[SGW] SGW Vrouwenpolder; Wedstrijdverslagen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

SGW Vrouwenpolder; Wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 12:27

Ik ben heel benieuwd naar jullie wedstrijd! Plaats hier je wedstrijdverslag.

nelis

Re: SGW Vrouwenpolder; Wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 19:26

ik weet niet als hoeveelste ik uiteindelijk ben geworden maar ik was 3e na de dressuur met 200 punten .
foutloss springparcours en 1 stop (domme fout van mij ) op de waaier.
voor de rest knalde die er door heen bij het leven dus de 1e winstpunt in het l is binnen !

op naar het nk! Clown

nog ff met miss-jumpy staan babbelen en met lielle! (laquinta zag er echt rete goed uit!)

en ik heb sgwukkie gemeet! heel brutaal gewoon gevraagd of ze ook op bokt zat Tong uitsteken.

vond het alleen heel erg voor degene die zo hard gevallen is in het z... werd afgevoerd met een ambulance dus hoop dat het niet al te ernstig is Ach gut

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:13

Ik heb een pesthumeur en ben nog steeds aggressief. Ga zo naar een feest en vrees dat ik het op een drinken ga zetten Boos!

Na heel veel geduld en alles proberen om het beter te laten gaan was vandaag de maat vol! In Castenray wilde Os totaal niet en had hij last van zijn rug na de cross. Hij is daarna weer op een kuur gezet en daar heel erg van opgeknapt, heeft nergens last van.

Dus ik vol goede moed de (niet moeilijke) cross in. Os galloppeert er lekker op los, eerste paar hindernissen wel erg kijkerig maar vooruit, daar zeuren we niet over. Hindenris 5, notabene de laagste van het parcours, stond na een scherp bochtje. Ik neem Os terug, zet de bocht in en Os gooit de ankers uit. Ik werd zo boos dat ik net zo lang heb geschopt en geslagen dat hij er over heen hupte. Daarna wel goed over de paddestoelen maar voor de witte brug weer de ankers uit. En als hij eenmaal gaat remmen kan ik schoppen en slaan wat ik wil, Os zet zich gewoon schrap. Daarna verder tot de dubbel van waterbakken, weer net na een bochtje. Op het laatste moment gaat Os gluren naar de M sprong en half stop half over de hindernis en b kon ik niet meer halen. Na die hindernis heb ik hem op het open veld echt 3 knallen op zijn reet verkocht, ik was ondertussen redelijk woest. Cross verder uitgereden maar met een vreselijk zeurend paard op de sprongen, tussen door was ie wel lekker vrolijk aan het galopperen.

Maar nu liet ie me dus heel duidelijk zakken vandaag, wel met de oren nar voren rondracen maar op de hindernis zo afslaan, en als ik dan boos wordt reageert hij nauwelijks, hij is dan veel te laconiek waardoor ik amper doordring.

Was er helemaal klaar mee. Weet het niet, misschien moet ik de komende weken maar echt heel streng zijn, voor elke kleine ongehoorzaamheid keihard afstraffen... Ik moet zorgen dat Os meer respect voor mij en de zweep krijgt.

Maar als iemand andere tips heeft zijn deze ook welkom.

Ik vrees dat het SabineF was die vanmorgen per ambu is afgevoerd, ik hoop heel erg dat het meevalt!! Ik hoorde iets over een gebroken sleutelbeen maar weet niet of dat klopt.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 21:26

Jee, wat zul je teleurgesteld zijn Tineke.
Ik weet je zo gauw geen raad te geven dan alleen het probleem eens aan je instructie (cross) voor te leggen.

Ik hoop dat het niet Sabine is die is gevallen, maar als het wel zo is hoop ik dat het meevalt voor haar!

Nelis, gefeli met je 1e wp in het L!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:32

Simmie schreef:
Jee, wat zul je teleurgesteld zijn Tineke.
Ik weet je zo gauw geen raad te geven dan alleen het probleem eens aan je instructie (cross) voor te leggen.

Ja dat ga ik zeker doen!
Maar dat is ook wel lastig denk ik want op de trainingen gaat het wel steeds heel fijn.
Nou ja, ik zal het iig zeker bespreken.

