goeieavond.
Ik ben weer thuis van Westerbork. Wat een heerlijk weer hadden we he
!
Om half 7 ging de wekker vanochtend, en toen ben ik alles gaan inladen, paard poetsen en alles.Om kwart over 7 vertrokken.
Om 8 uur waren we daar, paard gevochten, omgekleed, opgezadeld en gaan dressuurrijden. In de proef was hij erg heftig
. Niet echt fijn gereden. (laatste halthouden stond hij op zijn achterbenen
, en met halstrekken sprong die met 4 benen tegelijk in de lucht
) Had uiteindelijk 177 punten. Klopte wel.
Daarne gezellig met Viefje en ouders de cross gaan verkennen. Was een mooie cross. Fijn gebouwd. Niet moeilijk (zeker voor mij een goeie cross om te beginnen).
Daarna lekker wat gedronken bij de auto, broodje gegeten, en vast de beenbescherming enzo omgedaan. En opgezadeld
.
Toen ik de springring in kwam was hij erg braaf, geen grappen die hij uit ging halen ofzo. Nee gewoon netjes overal langs waar ik wou. Hij sprong wel fijn, lette niet helemaal op (stond ook wel erg laag
) Had uiteindelijk 3 balkjes. Maar hij sprong wel fijn door. Toen de dierenarts. Was ook allemaal goed.
Toen paar crosshindernisjes genomen, en hij had er zin in. Toen was ik bijna aan de beurt en moest ik naar het starthok. Dat kende hij helemaal niet, en was erg eng. Paps nam hem maar mee en bleef er maar bij staan in het hokje. Toen werd er afgeteld en paps zij dat ik maar rustig aan moest doen en niet ineens gas. En we mochten van start
. Ik draafde gewoon het starthok uit (Dat arme paardje heeft amper buitenritten gedaan omdat ik dat nooit vertrouwde met hem, en we hier op stal niet een paard hadden die mee kon.. nu wel weer trouwens dus nu gaan we weer lekker vaak de weg langs en het bos in. Maar tot op vandaag was hij nog nooit alleen het bos ingeweest
). Hindernis 1 deden we in draf, hij keek wel even maar sprong heel braaf. Daarna slingerde hij wat
. Maar hij draaide zich niet om
. Hindernis 4 (de piano) ging ook erg goed
. En toen kwamen we op de heide. Hij wist niet wat hem overkwam
.. Hij vloog zo opzij de heide in, en kwam dus niet fijn voor de volgende hindernis (een dubbeltje). Dus even terug gereden en toen sprong hij het goed
. Heel de tijd stonden er mensen aan de zijkant, volgens mij gaf dat hem wel steun
. Maar na de dubbel moest ik nog een stuk heide, maar er liepen geen mensen meer. Dus ineens deed hij zn kop naar beneden en draaide zich om en ging weer terug naar de mensen (en ik zat op de grond
) Een man die 10 meter achter ons stond ving hem op. Ik snel vragen of hij me een voetje wou geven omdat ik er anders niet meer op kwam
. Dat wou hij wel en we gingen vrolijk verder
. Heksenoog ging ook fijn
.
Had daarna nog 1 weigering (ik reed beetje dom aan). En toen richting de waterbak, de hindernisjes ervoor gingen ook allemaal goed, op de waterbak twijfelde hij wel even maar ging wel
lief paardje
.
Ben dus erg tevreden over ons dagje
. Loempia had er ook veel plezier in merkte ik.
Hij heeft weer een hoop geleerd. (had niet verwacht dat ik de cross uit zou rijden, aangezien het echt een scheiterd is als hij alleen is
).
Ik en mijn vader hebben mijn moeder er alvast op voorbereid dat ik dit jaar toch wel meer crossen wil gaan rijden (zou alleen nijerbekoop nog doen). Maar nu gaan we ook naar Gorssel, wieringewerf en Maasbergen, denken we. Moeten we nog maar even zien
.
Zo, een heel verhaal. Maar ben ook wel blij
.
Verder nog met wat bokkers gepraat, en een aantal tegen gekomen.
Ok zij iemand nog hee kimdepim en viefdepief
. Maar weet zo niet meer wie dat nou was. Jenga heb ik nog zien rijden, Ilse en Andrea ook nog