[SGW] Domme ruiter acties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Domme ruiter acties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 21:22

Welke domme acties heb jij als SGW ruiter weleens uitgehaald?

Ik bedoel dus echt iets wat met SGW te maken heeft Knipoog

Zelf zal ik dit nooit vergeten:
* tijdens de training erachter komen dat je de crossbeschermers verkeerdom om het achterbeen hebt gedaan (dus de plaat aan de achterkant Clown )
* eerste staan na de dressuur en het springen, foutloos crossen binnen de toegestane tijd maar..... bij de allerlaatste hindernis de verkeerde klasse springen..... Huilen
* eerste staan na dressuur en springen, en vervolgens een hele zooi strafpunten krijgen door de cross te snel uit te rijden

Eventinggek

Re: Domme ruiter acties

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 21:47

Heb er nog wel een: m'n 2e M cross er heel goed voorstaan na dressuur en springen en dan na een foutloze cross de éen na laatste hindernis een foutieve hindernis springen en gediskwalificeerd worden, omdat een verplichte doorgang stom staat afgevlagd Koe Hamer

Mijn vorige stomme actie zal me morgen wel te binnen schieten Clown

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 21:56

mag ik ook andermans domme acties noemen Clown

Onze vereniging organiseerde vroeger een sgw in wassenaar, op het terrein voorlinden. Vlak voor de finish moest je over een dam het volgende land op galopperen. Maar vlak daarvoor was een dam naar rechts naar het parkeerterrein...
Je snapt het, zelfs een Z-ruiter die galoppeerde over de laatste hindernis zo naar het parkeerterrein Frusty

En op onze wedstrijd in Vlietland zit een lus, vlak voor/na de haaientand (ligt net aan de volgorde van de cross). Die wordt nog wel eens vergeten. Zat een vriendin van mij in die lus te posten en zag ze weer een deelnemer rechtdoor galopperen Gestoord

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 23:01

In het wegparcours de weg kwijtraken en domweg rondjes blijven galopperen totdat pap mij kwam redden en de weg wees.......

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 23:07

Ow ja nog een... (ik kan wel even doorgaan ben ik bang...)
Een tijd de cross zitten kijken en erg veel weigeringen zien op de waterbak. Er van uit gaan dat mijn pony ook wel erg terug zal komen op de sprong en dan in het water vallen omdat de pony juist heel mooi doorspring, wat ik nooit had verwacht. ( En dat ook nog van dicht bij op de film hebben staan)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 07:42

En dit is ook een goeie (nee Suus, ik heb het niet over jou).
Je naam omgeroepen horen worden bij de start van de cross, en zelf nog aan de andere kant van het terrein zijn.
Dan terwijl de omroeper begint te tellen 10, 9, 8.... in volle galop naar het starthokje............

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 07:57

Er onderweg naar de wedstrijd toe achterkomen dat manlief is vergeten je BP en dressuurjasje in de auto te leggen. Stoom uit je oren

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 07:57

- stopwatch zo grondig aanzetten dat je hem ook meteen weer uitzet bij de start (zondag nog)

en verder ga ik nog even denken.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 07:59

Zo bezig zijn met het inspringen voor de cross (Djin liep er steeds langs ipv er over heen te springen) dat je de starter niet hoort en je beurt voorbij gaat. Gelukkig mocht ik na degene (die eigenlijk na mij moest starten) van start. Bloos

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 08:00

IK zie een aantal hele grappige domme acties voorbij komen Nagelbijten / Gniffelen Gelukkig is mij NOG niks doms overkomen *afkloppen*

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 08:03

Toen ik de cross ging lopen in bathmen, wees mijn vader precies waar ik het beste heen kon rijden. dus kwamen in een dalletje, waar meerdere hindernissen staan, zegt mn vader, neem die maar, dat is het makkelijkste aanrijden. niet gezien dat het voor de M pony's was i.p.v B pony's . voor de rest foutloos. haha. was ook mijn eerste cross, dus was toen een jaar of 12

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 08:06

Ook afgelopen zondag:
- hindernis 11 volledig voorbij lopen en pas terug bij de finish erachter komen dat er iets niet klopt

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 08:09

In Hattem tijdens het Gelderse Kampioenschap heb je als een van de laatste hindernis een bult naar beneden met hindernissen erop. In het B moest je een gebroken lijn naar beneden springen. Ik ging zo hard over de eerste hindernis dat ik de 2e niet haalde en vast tussen een boom zat en vervolgens naar beneden denderde hihihih....

