[SGW] damesmodel bodyprotector, evt. lenen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dierfysio

damesmodel bodyprotector, evt. lenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 17:32

Hallo, ik heb gezocht, maar geen topic gevonden met de info die ik zoek. Als ik kippig heb gekeken: sorry!

We hebben namelijk 12 aug. a.s. schrik- en obstakeltraining op stal, een clinic van Monya Erb (Balingehof).
Leek me wel wat, aangezien mijn paard (nota bene een ex-jachtpaard! die zou toch wat gewend moeten zijn. ) niet zo'n held is.
Nu had ik bedacht, dat het wel slim was om tijdens die oefeningen een bodyprotector te dragen. Je weet maar nooit...

Tsja, ik heb er dus geen (want ik rijd ook geen sgw's ofzo), en ken ook niemand die er een in mijn maat te leen heeft. Huilen
Weet iemand of je er ergens een kunt huren? Ik heb de Canter Eventshop al een mail egstuurd, maar heb nog niks terug gehoord.

Tevens lijkt het me voor dames een nogal beroerd zittend iets, zo'n bp. Ik heb er wel eens een aangehad (paar dagen mee gereden toen ik er na blessureleed weer op mocht -> rodeo-gevaar! Haha! ), en heb zeker twee dagen last gehad van geplette borsten. Bloos Deed gewoon zeer.
Hoe doen jullie dat, sgw'ers? Zijn er damesmodellen (en zo ja: welke), of los je 't anders op?

Ik hoor graag van jullie!

Mocht er iemand zijn met een (liefst dames)bp die iemand van 1.82m. met kledingmaat 42 gaat passen, en ik mag 'm lenen die ene dag: TOP!

SannevdM

Re: damesmodel bodyprotector, evt. lenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 17:34

Van mij mag je 'm wel lenen!!
Ik heb 'm bijna nooit aangehad, hij's voor mij wat te groot.
Ben wel klein, maar je kan deze goed verstellen en hij zit bij mij op z'n strakst.
Hoor wel of het evt. wat is. Knipoog

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 17:35

Voor zover ik weet is er geen verschil tussen Dames en heren? Maar kan ook aan mij liggen. Heb zelf ook een bp. maar nog nooit last gehad van zere borsten door dat ding, zeker weten dat degene die je toen aan had wel goed paste? Of misshcine te strak o.i.d zat.. hoor het vast wel Knipoog En hoop dat je er eentje zult vinden.

scoobydoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 17:35

hoi,
als je de juiste maat hebt dan is het absoluut niet vervelend.
ik draag er altijd 1 en bevalt mij prima.
ik heb een flinke voorgevel en het doet geen pijn.
die van mij is te groot voor je(denk ik) anders konden we misschien wel iets regelen.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 17:51

de maat was inderdaad verre van ideaal, maar goed: iets was beter dan niets. Lachen

welk model (en maat) heb jij dan scoobydoo?
en jij sannuhh?

vast bedankt voor jullie reacties!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:23

Er bestaan wel degelijk dames modellen, ik heb een standaard model. Toen ik de mijne kocht bestond dat niet. Mijn BP is wel goed van maat en ik vind hem eigenlijk wel lekker zitten. Heb er iig geen last van, alleen als het erg warm is. Het ademt niet dus je shirt is eerder nat. Ik heb niet het idee dat ik stik van de hitte in zo'n ding.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:14

Afbeelding

Hij lijkt op deze is alleen donkerblauw met grijs, verder hetzelfde.
Voldoet aan de hoogste normen/ beta class 3 norm.
Die van mij is een S.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 20:32

Mijn body heb ik aan laten meten voordat ik hem kocht, aangezien de eerste een miskoop was en neit lekker zat.
Ik heb redelijk wat boezem en onder mijn body heb ik een stevige en vrij strakke bh aan omdat ik dat lekkerder vind zitten.
Maar dan zit het wat mij betrefd ook echt goed...