AnneMieKe_89Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:36

Wij zijn ook weer terug!
Michael reed deze keer een redelijke proef.
Vergeleken met Etten Leur echt héél erg veranderd!
(Ze staat nu al een tijdje doordeweeks bij onze dressuurinstructrice, en is nu al heel erg vooruitgegaan).

Springen had ze een lekker vage actie in de ring, begon fijn te stuiteren en te springen voor de start.. maar na een flinke pets heeft Michael een foutloos springparcours gereden! Ging erg lekker (voor het oog dan, voelen kan ik het niet natuurlijk Clown).

Cross liep ook goed! Op de domme meneer na die nog even overstak voor de hindernis voor dat heuveltje, 5 was dat?
Helaas op de waterbak ook een verassing.. Had hij een stopje op, en toen hij omdraaide om opnieuw aan te rijden stapte er opeens een kleuter van 5 naar voren Boos!
Moeders houdt u man en kinderen toch bij uw!!
Eerste stopje dacht Michael ook wel een beetje dat het zijn eigen fout was..

Maar, ook de cross ging in vergelijking met Etten Leur stukken beter! Ze had nu wel overal de aandacht bij de sprong, ipv de omgeving en het plubliek, en ging overal toppie door!
Het waterbakje vind ik een donkere stinkbak blijven.. Het ligt ook zo in een gat, en pal om de bocht..

Maar goed, Michael is teleurgesteld, en is bang dat hij ons weer teleurgesteld heeft. Maar dat is niet zo hoor, wij zijn al heel tevreden met zijn dressuur die zoveel beter is! En Estelle's concentratie die ook een stuk beter is.

Bij de DA was ze trouwens wel heel erg drukjes hehe..
Was ook wel een beetje krap gebeuren daar.

Nu nog zien dat ik het morgen net zo kan doen.. of beter Schijnheilig
Maar dat kan nog wel eens tegenvallen..

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:37

ik zat bij hindernis 4, waar het ongeluk gebeurde Scheve mond

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:39

casperrr schreef:
ik zat bij hindernis 4, waar het ongeluk gebeurde Scheve mond

oh bah... Is altijd vervelend om daar getuige van te zijn. Weet jij of het sabine was en hoe het met haar ging of misschien heb je zelfs gehoord hoe het nu gaat?

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:39

mj zoals ik vanmiddag al zei.. ik snap je echt heel goed..
Ach gut

annemiek succes morgen he!

casper dat zal er niet fijn uitgezien hebben?...

AnneMieKe_89Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:40

Nelis, fijn dat je zo goed gereden hebt joh!

Tineke, wat ontzettend balen dat Os je zo laat zitten zeg..
Dat is echt een vreselijk klote gevoel, ik ken het nog van mijn pony.
Het is ook echt moeilijk wat je eraan kan doen, behalve indd streng zijn en volhouden..
Die pony van mij is het uiteindelijk weer gaan doen, na ook steeds blijven proberen en aanpakken.

Sabine was op de startlijst, kan wel kloppen..
Want wij zagen Jenny van Rijswijk volgens mij als laatste voorbij komen.
En die was voor haar Scheve mond

Dankje Nelis!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:40

annemieke, klinkt toch goed van michael, een stopje kan gebeuren en mensen in je parcours is gewoon echt erg want het kost je vaak toch je ritme. Michael is na een nachtje slapen vast toch wel trots op de vooruitgang sinds EL!!

Jij voor morgen veel succes!!

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:43

weten jullie eigenlijk welke fotograven er aanwezig waren?

zag ook nog een film camera.....

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:44

Wie het was weet ik niet meer, wel dat ze in 1980 geboren was, en ze had blond haar.

