13:10

Mijn Fjord draagt ook S, en nog aan grote kant. (Rubberen)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 18:16

Ik wou ze bij mijn Tinker omdoen, maar die heeft hieven van een Shire man.. Clown En de sokken zitten natuurlijk ook wel een beetje in de weg
Ik had maat (x?)L, kan ze nergens groter vinde...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 19:27

Ik heb één keer met van die rubberen dingen gereden, Anouar z'n kootholtes waren helemaal open geschuurd en hij is een week kreupel geweest Ach gut

Nu heb ik springschoenen van Eskadron met een bontrandje. Ik vind het fijne dingen, maar het bont is wel snel 'op'

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 19:31

Ik heb gewoon rubberen springschoenen. Ik kom om in die dingen dus elke crosstraining zoek ik er gewoon twee die soort van heel zijn.