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 13:04

Er zijn echt wel dames BP's en ik vind het wel heel belangrijk dat ie goed zit anders kan het vervelend gaan zitten.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 06:42

sannuhh schreef:
Afbeelding

Hij lijkt op deze is alleen donkerblauw met grijs, verder hetzelfde.
Voldoet aan de hoogste normen/ beta class 3 norm.
Die van mij is een S.

lief aangeboden om 'm te lenen, maar een S ga ik echt niet passen. Bloos

iemand anders nog tips? of een te leen? Haha!
ik heb ondertussen ook een aardige reactie terug van de Canter Eventshop; ze verhuren geen bp's. helaas...

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 08:21

Hoi Dierfysio,

Je kunt ook eens kijken op www.jachtruiter.nl
Daar kun je ook Bodyprotectors leasen voor een periode van minimaal 6 maanden, maar misschien willen ze ze ook wel verhuren voor eenmalig gebruik.

Zaak zit in de buurt van Nijmegen.

En wat betreft dames modellen... geen idee. Ik heb de mijne op maat gekocht in Engeland... Zit best prettig moet ik zeggen. Knipoog

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 18:15

hoi crosskip, had ik ook al gekeken, maar ze hebben alleen kindermaatjes. Haha! daar ga ik met m'n 1.83m en maatje 42... Tong uitsteken

heb ondertussen info opgevraagd over racesafe bp's, en airowear zippa's (iemand ervaring mee??). misschien moet ik er toch een kopen?? weet 't even niet meer, moeilijk hoor.

iemad nog hulp of ideeën??

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 19:21

Ik heb zelf een RaceSafe. Op Equitana heb ik alle merken gepast. En die zat gewoon het fijnste (is wel erg duur). Ik ben 1.82 en ik had maat M. Ze hebben daar ook nog extra lengtematen in. Dus als je ooit wil kopen is dat wel een aanrader. Ik kreeg toen trouwens wel 40 Euro korting omdat er een krasje op de achterkant zat.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 19:41

dierfysio schreef:
hoi crosskip, had ik ook al gekeken, maar ze hebben alleen kindermaatjes. Haha! daar ga ik met m'n 1.83m en maatje 42... Tong uitsteken

heb ondertussen info opgevraagd over racesafe bp's, en airowear zippa's (iemand ervaring mee??). misschien moet ik er toch een kopen?? weet 't even niet meer, moeilijk hoor.

Ik heb een airowear zippa, wel eentje met een kortere rug omdat ik niet echt lang ben.
In het begin is de rits, waar nog een reep beschermend materiaal achter zit, vrij stroef, maar ik vind hem echt fantastisch passend en lekker zitten. En bij deze zitten er vaste schouderstukken aan. Dat vond ik ook een groot voordeel!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 19:46

Scum schreef:
Ik heb zelf een RaceSafe. Op Equitana heb ik alle merken gepast. En die zat gewoon het fijnste (is wel erg duur). Ik ben 1.82 en ik had maat M. Ze hebben daar ook nog extra lengtematen in. Dus als je ooit wil kopen is dat wel een aanrader. Ik kreeg toen trouwens wel 40 Euro korting omdat er een krasje op de achterkant zat.

oeh, bofferd!!

ik denk dat ik maar bij Canter een afspraak maak om vanalles te gaan passen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 19:47

Dat heb ik ook gedaan en is me erg goed bevallen!!
Laat Canter even weten dat je bokker bent, krijg je namelijk ook nog korting mee!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 13:27

hoi allemaal, bedankt voor jullie meedenken.
ik heb voor a.s. maandag een afspraak bij Canter, dan ga ik vanalles passen en kijken wat fijn (of het minst vervelend Knipoog ) zit.
laat jullie wel even weten hoe het afgelopen is!
dank, groetjes, Pauline

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 06:32

dierfysio schreef:

Ik heb een air o wear Zippa. Heel fijne bp vind ik. Heb nog nooit last gehad van dat ding, hij zit gewoon goed en sluit overal goed aan.
Ik heb hem ook bij Canter gekocht