Citaat:
Voor degenen die morgen moeten nog wat tips:
*ga niet met je trailer naast het zandpad geparkeerd staan
*blijf in de buurt van het starthok. Ze roepen zomaar je naam om en beginnen dan te tellen 54321 als jij aan de andere kant van het terrein bent
Het lijkt wel alsof je uit ervaring spreekt
Dat laatste is gebeurd bij de 2 ruiters voor mij, nr 123 is in een flinke galop door het starthok gereden. Ik dacht altijd dat een "vliegende start" niet toegestaan was. Heb ook enkele Belgen boos gemaakt toen ik iets te enthousiast het zandpad afreed op weg naar Lielle die ik klaar zag staan voor de cross. Duurde even voor de stofwolk weer was gaan liggen
Na lekker uitgeslapen te hebben tot 7u00 kwamen we om 9u30 (met verse broodjes) op het terrein aan. Na een lekker vers ontbijtje de cross gelopen en blij verrast dat er toch enkele leuke sprongen inzaten. Tijd stond ruim maar de grond was erg los en het werd al erg warm.
Dresuur liep voor geen meter, Plato houdt niet van dit warme weer en probeerde onder het werk uit te komen door iedere keer aan te galopperen als ik wou aandrijven in draf. Resultaat een slome proef met totaal geen oprichting en impuls van niets. Zelf Ruud vond dat hij diep liep, dus dat zegt wel wat
Blijkbaar was ik een van de weinigen die wel de hoeken uitreed want ik bleek gedeeld 2e te staan samen met Merel Blom.
Na een korte stop bij de trailer weer naar de cross. Was bloedzenuwachtig, bijna misselijk maar eens vertrokken ging alles goed. Overal goed rond, geen probleem maar nadat we het hele mulle zandpad bij het spoor gehad hadden, begon hij flink te fluiten en zwaarder adem te halen en toen heb ik niet verder aangedrongen. Was intussen 11u45 en al flink heet, zware grond en pas hersteld van z'n verkoudheid. 12 sec te laat binnen maar alle vertrouwen weer terug. Zoveel vertrouwen dat ik zonder ook maar een hapering het springparcours gereden heb. Geen enkele noodsprong of slechte afstand. Zou ik eindelijk eens hoge stijlpunten gekregen hebben
Bleek bij de uitslag dat ik door mijn tijdfouten een 2e plaats verspeeld had, uiteindelijk 6e geworden. Dat was nog net prijs maar na een kein uurtje wachten toch maar even gevraagd hoe het zat met de prijsuitreiking en toen hoorde ik dat het tussen 17u en 18u zou worden. Ik kreeg ook nog ongevraagd het verhaal van de uitslag van gisteren te horen en toen hebben we maar besloten dat ik dat vliegending of die borstel niet echt nodig had en zijn we om 15u30 vertrokkken.
Alle andere prijswinnaars en dat waren veel KNHS'ers: gefeliciteerd. Vooral voor de baby-crosspaardjes die dit weekend hun debuut gemaakt hebben !!