Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
idd de crossen moeten meer worden hier in nederland

Lielle schreef:Dat ben ik helemaal met Eventinggek eens. Daarnaast mogen veel combinaties ook al meteen L crossen, dus ik vind het niet zo raar dat de overstap B/L al vrij snel mag.
Scum schreef:Je moet de ruiters niet teveel betuttelen.
Zelf weet je best wel wanneer je er als combinatie klaar voor bent.
Bovendien zijn er allelei factoren om rekening mee te houden: ervaring van het paard, ervaring van de ruiter, leeftijd....
Dat maakt dat het voor de ene combinatie goed is om over te stappen na 4 wp en voor een andere combinatie niet.
rowo schreef:Precies dat wou ik net zeggen. Ik denk dat ik na 4 winstpunten wel klaar ben voor de L, het paard trouwens ook. Maar voor mijn eigen vertrouwen wacht ik denk wat langer. Ik had ook al direct in het L mogen starten..

miss_jumpy schreef:rowo schreef:Precies dat wou ik net zeggen. Ik denk dat ik na 4 winstpunten wel klaar ben voor de L, het paard trouwens ook. Maar voor mijn eigen vertrouwen wacht ik denk wat langer. Ik had ook al direct in het L mogen starten..
Ik zie hier toch een tegenstrijdigheid want als het voor je vertrouwen beter is om een paar keer extra B te starten dan ben je toch na 4 wp nog niet helemaal klaar??
Wat ik overigens geen schande maar juist een goede beslissing vind hoor! Vertrouwen leer je tenslotte sneller af dan aan en wat maken die paar extra B crossen nou uit!
Ik ben zelf sowieso iemand die alle klasses zoveel mogelijk uit rijdt, lekker km's maken! Is voor mij juist goed!
rowo schreef:Ik praat ook een beetje tegenstrijdig dat weet ik. Ik weet zeker dat ik wel een L cross kan rijden (heb vroeger ook al gecrosst) en het paard kan het ook wel aan, maar t zit wat tussen de oren om die overstap te maken. Ik denk ook dat ik wat langer in de B blijf hoor daar niet van. Ben ook iemand die lang doorrijd in dezelfde klasse!