[SGW] Nieuwe VlV reglement is beschikbaar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Nieuwe VlV reglement is beschikbaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 09:48

http://www.eventingsport.com/2007/fix/CompReglVLV07.pdf

wedstrijden die meetellen:
Chaam 18 maart
Etten Leur 1 april
Castenray 6 mei
Vrouwenpolder 26 mei
Hooge Mierde 23-24 juni
Maarsbergen 30 juni
Ede 6–8 juli
Wieringerwerf 25-26 augustus
Gorssel 1-2 september
Vlietland 8-9 september
Neede 15-16 september
Ysselsteyn 6-7 oktober
Diepenheim 13-14 oktober
Nijberkoop 20 oktober
Bathmen 20-21 oktober
Princenhage 20-21 oktober
Barchem 26-27 oktober
Hattem 2-3 november

FEI wedstrijden
Ede 21-24 juni
Varsseveld 28-30 september
Boekelo 11-14 oktober

Belangrijkste wijzigingen
 De beste 8 behaalde kwalificaties tellen mee voor de eindstand van de ViveLaVie Eventing Cup, de overige uitslagen vervallen.

Bij het bepalen van het aantal gekwalificeerde combinaties tellen HC combinaties niet mee.
 Bij het bepalen van het aantal gestarte combinaties tellen HC combinaties wel mee.
die laatste snap ik niet. Waarom krijg je meer punten als er 14 gewone starters zijn en 3 HC starts, dan wanneer er 15 gewone starters zijn?

“Open klassen” of andere klassen die vergelijkbaar zijn met Hors Concours starts tellen niet mee
voor de competitie.

Bij minder dan 7 gekwalificeerde combinaties worden geen punten toegekend.
en dat blijf ik raar vinden. Als driekwart van jouw ring wordt uitgesloten, heb je toch juist extra goed gepresteerd als je dan 1e wordt Verward

MJ_

Re: Nieuwe VlV reglement is beschikbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:58

Ik ben het eens met jouw commentaar lielle!

HC starters zouden helemaal niet mee moeten tellen in aantal starts, dat zijn mensen die in een rubriek starten waar ze eigenlijk niet thuishoren, dat zijn toch meer een soort oefenrondjes?! Die tel je ook niet mee bij het bepalen van het aantal uit te delen prijzen!

En ik vind die 7 gekwalificeerde ruiters ook raar, dan moet je zeggen als er minder dan 7 ruiters aan de wedstrijd begonnen zijn! Want dan was de rubriek gewoon erg klein. Maar er veel uitgesloten worden en jij niet doe jij het gewoon erg goed!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 10:00

Ik zal Dirk eens mailen met die vragen Knipoog

Of mss leest hij het zelf wel hier Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:19

Ben het helemaal met je eens Lielle. Ik snap dat ook niet.

En ik blijf er nog steeds bij dat de B ruiters ook mee moeten kunnen doen met de VLV.

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:27

dat ben ik dan weer niet met je eens. ik denk dat het al heel uniek is dat de L combinaties in zo'n ranking meetellen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:08

Waarom zouden ze niet mee mogen tellen. Geef eens een goede reden?
Ik vind dat net zo onzinnig als B ruiters die niet naar een KNHS kampioenschap mogen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 13:19

Omdat ik bv een 1e plek in Boekelo iets meer waard vind dan een 1e plek in het B in Maarsbergen, en beide leveren 20 punten op. Wat dat betreft vind ik dat dit systeem de lagere klassen bevoordeelt en in het B (en L) zie je bovendien ook vaak dat het meer een dressuur- dan een crossklassement wordt.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:22

Ben ik niet met je eens. Iemand die in Boekelo crosst heeft veel ervaring. En die kan zo'n cross aan. Voor iemand die in het B begint is een B cross ook een hele prestatie.
Daarbij zijn er wedstrijden waar alleen Z+ gereden wordt en daar kunnen de L en M ruiters geen punten verdienen. Dat vind ik ook niet helemaal eerlijk.

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:23

Scum: ik vind tussen de B en de Z te veel verschil zitten. Als je paard lekker loopt win je in de B veel rubrieken doordat daar veel ruiters zijn die af en toe een keertje crossen. In de L wordt het al een beetje serieuzer en vind ik het een grotere prestatie als je daar je rubriek wint.

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:25

Scum schreef:
Daarbij zijn er wedstrijden waar alleen Z+ gereden wordt en daar kunnen de L en M ruiters geen punten verdienen. Dat vind ik ook niet helemaal eerlijk.

dit ben ik dan ook niet met je eens... In het Z kunnen de ruiters vaak geen punten halen omdat er te weinig deelnemers zijn. Dan halen de ruiter in het L en M op die wedstrijden gewoon wél hun punten. De wedstrijden waar alleen Z+ gereden wordt, zijn de rubriek ook drie keer zo groot waardoor het nog moelijker is om bij de eerste paar plekken te eindigen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 13:27

Dat ben ik wel met Jiska eens. En ik vind niet dat je kunt zeggen dat een B rubriek winnen net zo'n grote prestatie is als Boekelo winnen, zelfs niet in verhouding tot het trainingsniveau.

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:29

Scum schreef:
Ben het helemaal met je eens Lielle. Ik snap dat ook niet.

En ik blijf er nog steeds bij dat de B ruiters ook mee moeten kunnen doen met de VLV.

Ja ik vind het jammer dat vaak de B ruiters buiten dit soort cups vallen! Kijk ook maar naar de NK dat is ook allemaal vanaf L. De B is ook een klasse, dus waarom deze ook niet mee laten doen??