Verder ben ik geloof ik al wel honderd keer gestruikeld tijdens de cross verkennen hihi

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 08:14

Schiet me er nog eentje te binnen toen ik met Oro in Ede aan het crossen was. Op de terugweg van die trappen naar het water was ik opeens de weg kwijt. Ik zat gewoon middenin de struiken en zag rood/wit lint zitten!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 08:33

Op het NK in de M pony's op het allerlaatste moment besluiten tóch niet het alternatief te nemen, en dan een langsloper hebben op de sprong..
En hierdoor 9e worden i.p.v. 4e Boos!

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 08:53

Ik heb ooit bij het water in Gorssel een combinatie gezien die het wel erg spannend maakte. Het paard wilde niet het water in en sprong naar links het walletje met de struiken op. De cross liep toen nog tegen de klok in. De wal was echter wel erg schuin en het paard schoof langzaam met alle vier de benen tegelijk zijwaard omlaag. De weg werd echter afgesneden door een dikke boom. Ziek De combinatie kwam dus klem te zitten tegen die boom. Duurde even voordat het paard zich daar uitgewurmd had.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 09:25

Oja, en van Gorssel kan ik me ook een combinatie herinneren waarbij het paard vanuit de waterbak de struiken in vloog, waar allemaal mensen stonden die dachten dat ze daar veilig waren Haha!

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 09:39

Ik heb ik Ysselstein een keer mijn eigen moeder bijna omgecrossd. Ik was de eerste van het B na de L rubriek. Het L moest in het midden over de lage afspong het water in, het B mocht ook aan de linkerkant er instappen. De hinderniscontroleur had niet zo op staan letten. Er stonden nog diverse mensen voor de water inloop, met mijn moeder vooraan. Blauw oog

.. en ik gewoon doorjakkeren !

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 10:04

Voor de bel starten in het springparcours... Doe je ook maar 1x!
En meer als 20 seconden te vroeg binnen komen in de cross doe je ook maar 1x!
Stopwatch idd uitzetten bij de start ook 1 keer gebeurd.

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 10:11

Bij mijn aller eerste cross was ik bij de start zoooooooo zenuwachtig dat ik al van start ging toen ze omriepen dat ik nog 1 minuut had. Het publiek moet mij waarschuwen dat ik nog niet van start moest ..........

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 10:16

Niet persee dom, maar wel erg komisch achteraf (op het moment deed het vooral pijn) Het paard dat ineens schrikt op het moment dat je net een hindernis wilt springen. Paard springt opzij... onder een schuine balk door. Het was een nogal lage balk, dus ik probeerde er met een snelle limbo nog wat aan te redden. Ondanks mijn dappere poging bleek de limbo net niet laag genoeg, paste het paard wel onder de balk door en ik niet en eindigde ik op de grond. Haha!

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 10:20

Lielle schreef:
Ook afgelopen zondag:
- hindernis 11 volledig voorbij lopen en pas terug bij de finish erachter komen dat er iets niet klopt

Mijn vriendje heeft dit ook eens gehad Schijnheilig
Zijn ergste wedstrijd ooit zei hij..
Hij stond eerste na dressuur en springen en overloopt na de finish zijn foutlose cross Schijnheilig
Waar hij de gemakkelijkste hindernis in vergeten was... (en het was een belangrijke wedstrijd)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 10:37

gelukkig overkwam mij het met verkennen Knipoog

voor de bel starten met het springparcours (en een lieve jury hebben Knipoog )

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 10:43

In Neede met Nika, na hindernis 2 moesten we over een bruggetje (wat geen hindernis was) maar Nika dacht dat ze over de greppel heen moest. Dus ik kwam over hindernis 2 en ze draaide weg, hier had ik niet op gerekend dus ik werd eraf geslingerd. Nika bleef gelukkig bij mij staan. Ik op de hindernis geklommen, Nika erlangs gezet en ik wou er weer op, maar Nika was een beetje geschrokken van haar actie dus terwijl ik zit begint ze te lopen en val ik er aan de andere kant weer af Haha! . Daarna weer geprobeerd en toen wel gelukt dus weer verder gereden Bloos . (Moest toen een krukje hebben om op te stappen aangezien ik net een nieuwe rijbroek had en niet zo erop kon komen)

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 10:54

Twee jaar geleden startte in Ysselsteyn een bekende zonder te oefenen. Bij de waterbak aangekomen wist het paard niet wat hij zag! In plaats van het water in te gaan stond die jongen opeens met paard en al links van de waterbak (tussen struik en reling Knipoog) Haha!.

Mogen trainingsbloopers ook? Dan heb ik er nog wel een paar van al die keren dat ik eraf donderde... Met als hoogtepunt de trakhener in Renswoude Knipoog.