[SGW] mogelijkheden in Noord holland voor SGW?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pol_suprknol

mogelijkheden in Noord holland voor SGW?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 12:07

Hey,

ik heb nog niet zo veel kennis over SGW. Ik woon in Noord-Holland en ga binnenkort me vp inrijden. Ik ga der volledig doen en de eigenaresse zou graag willen dat ze in de cross wordt gebruikt. Dat lijkt mij overigens ook super stoer. Nu weet ik alleen niet of er er echt mogelijkheden zijn om te oefenen in Noord-Holland dat vooral voor het cross parcours en de moeilijkheidsgraad om 3 onderdelen achter elkaar te rijden(met natuurlijk nog wel wat tijd er tussen). Op onze pensionstal is ook geen cross parcours. Daarom had ik de volgende vragen.

Zijn hier mensen uit Noord-Holland die ook cross rijden?
Waar oefen je dan het cross onderdeel?
Waar worden de meeste cross wedstrijden gehouden van het land?

Is een New Forest pony van 3 met stokmaat 1.40 ook geschikt voor de cross?
Ze heeft namelijk wel veel ambitie.

alvast bedankt.

Letsdunit

Re: mogelijkheden in Noord holland voor SGW?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:14

Dijkgatbos in Wieringerwerf wordt veel gebruikt, staan veel cross hindernissen.
3 jaar oud en crossen ik moet er niet aan denken, ze is nog zo jong.

jibbele

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:20

hoi,

Ik woon ook in noord-holland.
In oktober 2006 ben ik naar friesland geweest voor een oefencross onder begeleiding.
Als je nog niet zoveel ervaring hebt zal ik dat zeker doen.

In wieringerwerf (bij Hoorn) kun je trainingen volgen.
Zou ik ook eerst doen maar nu mijn paard zo ziek is lukt dat niet meer.

Oh, trouwens (is wel wat verder weg) maar er zijn via de KNHS ook trainingsweken SGW.
Ik heb vorig jaar Allround gedaan maar we hebben ook gecrossd erg leuk, super gaaf!!!

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:20

Je mag pas crossen in vanaf augustus in het jaar dat het paard vier is geworden,... Even wachten dus.

jibbele

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:10

volgens mij niet met een oefen cross toch ??

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:11

Wieringerwerf is idd wel leuk Lachen

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 21:12

3 jaar is wel heel erg jong om te crossen inderdaad!
Dit heb ik wel gemerkt met mijn eigen jonge New Forest, en die was nog wel 4.
New Forest zijn zeker geschikt om mee te crossen!
Ze staan bekend om hun veelzijdigheid.

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 22:41

Wieringerwerf is eigenlijk het enige gewoon opengestelde terrein in noord-holland.
Daar is het op dit moment wel leuk spelen voor een jonge pony.
Ik vind er niks mis mee om met een 3 jarige alvast wat het bos in te gaan en een keertje de waterbak of kleine boompjes mee te nemen.
Maar hou het wel leuk en niet te intensief!
Je hebt er later alleen maar voordeel van als ze nu al wat meer op vreemd terrein komen!
Voor een echte crosstraining kan je bijv. naar biddinghuizen (Alice Naber) is ook nog te doen kwa afstand.
Daar zou ik nog wel ff 1 a 1.5 jaar mee wachten, het is toch wel handig als ze dan al wat beter kunnen springen!

En verder als je op een gegeven moment echt gaat crossen, moet je toch wel rekening houden met flinke afstanden die je moet rijden om bij een cross te komen!
2 uur rijden is voor een Noord-Hollander geen uitzondering!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:32

sfranken schreef:
Je mag pas crossen in vanaf augustus in het jaar dat het paard vier is geworden,... Even wachten dus.

En dan moet je ook nog een winstpunt behaald hebben in het springen. Als het de eerste keer is dat je officieel gaat starten dan moet je ook een winstpunt halen in de dressuur.

3 jaar vind ik zelf wel heel erg jong. Een keer naar buiten en wat door het water stappen is geen probleem. Ik weet ook niet hoeveel ervaring jij hebt met springen.

Dijkgatsbos staat wel wat, mar dat is nog wel een eindje rijden. Ik zou nooit zonder begeleiding gaan kennismaken met de sgw. Lijkt me heel verstandig om eens te kijken waar en wanneer er trainingen zijn. Er is ook een terrein in Nieuwveen en dat is redelijk dichtbij Amsterdam, maar ik denk dat je er eerst voor moet zorgen dat ze zadelmak wordt en aan de hulpen gaat staan Knipoog

vlooiebaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:39

Ik zou even contact opnemen met manege beukers.Ik geloof dat ze in langedijk zitten bij het geestmerambacht.
Die hebben ook indoor crossen en volgens mij kan je ook bij hun trainen.
Vroeger trainde ik bij hun in het land, daar hadden ze alle soorten hindernissen in staan.
Maar ik zou als ik jou was zeker wel wachten tot je paardje minimaal 4 is.
Die van mij is nu 5 en wij gaan nu pas oefenen.
Maar ja mijn motto is ook: rustig aan, kapot rijden kan altijd nog.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:55

Manege Beukers heeft nu geen hindernissen staan om te trainen, ze willen wel een trainingscursus gaan organiseren van de zomer en ze hebben 2 keer per jaar een indoorcross. De hindernissen die ze daar voor gebruiken zijn de prefab hindernissen van Dijkgatsbos.

Als Ronald voor zichzelf gaat trainen legt ie even een boom in het land.

Ik denk zelf dat deze zomer veel te vroeg is om te gaan trainen, maar ja wie ben ik Haha!

pol_suprknol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 13:46

hey,

bedankt voor jullie reacties. Ik moet zowiezo bij de parden gaan starten want ik ben 19 dus dat wordt ook wel lastiger voor mijn pony. Ik denk dat ik gewoon eerst Ky inrijd als het eenmaal goed gaat is een wedstrijdje dressuur en een wedstrijdje springen rij. Daarna traingerricht ga rijden en als dan de wedstrijden ook goed zouden gaan in dressuur en springen en misschien al in de L zit ik een cross wedstrijd probeer.

Verder kan me pony goed springen en heeft ook wel eens over de bakrand gesprongen. Ze springt nu 1 meter en heeft er ook plezier in. In dressuur heeft ze ook de ambitie om minimaal wel m aan te kunnen.

Ik zelf heb ook niet veel ervaringen nog in de wedstrijdjes. Ik reed onderlinge wedstrijden op de manege waar ik vroeger reed. Nooit echt serieus en omdat ik alleen les reedt kon ik nooit voor mezelf oefenen. Ook werd de pony door zoveel mensen bereden. Verder heb ik alleen aan springwedstrijd een paar keer springwedstrijdjes op ponykampen gehad. Het lijkt me gewoon super om wedstrijden te rijden en daar naar toe te trainen maar het maakt me ook niet uit in welk tempo ik omhoog kom en hoe hoog ik kom. Ik vindt buiten om de wedstrijd zoals het groomen en de voorbereiding ook alleen al super.

Verder gaan we nu eerst beginnen met rustig inrijden. Dat gaat nu op zich best goed. Gister aan een longeerlijn gedraafd met de eiganaresse er op en dat ging allemaal goed ook het lichtrijden enzo. Alleen moest ze ff der evenwicht bewaren voor de bochten maar ze loopt echt prachtig met mooie ruime passen.