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:35

Natuurlijk is het voor een B-ruiter jammer, maar is dat dan geen extra motivatie om naar de L te gaan?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:42

Daar gaat het toch niet om, om te promoveren? Het gaat erom dat de B-klasse op deze manier minderwaardig behandelt wordt. Het is een officiele rubriek waarin je ook winstpunten kunt verdienen. Dus moet het ook gewoon meetellen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 13:45

Ik zou het wel met je eens zijn, als er dan ook een gewogen telling zou komen voor de te verdienen punten per klasse. In de vorige competitie (lang geleden) was dat wel zo. Kijk maar eens naar de combinaties die hoog eindigen. Allemaal L/M, Z al nauwelijks en volgens mij al helemaal geen internationale combi's. Bovendien starten die ook nog eens minder vaak, je kunt makkelijker 3 L crossen in 2 maanden rijden dan 3 2* crossen.

Overigens geldt hetzelfde verhaal voor het L *LOL*

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:46

Jiska schreef:
Natuurlijk is het voor een B-ruiter jammer, maar is dat dan geen extra motivatie om naar de L te gaan?

Voor mij persoonlijk wel, ik start in Maarsbergen ook mijn eerste L en kan niet wachten tot het NK (Mits ik die 8 punten heb maar dat is een ander verhaal). Meer bedoel ik het in het algemeen. Het valt me op dat het vaker op grote wedstrijden en het rijden voor cups zo is dat het vanaf de klasse L is en de B er buiten valt. Er zijn natuurlijk ook ruiters die geen L willen/durven starten. De B is gewoon een klasse die officieel is benoemd en daarom net zo goed mee kan doen, vind ik.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 13:47

Ik vind wel dat het B en vaak ook het L te veel een dressuurwedstrijd is geworden omdat de cross nog niet al te selectief is gemaakt. Ik kan me voorstellen dat dat een argument is om het B niet mee te tellen.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:48

Ik ben t met je eens Jiska. In t B heb je al veel vlugger kans om prijs te hebben omdat er idd toch vaak veel ruiters meedoen die eigenlijk normaal niet echt crossen. En ik heb eigenlijk niet echt zo veel ruiters in de VLV ranking zien staan met punten behaald op zulke 'Z-wedstrijden'.

Verder zal ik met Ungaro ook zo snel als ik denk dat ie er klaar voor is, overgaan naar t L. Zo groot vind ik t verschil tussen t B en t L ook weer niet, behalve dat er steeds meer 'echte' SGW-ruiters meerijden....

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:52

Lielle: er zijn crossen zoals Barchem en Diepenheim die je toch wel tot de zwaardere B crossen zou mogen rekenen. Deze crossen zijn behoorlijk gebouwd.
Waar ik het wel mee eens ben (dit is misschien tegenstrijdig) is dat de cross steeds meer een dressuurwedstrijd is in de klasse B en ik hoop dat dat in de L wel anders is. Je ziet dan ook tijdens dat tijdens de behoorlijk pittige B-crossen de dressuurruiters "onderuit" gaan.

Ik zou wel eens weten wat het "officiele" argument is de B niet mee te laten tellen.

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:53

ookal zijn er in het najaar wat zwaardere B crossen het is toch zo dat je in de B (en ook wel in de L) veel meer kan starten als in de M en Z dus ook makkelijker punten kan halen in de B.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:54

Lielle schreef:
Ik vind wel dat het B en vaak ook het L te veel een dressuurwedstrijd is geworden omdat de cross nog niet al te selectief is gemaakt. Ik kan me voorstellen dat dat een argument is om het B niet mee te tellen.

Daar staat dan weer tegenover dat in het B vaak bijna de helft wordt uitgesloten in de cross, dus daar vind ik het niet zo'n dressuurwedstrijd. Ik denk dat dat in het L meer het geval is, de combinaties die daar in starten komen procentsgewijs wel vaker de cross door denk ik.

Ik denk dat je het niet moet willen, L en (inter)nationaal in 1 competitie. Ik zie dan meer in twee cups ( Nagelbijten / Gniffelen ), 1 voor Bt/m M en 1 voor Z en hoger.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 13:56

Wollie, ik vind dat nogal wisselen. Op sommige crossen (idd Barchem, maar ook Maarsbergen, EL maandag om maar wat te noemen) zie je idd een slagveld in de cross, maar in andere crossen komt 75 % foutloos binnen de tijd rond en dat noem ik dus een dressuurwedstrijd.

Je laatste suggestie zou best iets zijn denk ik.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:58

Die crossen zijn er in het M ook, waarbij ontzettend veel mensen foutloos binnenkomen. Dan wordt dat dus ook een dressuurwedstrijd. En als je een cross wint omdat er veel foutlozen zijn en jij als beste dressuur hebt gereden dan heb je gewoon terecht gewonnen. Dressuur is nou een maal een belangrijk onderdeel van de SGW.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 13:59

Je hebt dan wel terecht gewonnen, dat zeg ik niet. Maar dan is de cross IMO niet selectief genoeg, en dat komt in het M en hoger toch minder vaak voor dan in het B en L.

Net zo goed als dat je niet verwacht dat er 90 % mag starten in de barrage op een gewone springwedstrijd. Dan is het basisparcours te makkelijk.

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:03

ben het helemaal met Wollie eens. In het B is de cross erg doorslaggevend. In de L zijn het voornamelijk goede dressuurruiters die vooraan eindigen, dit omdat de L combinaties vaak het ritme van de cross al te pakken hebben en dan is het crossen vaak niet meer zo'n probleem.