Het was bij nummer 4, dat witte ronde ding. Wij zaten echt recht voor die hindernis.
Zij komt erop af gereden gaat allemaal netjes, paard springt ging ook netjes, paard zette ineens veels te vroeg zijn benen neer en klapte vol met zijn hoeven óp die hindernis en schoof door en dat ding klapte omver.
Zij sloeg half over de kop en klapte op de grond, paard ging door zijn knieën heen, sloeg écht over de kop en rolde over haar hele lichaam heen....
Paard rende weg en wij best wel in paniek iig...
Heeeeeeeel erg snel EHBO met zeeeeer grote spoed geroepen.
Wij naar haar toe, gezegd dat ze absoluut stil mocht liggen en zich niet mocht bewegen. Gevraagd waar ze pijn had.
Toen kwamen er een stuk of 5 man inclusief haar vader aanscheuren. Ze hebben haar omgedraaid en haar rechterarm en schouders moesten ondersteund worden dus iedereen kon zijn jas inleveren Clown
Ambulance gebeld want ze had echt enorm veel pijn.
Ondertussen kwamen er een lading ramptoeristen aan Scheve mond
Ambulance gebeld, die kwam na een tijdje, ze hebben haar voorzichtig ingeladen (lading ramptouristen werd groter en iedereen gaat is even staan kijken hoe ze ingeladen werd Scheve mond )
daarna ambulance weg, achteraf hoorde we dat ze een gebroken sleutelbeen had....

Die hindernis mocht daarna niet meer gebruik worden want die was in zijn geheel omgevallen en van zijn plek afgeschoten...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 21:46

He gatver, klinkt als domme pech. Balen voor Sabine! In Princenhage had ze ook al zo'n pech door met haar gezicht tegen de gaffel te klappen.
Sabine, veel beterschap!

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:46

dat hoorde ik dus idd toen ik bij de ringmeester van het springen stond dat ruiters weigerde hindernis 4 te springen omdat ie los zou zijn???

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:47

jeetje casperr, klinkt als een naar ongeval.

Ik denk dat het sabine wel was. Ik had haar zien springen, dat ging echt heel netjes.
Hopelijk kan ze snel op bokt komen vertellen hoe het gaat!!!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:49

nelis schreef:
dat hoorde ik dus idd toen ik bij de ringmeester van het springen stond dat ruiters weigerde hindernis 4 te springen omdat ie los zou zijn???

Ja hij stond los ja. Maar ik denk als hij vast had gestaan ze er minder goed vanaf was gekomen...

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:50

nou, als paarden op een vaste hindernis landen dan rollen ze er vaak nog wel netjes af. Ik heb dit verder niet gezien, maar vaak geven crosshindernissen die met "de sprong mee" om kunnen vallen meer gevaar omdat ze ook in de landing weer in de weg liggen.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:52

ze kon er niet over rollen omdat het paard net voor het einde er vol op klapte, en er zat nog een rand aan, daar schoof hij tegenaan, als die hindernis vast had gestaan was hij er tegen aan geklapt en had hij er niet over heen kunnen rollen omdat er nog een rand aanzat.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:53

MJ wat naar dat het dan tijdens de training wel ok gaat, maar dat hij het tijdens de cross laat afweten Scheve mond. Dat is ook lastig op oefenen dan Scheve mond.

Wat een naar ongeluk trouwens, gebroken sleutelbeen is geen pretje. Hoewel, had veel erger kunnen zijn.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:54

Nee zo'n randje is dan ook niet fijn. Nou ja, laten we maar hopen dat ze goed herstelt. Paard liep wel goed toch?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:55

paard liep super Ja niemand dacht dat dit zou gebeuren, ze zij het zelf ook nog dat ze het goed vond aanvoelen en toen zomaar ineens bam!

MJ_

casperrr schreef:
paard liep super Ja niemand dacht dat dit zou gebeuren, ze zij het zelf ook nog dat ze het goed vond aanvoelen en toen zomaar ineens bam!

ik bedoelde eigenlijk na de val! Paard had zich toch niet echt geblesseerd?

AnneMieKe_89Jarig

Jeetje wat een nare val zeg..
Hopen dat ze snel weer opknapt!

Ik kan me echt ergeren aan ramptoeristen en andere mensen die zo vreselijk in de weg lopen!!
Kijk toch een beetje uit als je in het parcours loopt.. het werd meerdere malen omgeroepen zelfs!

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:56

hindernissen mogen toch niet los zijn in een sgw?